Η τουριστική σεζόν που έληξε πριν λίγες μέρες ήταν πολύ καλή, όπως και η προηγούμενη, για την ευρύτερη περιοχή της Ιεράπετρας, σε ό,τι αφορά τις διανυκτερεύσεις, και αρκετά καλύτερη σε ό,τι αφορά τους τζίρους των ξενοδοχείων και των τουριστικών καταλυμάτων.
Η δε επόμενη τουριστική σεζόν του 2025 φαίνεται ξεκάθαρα από τα συμβόλαια που έχουν ξεκινήσει να υπογράφουν οι ξενοδοχειακές μονάδες από τον Αύγουστο του 2024 ότι θα είναι επίσης πάρα πολύ καλή, όπως επιβεβαιώνεται και από τις προκρατήσεις που έχουν ξεκινήσει να έρχονται ήδη κυρίως από τη Γερμανία και τη Γαλλία με έναν πολύ καλό ρυθμό.
«Σίγουρα όλες οι τουριστικές μονάδες πέτυχαν να αυξήσουν τους τζίρους τους σε σχέση με πέρυσι, γιατί δεν μπήκαν στη διαδικασία να προσφέρουν μεγάλες εκπτώσεις, όπως έκαναν κάποια ξενοδοχεία σε άλλες περιοχές. Υπάρχουν ξενοδοχειακές μονάδες μάλιστα που έφτασαν και ξεπέρασαν τις επιδόσεις του 2019 και άλλες που απλά έφτασαν τις περυσινές επιδόσεις σε πληρότητες. Η προετοιμασία μας για την επόμενη τουριστική σεζόν του 2025 έχει ήδη ξεκινήσει και τα συμβόλαια με τα τουριστικά γραφεία έχουν αρχίσει να υπογράφονται από τον Αύγουστο του 2024.
Ευοίωνες οι προοπτικές του ελληνικού τουρισμού για το 2025
Οι προκρατήσεις μας πηγαίνουν πολύ καλά, από τη Γερμανία και τη Γαλλία κυρίως και έτσι διαφαίνεται ότι, αν δεν υπάρχουν απρόοπτα σε γεωπολιτικό επίπεδο, η επόμενη τουριστική περίοδος θα είναι επίσης πολύ καλή, όπως και η φετινή», μας είπε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ιεράπετρας και Νοτιοανατολικής Κρήτης κ. Γιώργος Βαρδάκης.
Μεγάλο “αγκάθι” παραμένει για τα ξενοδοχεία της Ιεράπετρας το πρόβλημα της εύρεσης εξειδικευμένων αλλά και ανειδίκευτων ξενοδοχοϋπαλλήλων, οι οποίοι τα τελευταία χρόνια δε φτάνουν για να καλύψουν τις ανάγκες ολόκληρης της περιοχής, δεδομένου ότι υπάρχει τεράστιο κενό στην τουριστική εκπαίδευση και μικρό ενδιαφέρον από νέους και νέες να εργαστούν στο σέρβις, στις κουζίνες και στην καθαριότητα των ξενοδοχείων, επειδή αυτές οι δουλειές θεωρούνται εποχικές.
Επιμήκυνση τουριστικής σεζόν
Πριν από μερικά χρόνια ξεκίνησαν οι προσπάθειες να επιμηκυνθεί η τουριστική σεζόν, που ήταν εξάμηνη, και αυτό έχει πλέον αποδώσει καρπούς.
«Τώρα πλέον πάμε σε τουριστικές σεζόν 7 μηνών. Έχουμε γυρίσει στην κανονικότητα πλέον, μετά τα δύσκολα χρόνια του κορωνοϊού, και η σεζόν βγαίνει κανονικά με θετικό πρόσημο στο τέλος. Έχουμε πολλά τουριστικά γραφεία που μας φέρνουν κάθε χρόνο Γερμανούς, Γάλλους, Πολωνούς, Τσέχους, Σλοβάκους και λίγους Σκανδιναβούς τουρίστες, που το 2025 θα αυξηθούν, γιατί έρχεται με πτήσεις τσάρτερ άλλο ένα τουριστικό γραφείο από το αεροδρόμιο της Σητείας. Έχουμε, στο μεταξύ, νέο ενδιαφέρον για την περιοχή μας από τουριστικά γραφεία της Αγγλίας, που ετοιμάζονται να μας ξαναφέρουν Άγγλους τουρίστες το 2025.
Η μορφή του τουρισμού που δυναμώνει και αυξάνεται κάθε χρόνο είναι ο ιδιωτικός τουρισμός. Έχουμε, για παράδειγμα, πολλούς Ιταλούς επισκέπτες που έρχονται μόνοι τους χωρίς να χρησιμοποιούν τουριστικά γραφεία και αυτοί κάνουν τις κρατήσεις τους μέσα από τουριστικές πλατφόρμες, έρχονται με ελεύθερες αεροπορικές πτήσεις, ενοικιάζουν αυτοκίνητα από το Ηράκλειο και κυκλοφορούν ανάμεσά μας, επιλέγοντας να ψωνίζουν από τα σούπερ-μάρκετ οι περισσότεροι και να μαγειρεύουν στις βίλες και τα τουριστικά καταλύματα, όπου μένουν κάνοντας καθημερινές εξορμήσεις σε όλη την Κρήτη», καταλήγει ο κ. Γιώργος Βαρδάκης.
Τα συμβόλαια με τα τουριστικά γραφεία έχουν αρχίσει να υπογράφονται από τον Αύγουστο του 2024
Οι προοπτικές του ελληνικού τουρισμού για το 2025 παρουσιάζονται ευοίωνες, παρά τις πιέσεις στην εξωτερική ζήτηση, εξαιτίας του υψηλού πληθωρισμού στα ευρωπαϊκά κράτη και τις γεωπολιτικές εντάσεις στην Ουκρανία, τη Μέση Ανατολή και την Ερυθρά Θάλασσα. Οι προοπτικές αυτές αποτυπώνονται στις αισιόδοξες επιχειρηματικές προσδοκίες του κλάδου, στην ετήσια άνοδο των κρατήσεων αεροπορικών εισιτηρίων, αλλά και στις συμφωνίες που έχουν ήδη συνάψει οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.
Η ενίσχυση της ανθεκτικότητας του τουριστικού κλάδου, ωστόσο, στον μεσοπρόθεσμο, αλλά και στον μακροπρόθεσμο ορίζοντα συνδέεται με την υλοποίηση έργων υποδομών, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, την επέκταση της τουριστικής περιόδου, την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού, τις πράσινες επενδύσεις, τη βελτίωση της προσβασιμότητας, αλλά και την επανακατάρτιση και αναβάθμιση των δεξιοτήτων των εργαζομένων του κλάδου.