agora

Γάμοι και βαπτίσεις γέμισαν τα ταμεία - Οι κοινωνικές εκδηλώσεις ανέβασαν τους τζίρους στα εμπορικά καταστήματα της Ιεράπετρας

Λασίθι
Γάμοι και βαπτίσεις γέμισαν τα ταμεία - Οι κοινωνικές εκδηλώσεις ανέβασαν τους τζίρους στα εμπορικά καταστήματα της Ιεράπετρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χαμόγελα στους εμπόρους της Ιεράπετρας κατά την πρώτη βδομάδα των θερινών εκπτώσεων

Ανεβασμένη γύρω στο 20% είναι η κίνηση και οι τζίροι των εμπορικών καταστημάτων της Ιεράπετρας στο πρώτο 8ήμερο των θερινών εκπτώσεων, λόγω κυρίως των κοινωνικών εκδηλώσεων, γάμων και βαπτίσεων, που έχουν προγραμματιστεί όλες μέσα στον Ιούλιο. 

Οι αγορές των καταναλωτών που μπαίνουν στα εμπορικά καταστήματα της Ιεράπετρας είναι στοχευμένες και τόσο πολύ συγκεκριμένες. Στην πλειονότητά τους, οι καταναλωτές δεν παρασύρονται από το εκπτωτικό κλίμα για να αγοράσουν είδη λόγω της εκπτωτικής τους τιμής, που ενδεχομένως να μην τα χρειάζονται άμεσα ή ακόμα και να μην τα χρησιμοποιήσουν ποτέ, όπως γινόταν στα παλιά τα χρόνια τα καλά. 

«Είναι αλήθεια ότι από τις αρχές του Ιούλη μέχρι και σήμερα παρατηρείται μια μικρή άνοδος στις πωλήσεις και στους τζίρους των εμπορικών καταστημάτων της Ιεράπετρας και αυτή η άνοδος έρχεται μετά από έναν πολύ κακό σε αγοραστική κίνηση Ιούνιο, όπου οι τζίροι μας παρουσίασαν μεγάλη πτώση. 

Οι εκπτώσεις ξεκίνησαν υποτονικά, αλλά στη συνέχεια, λόγω των πολλών γάμων και των βαπτίσεων, το κλίμα βελτιώθηκε και οι τζίροι ανέβηκαν γύρω στο 20%. Εμείς προσπαθούμε κάνοντας πολλές θυσίες να τιθασεύσουμε τις όποιες αυξήσεις μάς βάζουν τα εργοστάσια, λόγω της αύξησης των πρώτων υλών. Θέλουμε με την καλή ποιότητα των εμπορευμάτων μας να κρατήσουμε τους καταναλωτές στην αγορά της Ιεράπετρας που διαθέτει τα πάντα και δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα τις αγορές των μεγάλων αστικών κέντρων. 

Ελπίζουμε ότι μέχρι το τέλος των θερινών εκπτώσεων στις 30 Αυγούστου η αγορά μας θα καλύψει τις απώλειες που είχε το προηγούμενο διάστημα και σε αυτό θα βοηθήσει και το κύμα των Ελλήνων τουριστών που θα ακολουθήσει, όπως γίνεται κάθε καλοκαίρι. Θυμίζω ότι υπάρχει και ο Σεπτέμβριος, που είναι μετά τις εκπτώσεις ο μήνας των προσφορών, όπου ο καταναλωτής, αν ερευνήσει λίγο, μπορεί να βρει πολύ μεγάλες ευκαιρίες για ποιοτικές και φθηνές αγορές», μας είπε η γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Ιεράπετρας-έμπορος υποδημάτων κ. Καίτη Παπαδάκη. 

Κινείται και η ένδυση - Ανάλογη είναι η άνοδος που παρουσιάζει η γεραπετρίτικη αγορά στον κλάδο του έτοιμου ενδύματος. 

«Μετά από έναν ιδιαίτερα υποτονικό Ιούνιο, φτάσαμε στα μέσα Ιουλίου για να πούμε ότι επιτέλους, με τη βοήθεια των εκπτώσεων και των πολλών καλοκαιρινών κοινωνικών εκδηλώσεων τούτου του μήνα, είδαμε μια μικρή άνοδο στον τζίρο μας μέχρι και 20% στα περισσότερα καταστήματα έτοιμου ενδύματος. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι αυτή η άνοδος θα συνεχιστεί και στο δεύτερο 15νθήμερο του Ιούλη και θα φτάσει μέχρι τις 30 Αυγούστου, οπότε θα λήξει η περίοδος των θερινών εκπτώσεων και θα ξεκινήσει ο μήνας των προσφορών. 

Η γενικότερη πτώση των αγορών όλο τον χρόνο στα εμπορικά καταστήματα έχουν να κάνουν, πιστεύω, με την αύξηση του κόστους διαβίωσης του μέσου ελληνικού νοικοκυριού και με την καθήλωση των μισθών και των συντάξεων. Αυτό το συμπεραίνουμε από το γεγονός ότι το πρώτο 15νθήμερο κάθε μήνα, είτε έχει εκπτώσεις είτε όχι, είναι πιο καλό από το δεύτερο 15νθήμερο, γιατί τότε έχουν ξοδευτεί εντελώς οι μισθοί και οι συντάξεις. Οι Ιεραπετρίτες καταναλωτές δείχνουν να εμπιστεύονται την τοπική μας αγορά, γιατί εδώ μπορούν να βρουν και το φθηνό και το μέτριο και το ακριβό ρούχο ή παπούτσι. 

Ελπίζουμε στη βελτίωση της αγοραστικής κίνησης στη συνέχεια, γιατί ακόμα δεν έχουν κατεβεί για διακοπές οι Ιεραπετρίτες της Αθήνας, αλλά δεν περιμένουμε πολλά πράγματα από τους ξένους τουρίστες, γιατί βλέπουμε ότι οι λιγοστοί που βγαίνουν από τα ξενοδοχεία τους για βόλτα στην πόλη της Ιεράπετρας δεν κρατούν μαζί τους ούτε το πορτοφόλι τους», είπε ο έμπορος Δημήτρης Βάβουλας. 

Συγκρατημένοι στις αγορές τους οι καταναλωτές 

Σύμφωνα πάντως με πρόσφατη έρευνα του ΣΕΛΠΕ, οι Έλληνες καταναλωτές εμφανίζονται συγκρατημένοι ως προς τις δαπάνες τους το δεύτερο εξάμηνο του έτους, καθώς ο πληθωρισμός δυσχεραίνει τη διαχείριση των μηνιαίων εξόδων διαβίωσης για πολλά νοικοκυριά. Εξάλλου, ένας στους τρεις ερωτηθέντες αναμένει αύξηση των φορολογικών υποχρεώσεων μέχρι τη λήξη του έτους, ενώ ήδη πλέον το 70% του συνολικού οικογενειακού εισοδήματος αφορά σε δαπάνες για λογαριασμούς, ενοίκια και φόρους. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας πάντως, ο τζίρος στο ελληνικό λιανικό εμπόριο διαμορφώνεται σε 3,55 δισ. ευρώ μηνιαίως, με τα 1,24 δισ. ευρώ να αφορούν στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου. Εξαιρουμένων, ωστόσο, των πωλήσεων που αφορούν σε τρόφιμα και καύσιμα, ο μηνιαίος τζίρος κυμαίνεται περί του 1 δισ. ευρώ, στοιχείο που καθιστά σαφές ότι οι προσδοκίες για έσοδα 7 δισ. ευρώ στο δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου βασίζονται στις αυξημένες δαπάνες εκ μέρους των ξένων επισκεπτών. 

Οι θερινές εκπτώσεις βρίσκουν προβληματισμένους τους καταναλωτές, καθώς η αγοραστική δύναμη του Έλληνα έχει μειωθεί αισθητά τα τελευταία χρόνια, υπό το βάρος της κόπωσης που βιώνει από το επίμονο “ράλι” τιμών που καταγράφεται και έχει επίκεντρο τα τρόφιμα. 

Οι επιχειρηματίες του λιανεμπορίου προσδοκούν σε αύξηση της κίνησης το αμέσως προσεχές διάστημα, όταν θα έχει ολοκληρωθεί η καταβολή του επιδόματος αδείας, μισθών, συντάξεων κ.λπ., ώστε οι καταναλωτές να είναι σε θέση να στραφούν στα καταστήματα για τις απαραίτητες αγορές τους ενόψει των καλοκαιρινών διακοπών τους. 
 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News