Με επιστολή τους προς τον δήμαρχο Ηρακλείου και τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου, οι σπουδαστές των Δημοσίων ΣΑΕΚ (Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης) Ηρακλείου ζητούν την άμεση αντιμετώπιση σοβαρών ζητημάτων που, όπως επισημαίνουν, απειλούν την ασφάλεια και την κανονική λειτουργία των σχολών τους. Τα αιτήματα κατατέθηκαν για πρώτη φορά την 1η Δεκεμβρίου 2025 και παραμένουν, όπως αναφέρεται, αναπάντητα, ενώ οι σπουδαστές επισημαίνουν την επείγουσα ανάγκη για αποφάσεις που θα διασφαλίσουν συνθήκες ασφάλειας, αξιοπρέπειας και ισότιμης μεταχείρισης.
Η επιστολή προς τον Δήμο Ηρακλείου:
«Με την παρούσα επιστολή, ο Σύλλογος Σπουδαστών Δημοσίων ΣΑΕΚ Ηρακλείου ζητά την άμεση συζήτηση και λήψη αποφάσεων για τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ΣΑΕΚ του Δήμου. Επισυνάπτουμε το έγγραφο που κατατέθηκε στον Δήμο Ηρακλείου στις 1/12/2025, στο οποίο αποτυπώνονται αναλυτικά τα αιτήματά μας.
Τα ζητήματα που θέτουμε είναι κρίσιμα και έχουν επείγοντα χαρακτήρα, καθώς αφορούν:
Επικίνδυνη κατάσταση των κτιριακών εγκαταστάσεων, οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις είναι ετοιμόρροπες και θέτουν σε κίνδυνο σπουδαστές και προσωπικό (επισυνάπτονται σχετικές φωτογραφίες από το 1° ΣΕΚ – αρμοδιότητας του Δήμου Ηρακλείου).
Εξεύρεση χώρων στέγασης για τη 2η ΣΑΕΚ εντός του Δήμου, ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία της σχολής με τη συμβολή του Δήμου.
Μόνιμη και αξιόπιστη υδροδότηση όλων των εγκαταστάσεων, ώστε να μην επαναληφθούν υγειονομικά επικίνδυνες καταστάσεις που υπονομεύουν τη στοιχειώδη λειτουργία των σχολών.
Στήριξη για την απόδοση φοιτητικού πάσο στους σπουδαστές των ΣΑΕΚ και υπαγωγή τους στο καθεστώς απαλλαγής από δημοτικά τέλη, ειδικά υπό τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες και το ιδιαίτερα βεβαρημένο κόστος διαβίωσης. Οι σπουδαστές δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται ως φοιτητές δεύτερης κατηγορίας και δικαιούνται τις ίδιες διευκολύνσεις με οποιονδήποτε φοιτητή.
Ο Σύλλογος ζητά από τον Δήμο Ηρακλείου να σταθεί έμπρακτα στο πλευρό των δημοτών του, και ιδιαίτερα των νέων που σπουδάζουν σε δημόσιες δομές εκπαίδευσης, διασφαλίζοντας συνθήκες ασφάλειας, αξιοπρέπειας και ισότιμης μεταχείρισης.
Τα προβλήματα αυτά δεν επιδέχονται άλλη αναβολή! Παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες του Συλλόγου για ένταξη του θέματος στην ημερήσια διάταξη του Δημοτικού Συμβουλίου (τόσο με φυσική παρουσία όσο και τηλεφωνικά), δεν υπήρξε καμία επίσημη απάντηση.
Ενόψει του σημερινού Δημοτικού Συμβουλίου (Δευτέρα 26/1/2026), ζητούμε την ένταξη των αιτημάτων μας στην ημερήσια διάταξη, την τοποθέτηση του Δημοτικού Συμβουλίου και τη λήψη αποφάσεων με συγκεκριμένες δεσμεύσεις για την επίλυσή τους».



