dimas_kasteli.jpg

Χρ. Δήμας: «Το Καστέλι θα γίνει το πιο σύγχρονο αεροδρόμιο μετά το “Ελ. Βενιζέλος”» – Στο επίκεντρο ραντάρ, ηλεκτροδότηση και υποδομές (vid, pics)

Ηράκλειο
Χρ. Δήμας: «Το Καστέλι θα γίνει το πιο σύγχρονο αεροδρόμιο μετά το “Ελ. Βενιζέλος”» – Στο επίκεντρο ραντάρ, ηλεκτροδότηση και υποδομές (vid, pics)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κατέφτασε στην Κρήτη το πρωί του Σαββάτου

Εντυπωσιασμένος από την πρόοδο των εργασιών στο μεγάλο αναπτυξιακό έργο του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι εμφανίστηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, ο οποίος βρέθηκε το πρωί στο εργοτάξιο, πραγματοποιώντας αυτοψία, παρουσία υψηλόβαθμων στελεχών της ΤΕΡΝΑ, βουλευτών, του Περιφερειάρχη Κρήτης, των Δημάρχων Μινώα Πεδιάδας και Χερσονήσου και στελεχών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

dimas

Το έργο βρίσκεται σε ποσοστό υλοποίησης στο 60%, ενώ οι υποδομές των διαδρόμων ξεπερνούν το 80%.

Ο Χρίστος Δήμας τόνισε ότι θα είναι το πιο σύγχρονο Αεροδρόμιο μετά το Ελευθέριος Βενιζέλος, ενώ αναγνώρισε ότι παραμένουν ανοιχτά ζητήματα, όπως η οριστική χωροθέτηση του ραντάρ κοντά στη θέση Παπούρα για την οποία αναμένεται απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου εντός των επόμενων ημερών.

Για απαράδεκτη λύση έκανε λόγο ο Βασίλης Κεγκέρογλου, αφήνοντας αιχμές για την προσέγγιση του ζητήματος από την κυβέρνηση.

Παράλληλα, ο κ. Δήμας αναφέρθηκε στον διαγωνισμό για τα συστήματα αεροναυτιλίας, τα τεύχη δημοπράτησης αλλά και τα θέματα ηλεκτροδότησης από τον ΑΔΜΗΕ, τονίζοντας πως η ηγεσία του υπουργείου πραγματοποιεί συναντήσεις με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για την επίλυση των εκκρεμοτήτων.

Στις αναγκαίες υποδομές επικεντρώθηκε ο Ζαχαρίας Δοξαστάκης θέτοντας στο τραπέζι ζητήματα όπως ο συνδετήριος δρόμος ΒΟΑΚ - Αεροδρομίου και το χρονοδιάγραμμα της σήραγγας, ενώ τόνισε την ανάγκη να επανεξεταστεί η πρόβλεψη για μέσο σταθερής τροχιάς.

►Διαβάστε επίσης: Στο Καστέλι ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Δήμας – Αυτοψία στο εργοτάξιο με φόντο τις εργασίες στον διεθνή αερολιμένα (pics)

Υπενθυμίζεται ότι στο νομό Ηρακλείου βρίσκεται από το πρωί του Σαββάτου (5/6) ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, στο πλαίσιο επίσημης καθόδου με σκοπό την επιθεώρηση των εργασιών στο νέο αεροδρόμιο Καστελίου. Ο κ. Δήμας έφτασε νωρίς το πρωί στο Καστέλι, όπου πραγματοποιεί επιτόπια αυτοψία στο εργοτάξιο τού υπό κατασκευή νέου διεθνούς αεροδρομίου, για να επιθεωρήσει την πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών, καθώς και τις οδικές συνδέσεις που θα εξυπηρετούν τον μελλοντικό αερολιμένα. 

Δήμας

 

Ο υπουργός δήλωσε εντυπωσιασμένος για την πρόοδο των εργασιών που είναι σχεδόν στο 60% όπως είπε, ενώ τόνισε πως αναμένεται η απόφαση του ΚΑΣ για τη θέση του ραντάρ κοντά στο μοναδικό μνημείο στη θέση "Παπούρα".

«Το αεροδρόμιο στο Καστέλι και η κατασκευή του καταλαβαίνετε πως είναι ένα από τα σημαντικότερα δημόσια έργα στη χώρα. Ένα έργο που πραγματικά θα αλλάξει όχι μόνο την Κρήτη, αλλά και την Ελλάδα. Θα είναι το πιο σύγχρονο αεροδρόμιο στη χώρα μετά το "Ελευθέριος Βενιζέλος". Θα έχουμε εκατομμύρια επιβάτες που θα εξυπηρετούνται καθημερινά», τόνισε ο κ. Δήμας και συνέχισε:

«Έχουμε έρθει εδώ, η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, μαζί με τον περιφερειάρχη, τους βουλευτές μας, τους δημάρχους, τον διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και τον ΑΔΜΗΕ, ώστε να συζητήσουμε το σύνολο των ζητημάτων που υπάρχουν. Καταλαβαίνετε όλοι ότι σε ένα τόσο σημαντικό και πολυσύνθετο δημόσιο έργο υπάρχουν αρκετά ανοικτά θέματα.

Θεωρούμε, όμως, ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα – καθώς κάνουμε σε τακτά χρονικά διαστήματα, εβδομαδιαία, συναντήσεις στις οποίες θέτουμε όλα τα ζητήματα που αφορούν την κατασκευή του αεροδρομίου – θα έχουμε πολύ καλά αποτελέσματα». 

«Θα προχωρήσουμε με ακόμη πιο γρήγορους ρυθμούς»

«Στο πλαίσιο αυτό κάνουμε σήμερα αυτοψία, για να δούμε από κοντά κάποια ζητήματα, και είμαι αισιόδοξος ότι πολύ σύντομα θα προχωρήσουμε με ακόμη πιο γρήγορους ρυθμούς», είπε ακόμη ο υπουργός τονίζοντας:

«Έχουμε κάποια ανοιχτά ζητήματα. Γνωρίζετε όλοι ότι πρώτα είναι ο διαγωνισμός για τα συστήματα αεροναυτιλίας. Τον τελευταίο ενάμιση μήνα έχουμε προχωρήσει σε μια τροποποίηση της σύμβασης. Αυτή έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο, από το οποίο αναμένουμε την απάντηση. Με το που λάβουμε την απάντηση, θα πρέπει να κυρωθεί από τη Βουλή.

 

αερ. Καστέλι

Στη συνέχεια έχουμε το ιδιωτικό συμφωνητικό που θα συναφθεί μεταξύ του ΔΑΗΚ και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, καθώς και τα τεύχη δημοπράτησης για τον διαγωνισμό αεροναυτιλίας, ο οποίος θα διαρκέσει αρκετούς μήνες. Παράλληλα, όμως, για να μπορέσει να προχωρήσει αυτό, πρέπει να έχουμε την απόφαση από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, η οποία αναμένεται μέσα στην επόμενη εβδομάδα. 

αερ. Καστέλι
αερ. Καστέλι

 

Έχουμε επίσης αρκετά ζητήματα που αφορούν την ηλεκτροδότηση του αεροδρομίου από τον ΑΔΜΗΕ. Συνεπώς, υπάρχουν ανοιχτά θέματα. Θα είμαι σε θέση να δώσω ακόμη πιο σαφές χρονοδιάγραμμα, βήμα-βήμα, σε λίγο καιρό από σήμερα.

Όμως νομίζω ότι είμαστε σε μια πολύ καλή τροχιά, και ο στόχος, προφανώς, όλων μας είναι το αεροδρόμιο να κατασκευαστεί και να παραδοθεί στην κυκλοφορία το συντομότερο δυνατό».

Το ραντάρ στη θέση "Παπούρα" 

Για το ζήτημα του ραντάρ στη θέση Παπούρα, ο κ. Δήμας δήλωσε: 

«Η ελληνική Πολιτεία έχει αποδείξει τα τελευταία χρόνια ότι έχουμε τη δυνατότητα να βρίσκουμε την ισορροπία μεταξύ της ανάδειξης της πολιτιστικής μας κληρονομιάς – που είναι προτεραιότητα όλων μας – αλλά και της εκτέλεσης των δημόσιων έργων, τα οποία έχουν πολύ μεγάλο αντίκτυπο στην καθημερινότητα όλων μας.

Τρανταχτό και πρόσφατο παράδειγμα, νομίζω, είναι το μετρό Θεσσαλονίκης, όπου ο σταθμός Βενιζέλου είναι αρχαιολογικός χώρος – κάθε σταθμός είναι ένα μικρό μουσείο. 

Προφανώς περιμένουμε όλοι να δούμε τι θα πουν οι ειδικοί, τι θα πουν οι αρμόδιοι, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, και θέλουμε να βρούμε τη βέλτιστη λύση, ώστε να μπορέσουμε να έχουμε την ισορροπία που ανέφερα πριν».

Αναφερόμενος στην πρόοδο των εργασιών, δήλωσε: 

«Πράγματι, είναι πάρα πολύ εντυπωσιακή η πρόοδος των εργασιών. Είμαστε σχεδόν στο 60% της ολοκλήρωσης, όμως έχουμε ακόμη σημαντικά πράγματα να ολοκληρώσουμε. Άρα, θα μου επιτρέψετε να έχουμε πρώτα τις απαραίτητες αποφάσεις που χρειάζονται και μετά, βεβαίως, θα επανέλθουμε με το χρονοδιάγραμμα». 

Ο υπουργός κατέληξε λέγοντας: «Είμαστε σε άριστη συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, με τον ΔΑΗΚ, με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και με όλους τους αρμόδιους φορείς. Νομίζω ότι κάνουμε σημαντικά βήματα προόδου, μέρα με τη μέρα».

Για τον ΟΠΕΚΕΠΕ

Σχετικά με την υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ, ο υπουργός δήλωσε:

«Το ζήτημα του ΟΠΕΚΕΠΕ είναι μια πολύ σοβαρή υπόθεση. Ήδη η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει ότι αλλάζει ο τρόπος καταβολής των πληρωμών, οι οποίες πλέον θα πραγματοποιούνται μέσω της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.

Φυσικά, όσοι έχουν λάβει χρηματοδότηση την οποία δεν δικαιούνταν, θα κληθούν να την επιστρέψουν κανονικά. Από την άλλη πλευρά, όσοι δικαιούνται επιδοτήσεις, προφανώς και θα ενισχυθούν.

Η ενίσχυση των παραγωγών μας με κοινοτικά κονδύλια και με κάθε διαθέσιμο τρόπο είναι προτεραιότητα για την κυβέρνηση. Ωστόσο, αυτό που πρέπει να ξεκαθαρίσουμε είναι η διάκριση ανάμεσα στους πραγματικούς παραγωγούς – αυτούς που μοχθούν καθημερινά για να αντεπεξέλθουν σε πολύ δύσκολες συνθήκες – και σε εκείνους που προσπαθούν να εξαπατήσουν το κράτος.

Άρα, και το δηλώνω κατηγορηματικά: η πρόθεση της κυβέρνησης είναι να στηρίξει τους παραγωγούς μας όσο περισσότερο μπορεί. 

Για τα αντιπλημμυρικά έργα και τον ΒΟΑΚ 

Ερωτηθείς για τα αντιπλημμυρικά έργα πέριξ στο αεροδρομίου δήλωσε ότι και αυτά είναι εντός του χρονοδιαγράμματος. 

Αναφορικά με τα αιτήματα των Δήμων Ηρακλείου και Μαλεβιζίου για τον νέο ΒΟΑΚ, ο υπουργός δήλωσε:

«Ο ΒΟΑΚ είναι η τελευταία μεγάλη εκκρεμότητα που έχουμε όσον αφορά τους αυτοκινητόδρομους σε όλη τη χώρα.

Από πολύ παλιά, ο περιφερειάρχης Κρήτης – και πριν ακόμη γίνει περιφερειάρχης – ο Σταύρος Αρναουτάκης, πίεζε για να προχωρήσει το έργο του ΒΟΑΚ. Και με τη δική του πρωτοβουλία, λύνουμε διαρκώς ζητήματα. Η Πολιτεία έχει αποδείξει ότι ανταποκρίνεται στα περισσότερα από τα ζητήματα που τίθενται. 

Πρόσφατα, στο έργο Πάτρα – Πύργος, το οποίο ολοκληρώνεται σε λίγες εβδομάδες και θα δοθεί σε κυκλοφορία, είχαμε επίσης ανοιχτά ζητήματα με τους Δήμους και την Περιφέρεια, τα οποία επιλύσαμε. Ο στόχος είναι να κάνουμε ακριβώς το ίδιο και στον ΒΟΑΚ.

Να σας ανακοινώσω ότι εντός του Ιουλίου θα πραγματοποιήσουμε μία εκδήλωση – το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μαζί με την Περιφέρεια Κρήτης – στην οποία θα παρουσιάσουμε και τα αυξημένα μέτρα οδικής ασφάλειας που θα υλοποιήσουμε στον ΒΟΑΚ. 

Ειδικότερα, στο τμήμα από τα Χανιά προς το Κολυμπάρι και δυτικά του Ηρακλείου, μαζί φυσικά με τον παραχωρησιούχο, ο οποίος έχει εκπονήσει τις σχετικές μελέτες. Αυτά τα μέτρα είναι αντίστοιχα με όσα υλοποιήσαμε στο έργο Πάτρα - Πύργος. Να σας πω ότι στην Πάτρα – Πύργος, τα τελευταία χρόνια έχουν μειωθεί τα θανατηφόρα ατυχήματα κατά 80%, ενώ ταυτόχρονα έχουμε καταφέρει να βελτιώσουμε και τη ροή της κυκλοφορίας. 

Άρα, είμαστε αισιόδοξοι ότι το ίδιο θα συμβεί και εδώ, με τα αυξημένα μέτρα οδικής ασφάλειας που θα εφαρμόσουμε το καλοκαίρι, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης και στον ΒΟΑΚ». 

Κεγκε, Κεφαλ.

Αρναουτάκης: «Συζητούμε με τον υπουργό όλα τα επιμέρους ζητήματα που προκύπτουν για το αεροδρόμιο και τον ΒΟΑΚ»

«Η σημερινή επίσκεψη του κ. Δήμα αποδεικνύει για μία ακόμη φορά ότι μέσα από τη συνεργασία και τη συνέργεια μπορούμε να πετυχαίνουμε τους στόχους μας», είπε σε δηλώσεις του ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης και συνέχισε: 

«Ένα πραγματικά σπουδαίο έργο, το οποίο διεκδικούσε όλη η Κρήτη εδώ και πολλά χρόνια, βρίσκεται πλέον στο 60% της υλοποίησής του. Όλα τα επιμέρους ζητήματα που προκύπτουν για να επιλυθούν τα συζητούμε σε εβδομαδιαία βάση με τον υπουργό. Θέλω να τον ευχαριστήσω ιδιαίτερα για αυτή τη συνεργασία, αλλά και τους συνεργάτες του, ώστε να μπορούμε να επιλύουμε και τα μικρά και τα μεγάλα θέματα που υπάρχουν – όχι μόνο για το αεροδρόμιο, αλλά και για τον Βόρειο Οδικό Άξονα. 

Ήδη, αυτό για το οποίο είχε δεσμευτεί ο ίδιος ο πρωθυπουργός – η χρηματοδότηση για την οδική ασφάλεια – θα προχωρήσει μέσα στον μήνα και θα ξεκινήσει.

Είναι έτοιμη και η εταιρεία που θα υλοποιήσει το έργο και όλοι μαζί θα δούμε να γίνεται πραγματικότητα αυτό που ονειρευόμαστε: έναν Βόρειο Οδικό Άξονα από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία».

Βασίλης Κεγκέρογλου: «Η λύση που διέρρευσε για τον λόφο Παπούρα είναι απαράδεκτη και δεν θα γίνει αποδεκτή» 

«Το κρίσιμο θέμα, σε αυτή τη συγκυρία, δεν είναι ούτε το μεγάλο έλλειμμα στα έργα υποδομής γύρω από το αεροδρόμιο, ούτε άλλα ζητήματα που έχουμε θέσει κατά καιρούς. Το ουσιαστικό ζήτημα είναι η τοποθέτηση του ραντάρ», δήλωσε από την πλευρά του ο δήμαρχος Μινώα Πεδιάδας Βασίλης Κεγκέρογλου. 

«Να υπενθυμίσω ότι ήδη από το 2022, όταν επεκτάθηκε η σύμβαση παραχώρησης για τις τροποποιήσεις που απαιτούσαν οι νέες συνθήκες μετά τον COVID, είχα επισημάνει στη Βουλή ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν είχε κάνει κανένα βήμα για την αεροναυτιλία, η οποία είναι αποκλειστική τους αρμοδιότητα», είπε ακόμη ο κ. Κεγκέρογλου και συνέχισε:

Σήμερα έχουμε την αντίφαση το έργο να προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς από την παραχωρησιούχο εταιρεία, ενώ οι υποχρεώσεις του κράτους έχουν μείνει πολύ πίσω. Έρχονται λοιπόν, μετά από ενάμιση χρόνο από τη στιγμή που αποκαλύφθηκε το μνημείο στον λόφο Παπούρα, και λένε ότι το θέμα θα περάσει από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο την επόμενη εβδομάδα.

Η τοπική κοινωνία «βράζει», ο αρχαιολογικός κόσμος αντιδρά έντονα, και βέβαια ο Δήμος δεν μπορεί να αποδεχτεί μία λύση, σύμφωνα με την οποία η τοποθέτηση των δύο ραντάρ θα «σφιχταγκαλιάζει» το μνημείο.

Η λύση που διέρρευσε και θα συζητηθεί στην επόμενη συνεδρίαση του ΚΑΣ είναι απολύτως απαράδεκτη και δεν πρόκειται να γίνει αποδεκτή». 

Ζαχαρίας Δοξαστάκης: «Να επανεξεταστεί η μη πρόβλεψη μέσου σταθερής τροχιάς»

«Είναι ένα πολύ σημαντικό γεγονός η παρουσία του κυρίου υπουργού εδώ. Βρίσκομαι εδώ για να αναδείξω ζητήματα τα οποία συνδέονται άμεσα με αυτό το μεγάλο έργο, που θα αλλάξει την οικονομία και την ανάπτυξη του νησιού», επισήμανε και ο δήμαρχος Χερσονήσου Ζαχαρίας Δοξαστάκης.

«Έχω λοιπόν την υποχρέωση να αναφερθώ στον συνδετήριο δρόμο από τον ΒΟΑΚ προς το αεροδρόμιο, αλλά και στον ίδιο τον ΒΟΑΚ, καθώς και στη σήραγγα, για την οποία δυστυχώς δεν γνωρίζουμε ακόμα το χρονοδιάγραμμα και το πότε θα ξεκινήσει, με αποτέλεσμα να έχουμε βέβαιη παράταση της ολοκλήρωσης του έργου. 

Θέλω να επισημάνω, για μία ακόμη φορά, ότι αν το τμήμα του ΒΟΑΚ από το Ηράκλειο προς τη Χερσόνησο δεν προβλέψει και στις δύο κατευθύνσεις έναν τρίτο κλάδο, θα υπάρξει κυκλοφοριακό κομφούζιο. 

Θα πρέπει, επιτέλους, να επανεξεταστεί η μη πρόβλεψη μέσου σταθερής τροχιάς. Θα είναι παγκόσμια πρωτοτυπία ένα νέο, τόσο μεγάλο αεροδρόμιο να στερείται μέσου σταθερής τροχιάς.

Επίσης, πρέπει να δούμε κάποια συμπληρωματικά έργα και παράπλευρες παρεμβάσεις, όπως ο κόμβος των Αγριανών, ο οποίος πρέπει να καταργηθεί – δεν μπορεί στο ένα χιλιόμετρο να υπάρχουν δύο κόμβοι. 

Να δοθεί ένα πλήρες χρονοδιάγραμμα του έργου και, κυρίως, να προβλεφθεί πώς θα μπορούν οι ιδιοκτήτες και οι κάτοικοι, ανάντη και κατάντη της σήραγγας, να προσεγγίζουν τις περιουσίες τους. Άρα, πρέπει να γίνει πρόβλεψη για κάτω διαβάσεις και να παρουσιαστεί ο τελικός σχεδιασμός του έργου.

Σημαντικό επίσης για εμάς είναι να γνωρίζουμε πού θα είναι η όδευση του ΑΔΜΗΕ, που θα ηλεκτροδοτήσει το νέο αεροδρόμιο και από πού θα γίνει αυτή η σύνδεση», κατέληξε στις δηλώσεις του ο δήμαρχος Χερσονήσου Ζαχαρίας Δοξαστάκης. 

Ευάγγελος Μασούρας: «Στόχος μας είναι να έχουμε την πρώτη πτήση τον Φεβρουάριο του 2027»

Σε δηλώσεις του ο τεχνικός διευθυντής της ΤΕΡΝΑ Ευάγγελος Μασούρας είπε: 

«Εδώ κατασκευάζουμε το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας μας, το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι, για το οποίο φιλοδοξούμε ότι θα έχει επισκεψιμότητα της τάξης των 15 εκατομμυρίων τουριστών. 

Είναι ένα υπερσύγχρονο έργο, το οποίο σε πολλά σημεία ανταγωνίζεται το "Ελευθέριος Βενιζέλος", όσον αφορά τα τεχνολογικά χαρακτηριστικά, τη στάθμευση αεροσκαφών, τα ραντάρ κ.ά. 

Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στον διάδρομο προσγείωσης και απογείωσης, ο οποίος έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό περίπου 90% — απομένει μόνο η τελευταία αντιολισθητική στρώση.

Τα σκυροδέματα δεξιά και αριστερά έχουν ολοκληρωθεί, είμαστε πανέτοιμοι. 

Το terminal είναι ένα κτίριο 93.000 τετραγωνικών μέτρων, επτά ορόφων, με γέφυρες για την επιβίβαση των επιβατών.

Έχουμε το πάρκινγκ, που έχει δυναμικότητα 1.868 Ι.Χ. και 110 λεωφορείων. 

Άρα, οι κάτοικοι της Κρήτης θα ξεχάσουν το στριμωξίδι που υπάρχει στο "Νίκος Καζαντζάκης", θα έχουν χώρους για να σταθμεύουν με άνεση. 

Θα έχουμε επίσης ένα σύγχρονο κτίριο για την εξυπηρέτηση των επιβατών, των τουριστικών λεωφορείων και των ταξί. 

Συνολικά, θα περάσουμε σε ένα πολύ καλύτερο επίπεδο εξυπηρέτησης των επιβατών, των τουριστών και των κατοίκων της Κρήτης.

Το ποσοστό υλοποίησης του έργου συνολικά πλησιάζει το 60%.

Οι υποδομές, όπως οι διάδρομοι, είναι πάνω από 80%, ενώ το terminal είναι περίπου στο 55%.

Έχουν ολοκληρωθεί οι οικοδομικές εργασίες και τώρα περνάμε στη φάση των ηλεκτρομηχανολογικών εργασιών.

Ήδη έχουν προβλεφθεί και έχουν παραγγελθεί όλα τα κρίσιμα τεχνολογικά συστήματα που απαιτούνται.

Θεωρούμε ότι θα καταφέρουμε να δημιουργήσουμε το καλύτερο και πιο σύγχρονο αεροδρόμιο της χώρας, με τεχνολογικά επιτεύγματα υψηλού επιπέδου.

Θέλω να ευχαριστήσω τους εργαζόμενους και όλο το προσωπικό, που έχουν αφιερώσει τον εαυτό τους σε αυτό το έργο. Τους στηρίζουμε όσο μπορούμε και φροντίζουμε, πάνω απ’ όλα, να εκτελούν τις εργασίες με απόλυτη ασφάλεια.

Αυτή τη στιγμή εργάζονται περίπου 860 άτομα και περίπου 700 μηχανήματα στο έργο.

Ο αριθμός θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο, καθώς πλησιάζουμε τις ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες. Τότε θα προστεθούν και άλλα άτομα και συνολικά θα ξεπεράσουμε τα 1.500 άτομα προσωπικό, για να ολοκληρωθεί το έργο.

Η πρώτη πτήση δεν εξαρτάται από την εταιρεία μας, διότι –όπως ξέρετε πολύ καλά– έχουμε το ζήτημα με τον λόφο Παπούρα.

Εντός της επόμενης εβδομάδας η υπόθεση θα οδηγηθεί στο ΚΑΣ και, αν όλα πάνε καλά, στόχος μας είναι να έχουμε την πρώτη πτήση τον Φεβρουάριο του 2027», κατέληξε ο κ. Μασούρας.  

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας κατά την επίσκεψή του στο εργοτάξιο του νέου αερολιμένα συνοδευόταν από τον γενικό γραμματέα Υποδομών Δημήτρη Αναγνώπουλο και τη γενική γραμματέα Μεταφορών Δέσποινα Παληαρούτα. 

Κατά την άφιξή του στην Κρήτη, τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστο Δήμα, καλωσόρισαν οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, Κωνσταντίνος Κεφαλογιάννης και Μάξιμος Σενετάκης, καθώς και ο περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης.

Παρόντες στο εργοτάξιο του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι ήταν επίσης οι δήμαρχοι Μινώα Πεδιάδας, Βασίλης Κεγκέρογλου, και Χερσονήσου, Ζαχαρίας Δοξαστάκης, σηματοδοτώντας το έντονο ενδιαφέρον των τοπικών αρχών για την πρόοδο του έργου. Το "παρών" έδωσαν επίσης ο αερολιμενάρχης Ιάκωβος Ουρανός και ο πρώην αερολιμενάρχης Γιώργος Πλιάκας, στελέχη του αεροδρομίου, κ.α., και φυσικά ο κ. Μιχάλης Γουρζής από την κατασκευάστρια εταιρεία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. 

Αξίζει να σημειωθεί πως η επίσκεψη του Υπουργού πραγματοποιείται σε μια συγκυρία κατά την οποία εντείνονται οι αντιδράσεις σχετικά με τη σχεδιαζόμενη εγκατάσταση ραντάρ σε σημείο πολύ κοντά στον αρχαιολογικό χώρο της Παπούρας - ένα σημείο με τεράστια πολιτιστική σημασία, σύμφωνα με τους αρχαιολόγους. Οι δηλώσεις του κ. Δήμα αποκτούν, επομένως, ιδιαίτερη βαρύτητα, καθώς αναμένονται διευκρινίσεις για το πώς θα προστατευτεί το μοναδικό αυτό αρχαιολογικό εύρημα εν μέσω της κατασκευής του νέου αεροδρομίου. 

Η παρουσία του υπουργού σηματοδοτεί την εντατικοποίηση της κυβερνητικής παρακολούθησης των μεγάλων έργων υποδομής στην Κρήτη, σε ένα έργο με κομβικό ρόλο για την αναβάθμιση των μεταφορών στο νησί. 

Image removed.

 

αεροδρόμιο Καστέλι
Δήμας
Δήμας
Δήμας
Δήμας
Δήμας
Δήμας
Δοξαστάκης
Δοξαστάκης
Κεγκε, Κεφαλ.
Δήμας
Δήμας
Δήμας
αερ. Καστέλι
αερ. Καστέλι
αερ. Καστέλι
αερ. Καστέλι
αερ. Καστέλι
αερ. Καστέλι
αερ. Καστέλι
ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News