Μαμουλάκης

Χάρης Μαμουλάκης για τον νέο ΚΟΚ: «Δεν είναι δελτίο Τύπου, είναι ζήτημα ζωής και θανάτου»

Ηράκλειο
Χάρης Μαμουλάκης για τον νέο ΚΟΚ: «Δεν είναι δελτίο Τύπου, είναι ζήτημα ζωής και θανάτου»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ο νέος ΚΟΚ κινείται σε κάποιες σωστές κατευθύνσεις, ωστόσο πάσχει από τρία βασικά ελλείμματα: Εφαρμοσιμότητας, κοινωνικής συναίνεσης και θεσμικού σχεδιασμού», σύμφωνα με τον βουλευτή Ηρακλείου

Με αφορμή το νομοσχέδιο για τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο Τομεάρχης Οικονομικών & Ανάπτυξης της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης προχώρησε στην ακόλουθη δήλωση: 

«Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας δεν είναι μια τεχνική ρύθμιση. Είναι μια θεσμική υποδομή που αγγίζει τη ζωή εκατομμυρίων ανθρώπων, κάθε μέρα. Είναι ένας κανόνας πολιτισμού, δημόσιας ασφάλειας, σεβασμού. Και όταν αυτός ο κανόνας παραμένει ανεφάρμοστος ή αντικρουόμενος, τότε το τίμημα δεν είναι θεωρητικό. Είναι τραγικά πραγματικό: είναι ανθρώπινες ζωές, είναι ακρωτηριασμένα όνειρα, είναι κοινωνικό και οικονομικό κόστος. Ο νέος ΚΟΚ κινείται σε κάποιες σωστές κατευθύνσεις, ωστόσο πάσχει από τρία βασικά ελλείμματα: Εφαρμοσιμότητας, κοινωνικής συναίνεσης και θεσμικού σχεδιασμού.

Θέλω να επισημάνω 10 βασικά σημεία, όπως τα ανέδειξαν οι ίδιοι οι επιστημονικοί και κοινωνικοί φορείς:

  1. Έλλειψη ηλεκτρονικής επιτήρησης: Ο νέος ΚΟΚ αποφεύγει να θεσπίσει τη συστηματική χρήση καμερών σε φανάρια, stop, πεζοδρόμους, διασταυρώσεις.

  2. Εξοντωτικά πρόστιμα – χωρίς βεβαίωση: Η αύξηση των προστίμων έως και 1.050€ χωρίς εξασφάλιση της βεβαίωσης, θα παραμείνει ανεφάρμοστη.

  3. Καμία πρόβλεψη για το «σβήσιμο» προστίμων: Απαιτείται πλήρης ψηφιοποίηση ώστε να σταματήσει η αυθαιρεσία.

  4. Υποτροπή χωρίς σύστημα: Δεν υπάρχει ψηφιακή υποδομή για την παρακολούθηση των επαναλαμβανόμενων παραβάσεων.

  5. Όρια ταχύτητας: σωστή κατεύθυνση, ελλιπής εφαρμογή: Η μείωση στα 30 χλμ/ώρα πρέπει να συνοδευτεί από έργα και σήμανση.

  6. Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ: Επιεικώς ανεπαρκής: Το όριο παραμένει στο 0,5‰, ενώ υπάρχει πίεση για μείωση ή μηδενισμό.

  7. Απόλυτη απουσία δικαστικής συνδρομής: Η Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων δεν συμμετείχε καν στη διαβούλευση.

  8. Διγλωσσία για τις λεωφορειολωρίδες: Η τροπολογία για τα ταξί είναι πρόχειρη και δεν έχει αξιολογηθεί.

  9. Χαριστικές εξαιρέσεις χωρίς διαφάνεια: Χωρίς σαφή κριτήρια και μηχανισμό ελέγχου, οι εξαιρέσεις ανοίγουν δρόμο στην αυθαιρεσία.

  10. Η Αττική ασφυκτιά – και δεν υπάρχει σχέδιο: Δεν υπάρχει συνολική κυκλοφοριακή μελέτη ούτε στρατηγικός σχεδιασμός.

Τα τροχαία κοστίζουν 2,4 δισ. ευρώ ετησίως – το 1,5% του ΑΕΠ μας. Πέρα από τους αριθμούς, κοστίζουν ζωές. Και κάθε φορά που νομοθετούμε χωρίς σχέδιο, χωρίς εφαρμογή, χωρίς διάλογο, γινόμαστε – έστω και έμμεσα – μέρος του προβλήματος.

Η Κυβέρνηση δεν μπορεί να συνεχίσει να νομοθετεί για την επικοινωνία και όχι για την κοινωνία. Ο ΚΟΚ δεν είναι Δελτίο Τύπου. Είναι ζήτημα ζωής και θανάτου. Ας δείξουμε σοβαρότητα. Ας δώσουμε προτεραιότητα όχι στο πρόστιμο, αλλά στην προστασία». 

 

 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News