Σχολείο, μαθητής

Εκτός Δημοσίου θέτει ο πρωθυπουργός τους αρνητές αξιολόγησης - Αντιδράσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα

Ηράκλειο
Εκτός Δημοσίου θέτει ο πρωθυπουργός τους αρνητές αξιολόγησης - Αντιδράσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

600 σχολεία θα παραδοθούν τον Σεπτέμβριο στα πλαίσια του προγράμματος “Μαριέττα Γιαννάκου”

Αναβρασμός επικρατεί στην εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας, μετά από τις δηλώσεις του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στα πλαίσια της χθεσινής επίσκεψής του στο υπουργείο Παιδείας, όπου είχε συνάντηση με την αρμόδια υπουργό Σοφία Ζαχαράκη. 

Ο κ. Μητσοτάκης, αναφερόμενος στη διαδικασία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, υπεραμύνθηκε του μέτρου, χαρακτηρίζοντάς το αναγκαίο για την εύρυθμη λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος, ενώ άφησε σαφείς αιχμές εναντίον όσων αρνούνται τη διαδικασία επί της αρχής, υποστηρίζοντας ότι οι αντιλήψεις αυτές και τα άτομα που τις εκφράζουν δεν έχουν θέση στον εκπαιδευτικό χώρο. 

Από την πλευρά τους, οι εκπαιδευτικοί μιλούν για μεθόδους αυταρχισμού που ακολουθεί η κυβέρνηση το τελευταίο διάστημα και αφορούν όχι μόνο την εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά ολόκληρο τον δημόσιο τομέα. 

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη συζήτηση που είχε με τη Σοφία Ζαχαράκη ενημερώθηκε για όλα τα κρίσιμα θέματα που αφορούν την Παιδεία, ενώ ο ίδιος έδωσε κατευθύνσεις για τον τρόπο που πρέπει να χειριστεί η ηγεσία του υπουργείου μία σειρά από εκκρεμότητες, κάνοντας ειδική αναφορά στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. 

Συγκεκριμένα, ο πρωθυπουργός είπε: «Η αξιολόγηση είναι μια καινούργια διαδικασία, που δεν έχει φέρει τα απαιτούμενα αποτελέσματα», ενώ υπογράμμισε ότι «η ξεκάθαρη κατεύθυνση που έχω δώσει το υπουργείο είναι πολύ σαφής: Αν κάποιος αρνείται επί της αρχής να αξιολογηθεί, δεν πρέπει να έχει θέση στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης». 

Για απαράδεκτη τακτική από την πλευρά της κυβέρνησης μιλούν οι Ενώσεις των εκπαιδευτικών, επισημαίνοντας ότι επιχειρείται μία προσπάθεια τρομοκράτησης και χειραγώγησης του εκπαιδευτικού κόσμου. 

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης “Δομήνικος Θεοτοκόπουλος” Γιώργος Μακράκης σε δήλωσή του στη “Νέα Κρήτη” και στο neakriti.gr τόνισε ότι «η δήλωση του πρωθυπουργού δε μας εκπλήσσει, αφού είναι γνωστή η αυταρχική στάση που ακολουθεί η κυβέρνηση απέναντι σε κάθε εκπαιδευτικό, αλλά και οποιονδήποτε υπάλληλο απασχολείται στον δημόσιο τομέα. Το ζήσαμε και πριν λίγες ημέρες, όταν 2.500 συνάδελφοι, παίρνοντας την απόφαση να ασκήσουν το νόμιμο δικαίωμά τους και να συμμετάσχουν στην απεργιακή κινητοποίηση που είχε κηρύξει η ΟΛΜΕ, αντί να συμμετάσχουν στην αξιολόγηση, έλαβαν πειθαρχικές κυρώσεις από τις κατά τόπους Διευθύνσεις της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης». 

«Η διαφωνία μας αφορά το πλαίσιο» 

Μιλώντας για τη διαδικασία της αξιολόγησης, ο κ. Μακράκης υποστήριξε ότι δεν υπάρχει καμία αντίρρηση από την πλευρά των εκπαιδευτικών να αξιολογηθούν, η αντίρρηση υπάρχει ως προς τον τρόπο που γίνεται η αξιολόγηση και τις σκοπιμότητες που εξυπηρετούνται. 

«Δεν αρνούμαστε να αξιολογηθούμε, διαφωνούμε με το πλαίσιο, το οποίο είναι γραφειοκρατικό, διεκπεραιωτικό και αντιεπιστημονικό σε πολλές περιπτώσεις, κάτι που υποστηρίζεται και από την επιτροπή που είναι υπεύθυνη για την αξιολόγηση. Έτσι όπως γίνεται η αξιολόγηση, στοχεύει στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών, κάτι που θα οδηγήσει στην υποβάθμιση του δημόσιου χαρακτήρα της Παιδείας. 

Όσον αφορά την αντίδραση της εκπαιδευτικής κοινότητας, ο κ. Μακράκης σημείωσε ότι «θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας, ζητώντας περισσότερες προσλήψεις, αναβάθμιση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, βελτίωση των υλικοτεχνικών υποδομών και αύξηση της χρηματοδότησης». 

Προσλήψεις και Ωνάσεια Σχολεία 

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια της σύσκεψης που είχε με την υπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη έκανε λόγο και τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών, υπενθυμίζοντας ότι «από το 2019 έχουμε προσθέσει 39.000 μόνιμους εκπαιδευτικούς, έχουν γίνει σημαντικές παρεμβάσεις, τεχνολογική αναβάθμιση με 36.000 διαδραστικούς πίνακες χρηματοδοτούμενοι από το Ταμείο Ανάκαμψης. 
Σχετικά με τα Ωνάσεια Σχολεία, με αφορμή τις εξετάσεις που θα πραγματοποιούν το επόμενο σαββατοκύριακο, προκειμένου οι μικροί μαθητές να διεκδικήσουν μία θέση σε αυτά τα νέα πρότυπα δημόσια σχολεία
, ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι πρόκειται «για μια σημαντική πρωτοβουλία για ένα νέο τύπο δημόσιου σχολείου, από το οποίο αναμένουμε χρήσιμα συμπεράσματα». 

Παράλληλα, ανέφερε ότι τη νέα σχολική χρονιά θα παραδοθούν τα πρώτα από τα 600 σχολεία που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα “Μαριέττα Γιαννάκου” για την αναβάθμιση των κτιριακών εγκαταστάσεων. 

Μείωση της ύλης και επαγγελματικός προσανατολισμός 

Επιπλέον, ο πρωθυπουργός παρατήρησε ότι «θα πρέπει να ασχοληθούμε περισσότερο, και το συζητήσαμε με την υπουργό στο ωρολόγιο πρόγραμμα, με την ποιότητα αλλά και την ποσότητα της ύλης» και δήλωσε ικανοποιημένος γιατί, όπως είπε, «άκουσα ότι εξετάζονται προτάσεις του Ινστιτούτου Παιδείας για λελογισμένη μείωσης ύλης, ώστε να δώσουμε έμφαση στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα». 

Τεράστια σημασία φαίνεται ότι δίνει το υπουργείο Παιδείας στο μάθημα του επαγγελματικού προσανατολισμού, για το οποίο ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι «στην Γ’ γυμνασίου ίσως είναι η κατάλληλη εκείνη στιγμή να εντοπίσουμε τις κλίσεις τους, τις δεξιότητές τους και τα ενδιαφέροντά τους, ώστε να τους κατευθύνουμε ως προς το ακαδημαϊκό αλλά και το επαγγελματικό τους μέλλον».

«Προτεραιότητά μας η δημόσια Παιδεία» 

Αφού ευχήθηκε καλή επιτυχία στα παιδιά που δίνουν φέτος εξετάσεις, διαβεβαίωσε ότι «η δημόσια δωρεάν Παιδεία είναι στην αιχμή των προτεραιοτήτων, γιατί η δημόσια Παιδεία ήταν πάντα ιμάντας κοινωνικής κινητικότητας. Να ξέρουν τα παιδιά ότι μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ίδιες και ίσες ευκαιρίες και αν δουλέψουν θα έχουν στο πλευρό τους ένα σχολείο που θα τους στηρίξει και θα κάνει τα όνειρά τους πράξη». 

Σοφία Ζαχαράκη

Οι στόχοι για τη νέα σχολική χρονιά 

Μετά το πέρας της συνάντησης με τον πρωθυπουργό, η υπουργός Παιδείας κ. Σοφία Ζαχαράκη δήλωσε: «Ξέρουμε ότι είναι ο “ανελκυστήρας”, είναι ο μοναδικός τρόπος για να δοθούν ίσες ευκαιρίες στα παιδιά οπουδήποτε και αν γεννηθούν, σε όλη την Ελλάδα. Και νομίζω σε αυτό επικεντρωθήκαμε.

Σήμερα μιλήσαμε μόνο για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια, γενική, ειδική και επαγγελματική Εκπαίδευση. Δώσαμε έμφαση κυρίως στην καλή προετοιμασία της χρονιάς, αποτιμώντας κιόλας το πώς τα έχουμε πάει αυτά τα χρόνια. Δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση και στην πρόσθεση πολύ σημαντικού αριθμού μόνιμου προσωπικού, το πόσο έχουμε καλύψει τις ανάγκες μας με αναπληρώτριες-αναπληρωτές, που τους ευχαριστούμε γιατί κάθε χρονιά καλύπτουν τις ανάγκες στα δημόσια σχολεία, αλλά και τις μεγάλες καινοτομίες που εφαρμόστηκαν τα τελευταία χρόνια. 

Μέσα σε αυτά δεν πρέπει να ξεχνάμε και τις προσθήκες τις οποίες η νέα χρονιά θα μας φέρει - θα κάνει ειδικότερες αναφορές ούτως ή άλλως και ο κ. πρωθυπουργός - για τα σχολεία νέου τύπου, για τα Πρότυπα, τα Πειραματικά, τα “Ωνάσεια”, αλλά και βελτιώσεις που δεν έχουν να κάνουν μόνο με τις υποδομές, έχουν να κάνουν με τα βιβλία, νέα προγράμματα σπουδών, όλα αυτά τα οποία μπορούν να αλλάξουν την ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχεται από τα σχολεία της χώρας μας». 
 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News