Με το αεροδρόμιο “Νίκος Καζαντζάκης” του Ηρακλείου να έχει παγιωθεί ως το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας και μάλιστα με εντυπωσιακή διαφορά από αυτό της Ρόδου και της Θεσσαλονίκης, φαίνεται πως στην Ελλάδα, με βάση τα στοιχεία της ΥΠΑ αλλά και της Fraport, καταγράφεται με το “καλημέρα” του 2025 μια αεροπορική απογείωση. Μάλιστα, για τα 24 ελληνικά αεροδρόμια που βρίσκονται στη λίστα διαχείρισης της ΥΠΑ, το πρώτο δίμηνο του 2025 καταγράφεται άνοδος της τάξης του 14%, με πρώτο σε κίνηση μεταξύ των 24 να είναι το αεροδρόμιο Ηρακλείου.
Υπενθυμίζουμε πως στη διαχείριση της ΥΠΑ, πέρα από το Ηράκλειο, ανήκουν τα αεροδρόμια σε Καλαμάτα, Αλεξανδρούπολη, Λήμνο, Αστυπάλαια, Ιωάννινα, Χίο, Κοζάνη, Καστοριά, Κάρπαθο, Κύθηρα, Μήλο, Σκύρο, Νέα Αγχίαλο, Πάρο, Σύρο, Άραξο, Νάξο, Κάλυμνο, Ικαρία, Καστελόριζο, Κάσο, Λέρο και Σητεία.
Άκρως εντυπωσιακοί είναι οι δείκτες στο αεροδρόμιο “Ν. Καζαντζάκης”, καθώς κατέγραψε άνοδο 30% τον Φεβρουάριο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2024. Με βάση τους αριθμούς, το αεροδρόμιο Ηρακλείου εξυπηρέτησε τον Φεβρουάριο 125.133 επιβάτες, έναντι 96.267 επιβατών τον Φεβρουάριο του 2024. Μάλιστα, άνοδο 6,1% στην επιβατική κίνηση και 3,2% στις κινήσεις αεροσκαφών καταγράφουν τα στατιστικά στοιχεία Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025 για τα 39 αεροδρόμια της χώρας, δηλαδή και αυτά που διαχειρίζεται η ΥΠΑ αλλά και αυτά που βρίσκονται υπό τη διαχείριση της Fraport. Συγκεκριμένα, η επιβατική κίνηση το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025 έφτασε τα 5.322.218 επιβάτες, έναντι 5.018.004 το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2024.
Οι πρώτες μαζικές αφίξεις αναμένονται μετά τις 27 Μαρτίου
Όσον αφορά στον αριθμό κινήσεων αεροσκαφών (αφίξεις και αναχωρήσεις αεροσκαφών εσωτερικού και εξωτερικού) για το α’ δίμηνο του 2025, στο σύνολο των 39 αεροδρομίων της χώρας, των οποίων τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας ασκεί κυρίως η ΥΠΑ, σημειώθηκε αύξηση 3,2% σε σχέση με το 2024. Ειδικότερα, συνολικά το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025 πραγματοποιήθηκαν 46.900 πτήσεις, έναντι 45.464 πτήσεων το α’ δίμηνο του 2024.
Η δυναμική του αεροδρομίου Ηρακλείου
Το 2024, τα ελληνικά αεροδρόμια κατέγραψαν σημαντική αύξηση στην επιβατική κίνηση, φτάνοντας συνολικά τους 79.403.911 επιβάτες, σημειώνοντας άνοδο 9,3% σε σύγκριση με τους 72.616.584 επιβάτες του 2023. Η αύξηση αυτή αντικατοπτρίζεται και στον αριθμό των κινήσεων αεροσκαφών (αφίξεις και αναχωρήσεις), όπου καταγράφηκαν 7,6% περισσότερες πτήσεις το 2024 σε σχέση με το 2023.
Το αεροδρόμιο του Ηρακλείου, που βρίσκεται εδώ και χρόνια σταθερά στη δεύτερη θέση σε ολόκληρη τη χώρα, έχει θέσει ήδη τις βάσεις για την αεροπορική του “απογείωση” μετά και την έναρξη λειτουργίας του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι.
Για τα 24 ελληνικά αεροδρόμια που βρίσκονται στη λίστα διαχείρισης της ΥΠΑ, το πρώτο δίμηνο του 2025 καταγράφεται άνοδος της τάξης του 14%, με πρώτο σε κίνηση μεταξύ των 24 να είναι το αεροδρόμιο Ηρακλείου
Με βάση τα στοιχεία, ήδη οι πρώτες πτήσεις για την τουριστική σεζόν έχουν ξεκινήσει, ενώ οι πρώτες μαζικές αφίξεις αναμένονται μετά τις 27 Μαρτίου, με τα στοιχεία να δείχνουν αυξημένα slots (σχέδια πτήσεων) σε σχέση με πέρυσι.
“Ν. Καζαντζάκης”: Αυξημένη δραστηριότητα και για το 2025
Το εντυπωσιακό στοιχείο στο αεροδρόμιο “Νίκος Καζαντζάκης” είναι το γεγονός ότι βρίσκεται σταθερά δεύτερο στη χώρα και αποτελεί τον δεύτερο πιο σημαντικό αεροπορικό κόμβο και τον νούμερο ένα στην ελληνική περιφέρεια. Μάλιστα, η διαφορά του αεροδρομίου Ηρακλείου είναι 2 εκατ. επιβάτες σε σχέση με το αεροδρόμιο “Μακεδονία” της Θεσσαλονίκης, που βρίσκεται στην τρίτη θέση, περνώντας οριακά μπροστά από το τέταρτο αεροδρόμιο στη λίστα, που είναι το “Διαγόρας” στη Ρόδο.
Το “Ν. Καζαντζάκης” αναμένεται να έχει αυξημένη δραστηριότητα το 2025, με περισσότερες πτήσεις και νέες συνδέσεις. Η TUI, ένας από τους μεγαλύτερους τουριστικούς οργανισμούς, προσθέτει 70.000 επιπλέον θέσεις προς την Ελλάδα, με αυξημένες πτήσεις προς την Κρήτη. Επιπλέον, η ισραηλινή αεροπορική εταιρεία Sun d'Or θα προσφέρει δύο νέες εποχικές συνδέσεις με το Ηράκλειο και τη Μύκονο, ξεκινώντας από τις 30 Μαρτίου, με τέσσερις πτήσεις την εβδομάδα. Επίσης, προστίθενται στη λίστα του αερολιμένα πτήσεις από και προς 7 ελληνικά αεροδρόμια, αλλά και πτήσεις από και προς την Κωνσταντινούπολη.
Τεράστιο είναι το ενδιαφέρον που καταγράφει και η πολωνική αγορά με επιπλέον πτήσεις από και προς το Ηράκλειο από τη Βαρσοβία και την Κρακοβία, ενώ φαίνεται να εκδηλώνεται μεγαλύτερο ενδιαφέρον και από την Ισπανία, που έχει ένα πολύ μικρό ποσοστό αφίξεων προς την Κρήτη, μιας και φέτος δρομολογούνται επιπλέον πτήσεις από Ηράκλειο προς Βαρκελώνη και Μαδρίτη.
Στα ίδια επίπεδα με πέρυσι κινείται η αγορά της Γερμανίας, της Αγγλίας, της Γαλλίας και της Ολλανδίας, που αποτελούν βασικές αγορές της Κρήτης. Το εντυπωσιακό είναι πως το αεροδρόμιο του Ηρακλείου, ως δεύτερο που είναι στη χώρα, δέχεται πτήσεις από περισσότερα αεροδρόμια της Ευρώπης που δεν εξυπηρετούνται ούτε από την Αθήνα.
Top 10 ελληνικών αεροδρομίων 2024 (συνολική κίνηση) | |
1. Αθήνα | 31,8 εκατ. επιβάτες |
2. Ηράκλειο | 9,2 εκατ. επιβάτες |
3. Θεσσαλονίκη | 7,2 εκατ. επιβάτες |
4. Ρόδος | 6,9 εκατ. επιβάτες |
5. Κέρκυρα | 4,3 εκατ. επιβάτες |
6. Χανιά | 3,9 εκατ. επιβάτες |
7. Κως | 3,1 εκατ. επιβάτες |
8. Σαντορίνη | 2,8 εκατ. επιβάτες |
9. Ζάκυνθος | 2,2 εκατ. επιβάτες |
10. Μύκονος | 1,6 εκατ. επιβάτες |
Κίνηση στα 24 αεροδρόμια της ΥΠΑ - Α' δίμηνο 2025 | |
Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2025 | 426.755 επιβάτες |
Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2024 | 373.518 επιβάτες |
Μεταβολή | 14% |
Κίνηση στο “Ν. Καζαντζάκης” - Φεβρουάριος 2025 | |
Φεβρουάριος 2025 | 125.133 επιβάτες |
Φεβρουάριος 2024 | 96.267 επιβάτες |
Μεταβολή | 30% |
Κίνηση στα 39 αεροδρόμια της χώρας - Α' δίμηνο 2025 | |
Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2025 | 5.322.218 επιβάτες |
Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2024 | 5.018.004 επιβάτες |
Μεταβολή | 6,10% |