Δοξαστάκης

Ζαχαρίας Δοξαστάκης στο neakriti.gr: «Θα εξασφαλίσουμε δίκαιη και ισότιμη ανάπτυξη όλων των οικισμών»

Ηράκλειο
Ζαχαρίας Δοξαστάκης στο neakriti.gr: «Θα εξασφαλίσουμε δίκαιη και ισότιμη ανάπτυξη όλων των οικισμών»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο δήμαρχος Χερσονήσου ξεδιπλώνει το όραμά του για το μέλλον του πιο τουριστικού Δήμου της Κρήτης

Τη βεντάλια των εμβληματικών έργων και παρεμβάσεων που παίρνουν “σάρκα και οστά” και που σχεδιάζονται τα επόμενα χρόνια, ανοίγοντας νέες προοπτικές ανάπτυξης σε έναν δήμο που “πρωταγωνιστεί” στον τουριστικό και ξενοδοχειακό χάρτη της Κρήτης, ανοίγει ο δήμαρχος Χερσονήσου κ. Ζαχαρίας Δοξαστάκης, ο οποίος παραχώρησε συνέντευξη στη “Νέα Κρήτη” και το neakriti.gr

Όπως μας περιέγραψε, το έργο της δημοτικής Αρχής είναι πολυεπίπεδο και πλούσιο, δίνοντας ιδιαίτερο βάρος σε ζητήματα καθημερινότητας, ενώ... “κωδικοποιώντας” ορισμένες από τις πολλές δράσεις του Δήμου, ο κ. Δοξαστάκης ξεχωρίζει το Ειδικό Χωροταξικό του Τουρισμού, το Τοπικό Πολεοδομικό Σχέδιο, την ανάπλαση της χερσαίας ζώνης Λιμένος Χερσονήσου, τη συντέλεση των απαλλοτριώσεων για την εφαρμογή του ισχύοντος ρυμοτομικού σχεδίου και την έναρξη των διαδικασιών για την εκπόνηση των μελετών παράκαμψης Λιμένος Χερσονήσου και Μαλίων, παρεμβάσεις για τη βελτίωση προσβασιμότητας, το σχέδιο για έναν 100% βιώσιμο και πράσινο Δήμο και όχι μόνο. 

* Ένα από τα μεγάλα έργα που θα αλλάξουν ριζικά τη βιτρίνα του παραλιακού μετώπου της Χερσονήσου είναι το έργο που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο της μελέτης ανάπλασης αντιδιαβρωτικής προστασίας χερσαίας λιμενικής ζώνης Χερσονήσου και προστασίας λιμένα έναντι προσάμμωσης. Έχετε δηλώσει ότι στα τέλη Οκτωβρίου του 2025 θα ξεκινήσει το έργο, το οποίο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου 2026. Πρόκειται για ένα όραμα δεκαετιών, για το οποίο ο Ζαχαρίας Δοξαστάκης θα αφήσει τη σφραγίδα του με την υλοποίηση του αναπτυξιακού αυτού έργου; 

«Ναι, πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο με απαιτητικό χρονοδιάγραμμα, αλλά, εφόσον συνεχίσουμε την αγαστή συνεργασία που έχουμε με τα συναρμόδια υπουργεία και τις λοιπές εμπλεκόμενες υπηρεσίες, θα τα καταφέρουμε.

Όπως άλλωστε τόνισα και στη διάρκεια της ενημέρωσης πολιτών κι επιχειρηματιών, μετά από άρτια προετοιμασία του φακέλου, ανταλλαγή απόψεων, τεράστιες πιέσεις και κόπο, έχουμε ήδη καταφέρει να βάλουμε το έργο πολύ ψηλά στην ατζέντα της κυβέρνησης κι έχουμε επιτύχει την έγκριση από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, που υπό κανονικές συνθήκες θα απαιτούνταν μήνες αναμονής. Το έργο, τεχνικά, είναι εφικτό να υλοποιηθεί σε διάστημα 7-8 μηνών και πιστεύω πως αυτό μπορεί να συμβεί.

Προσβλέπουμε στη συνεργασία με τους επαγγελματίες της παραλιακής ζώνης. Με την ολοκλήρωση αυτού του εμβληματικού έργου, στην παράκτια ζώνη της Δημοτικής Κοινότητας Λιμένος Χερσονήσου θα αναβαθμιστεί η εικόνα του χώρου με πολλαπλά οφέλη για τους επαγγελματίες». 

Δοξαστάκης

* Θα ήθελα να μας περιγράψατε τον σχεδιασμό σας σε σχέση με τις προτεραιότητες που έχετε θέσει και αφορούν τη βιώσιμη ανάπτυξη, την ανάπτυξη της ενδοχώρας του Δήμου Χερσονήσου και το σχέδιο πόλης. 

«Ως δημοτική Αρχή, αλλά και ως παράταξη ακόμα, έχουμε σχεδιάσει, οραματιστεί και προχωρήσει σειρά δράσεων για την ανάπτυξη της ενδοχώρας, αλλά και τη βελτίωση της συνολικής εικόνας του Δήμου και των αστικών περιοχών του Δήμου.

Ενδεικτικά αναφέρω, γνωρίζοντας την ανάγκη οικονομίας της συζήτησής μας, την αναβίωση του θεσμού για τα “Όμορφα χωριά”, τις παρεμβάσεις μας στο Ειδικό Χωροταξικό του Τουρισμού που εναρμονίζονται με το Τοπικό Πολεοδομικό Σχέδιο που ήδη καταρτίζεται. Με την ολοκλήρωση και έγκριση του ΤΠΣ, θα ενισχυθεί η τοπική ανάπτυξη και η εδαφική συνοχή μεταξύ του Δήμου και των ευρύτερων χωρικών ενοτήτων, αλλά και θα επιτευχθεί η ισόρροπη ανάπτυξη μεταξύ του παράκτιου χώρου και της ενδοχώρας.

Η πολιτική μας για την ενδοχώρα του Δήμου θα περιλαμβάνει σειρά ειδικών μέτρων για την τόνωση, τον εμπλουτισμό του αγροτικού εισοδήματος και τη στήριξη του αγροτικού κόσμου με την εκπόνηση και παρακολούθηση προγραμμάτων. Τέλος, βασική μας αρχή αποτελεί η προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης, προκειμένου να εμπλουτίσουμε και να αναβαθμίσουμε το τουριστικό προϊόν». 

* Τον Φεβρουάριο του 2027 θα ανοίξει τις πύλες του το μεγάλο αναπτυξιακό έργο της Κρήτης, αυτό του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι. Θα ήθελα να μας πείτε τις αναπτυξιακές προοπτικές που ανοίγονται στον Δήμο Χερσονήσου, καθώς και τις αναγκαίες υποδομές που θα πρέπει να έχουν υλοποιηθεί, προκειμένου να υπάρξει η ανάλογη προετοιμασία-ετοιμότητα για την καλύτερη υποδοχή και φιλοξενία των επισκεπτών μας. 

«Στην εδαφική περιφέρεια του Δήμου μας εκτελούνται σημαντικά έργα υποδομής, όπως το Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου (ΝΔΑΗ) στο Καστέλι και το τμήμα του ΒΟΑΚ “Χερσόνησος-Νεάπολη”, τα οποία δημιουργούν σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης στο εσωτερικό του Δήμου. Το ΝΔΑΗ στην πλήρη ανάπτυξή του θα φέρει 17 εκατομμύρια τουρίστες.

Η διαχείριση όλου αυτού του τουριστικού ρεύματος πρέπει να γίνει με όρους βιωσιμότητας, πράγμα που προϋποθέτει χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό, διαχείριση φυσικών πόρων, ορθολογική διαχείριση απορριμμάτων, εξασφάλιση στέγης για τους εργαζόμενους, γρήγορες και ασφαλείς οδικές αρτηρίες, κατασκευή έργων υποδομής και, τέλος, πρόβλεψη για σχεδιασμό και λειτουργία μέσου σταθερής τροχιάς (μικρού μετρό). Το ΝΔΑΗ πρέπει να αποτελέσει ένα “πράσινο” αεροδρόμιο. Η πρόνοια της Πολιτείας οφείλει να διασφαλίσει ότι, εκτός της κατασκευής ενός σύγχρονου και λειτουργικού αεροδρομίου, θα προστατευτούν οι οικισμοί και το φυσικό περιβάλλον που το περιβάλλει». 

Δοξαστάκης

* Πρόσφατα, ο περιφερειάρχης Κρήτης κ. Σταύρος Αρναουτάκης υπέγραψε μελέτη για τη βελτίωση του δρόμου των οικισμών Άνω Βάθεια- Καινούργιο Χωριό- Γάλιπε, ύψους 1,1 εκατομμυρίων ευρώ. Θα ολοκληρώσει τον οδικό άξονα Ε50, που συνδέει το Καστέλι με την ευρύτερη περιοχή του Καρτερού; 

«Είναι αυταπόδεικτο πως μετά τη δημιουργία του Νέου Διεθνούς Αεροδρομίου Ηρακλείου στο Καστέλι, θα χρειαστούν εναλλακτικές διαδρομές εκτός του αυτοκινητόδρομου που συνδέει το ΝΔΑΗ με τον ΒΟΑΚ, από την κυβέρνηση. Θέλουμε να πιστεύουμε πως η υπογραφή της μελέτης ανοίγει τον δρόμο για την υλοποίηση ενός οδικού έργου, που έχει “βαλτώσει” πάνω από μισό αιώνα.

Στον σχεδιασμό της κατασκευής του ΝΔΑΗ έχει προβλεφθεί ως κύρια εναλλακτική διαδρομή σύνδεσης του αεροδρομίου με την πόλη του Ηρακλείου ο δρόμος ΝΔΑΗ- Πεζά- Ηράκλειο. Δεν πρέπει όμως να αγνοηθεί η σπουδαιότητα του οδικού άξονα Καρτερός- Συνοικισμός- Γάλιπε- Γαλίφα. Πρέπει να είναι απόλυτα ξεκάθαρο ότι η εναλλακτική διαδρομή Καρτερός- Συνοικισμός- Γάλιπε- Γαλίφα- ΝΔΑΗ θα είναι ελεύθερη και χωρίς διόδια. Ο Δήμος μας έχει καταθέσει συγκεκριμένη και ολοκληρωμένη πρόταση για την καλύτερη εξυπηρέτηση της περιοχής της Λαγκάδας». 

* Για το νέο Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τον Τουρισμό, για το οποίο συνεχίζεται η καταγραφή των απόψεων Αυτοδιοίκησης και φορέων, ποιες είναι οι “κόκκινες γραμμές” για τον Δήμο Χερσονήσου; 

«Οι προτάσεις και οι “κόκκινες γραμμές” μας έχουν ήδη κατατεθεί κι ενσωματωθεί στο πλάνο των διορθώσεων που κατατέθηκαν από την Περιφέρεια Κρήτης ως αρμόδιο όργανο. Οι προτάσεις μας, μάλιστα, έγιναν ομόφωνα αποδεκτές από το Δημοτικό μας Συμβούλιο. Κωδικοποιημένα μπορώ να σας πω ότι προτείνουμε τη δημιουργία πέντε ζωνών ανάπτυξης και συγκεκριμένο πλαίσιο παρέμβασης σε κάθε ζώνη. 

Συγκεκριμένα, το Δημοτικό Συμβούλιο προτείνει: 

* Η προτεινόμενη κατηγοριοποίηση του γεωγραφικού χώρου του Δήμου μας, με βάση τη χωρική διάρθρωση των τουριστικών καταλυμάτων, δε μας βρίσκει σύμφωνους. Η κατάταξη των δημοτικών ενοτήτων Μαλίων και Χερσονήσου στις περιοχές ελέγχου (κατηγορία Α) δεν εξυπηρετεί την ανάπτυξη και κυρίως την επιπρόσθετη που θα προκύψει από τη νέα πραγματικότητα με την κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου Ηρακλείου στο Καστέλι. Προτείνουμε οι δημοτικές ενότητες Μαλίων και Χερσονήσου να ενταχθούν στις αναπτυγμένες περιοχές (κατηγορία Β), η δημοτική ενότητα Γουβών να ενταχθεί στις αναπτυσσόμενες περιοχές (κατηγορία Γ) και η δημοτική ενότητα Επισκοπής να ενταχθεί στις περιοχές με δυνατότητες ανάπτυξης (κατηγορία Δ). 

* Η διάκριση μεταξύ των δημοτικών κοινοτήτων εντός της ίδιας δημοτικής ενότητας ως προς την κατηγοριοποίηση, καθώς υπάρχουν πολύ μεγάλες αποκλίσεις στον βαθμό ανάπτυξης των παραλιακών Δ.Κ. από αυτές της ενδοχώρας. 

* Ο εκσυγχρονισμός των ξενοδοχειακών μονάδων σε Χερσόνησο και Μάλια θα τονώσει την ανταγωνιστικότητα του τουριστικού προϊόντος. Για τη θωράκιση των επενδύσεων πρέπει να δοθούν σαφή αναπτυξιακά και οικονομικά κίνητρα. 

* Η ύπαρξη μικρών ιδιοκτησιών στον Δήμο μας θα αποτελέσει εμπόδιο για τη δημιουργία νέων επενδύσεων, καθώς, κατά την πρόταση, για τις Γούβες θα απαιτούνται 12 στρέμματα για να γίνει μια νέα μονάδα και για τη Χερσόνησο και τα Μάλια θα απαιτούνται 16 στρέμματα. 

* Η εκπόνηση ενός Στρατηγικού Σχεδίου “Χερσόνησος 2040”, το οποίο θα επικεντρώνεται στην ισόρροπη τουριστική́ ανάπτυξη μέχρι το 2040, με δέσμευση οικονομικών πόρων για τη δημιουργία των κρίσιμων, βασικών τοπικών υποδομών. 

* Η καθιέρωση προτύπων ποιότητας και βιωσιμότητας στον τουρισμό. Η αναβάθμιση μπορεί να προκύψει με την ανάπτυξη προτύπου πιστοποίησης για βιώσιμες λειτουργίες. 

* Η περιβαλλοντική ανθεκτικότητα της περιοχής είναι βασική παράμετρος της βιωσιμότητας, αλλά και της ανταγωνιστικότητάς της. Απαιτείται με τη στήριξη της Πολιτείας (από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους) η εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων αισθητήρων για έγκαιρη προειδοποίηση και αλλαγή δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, που θα επιτρέπουν την προληπτική́ διαχείριση κινδύνων και τον σχεδιασμό ενός αποτελεσματικού συστήματος Πολιτικής Προστασίας. 

- Η διαχείριση καταστάσεων που εμφανίζουν στοιχεία που μπορούν να οδηγήσουν στο φαινόμενο του υπερτουρισμού μπορεί να γίνει με την ανάπτυξη νέων μορφών τουρισμού, που υιοθετούν νέες τεχνολογίες. Η καινοτομία είναι “κλειδί” για τη δημιουργία ενός βιώσιμου ανθεκτικού τουριστικού προϊόντος. 

- Η κλιματική κρίση μπορεί να προσφέρει νέες ευκαιρίες για τον τουρισμό, ειδικά στην Κρήτη. Η διαπιστωμένη αύξηση της θερμοκρασίας επιτρέπει στον προορισμό μας να επεκτείνει την τουριστική περίοδο και να προσελκύσει τουρίστες και εκτός των παραδοσιακών μηνών αιχμής. 

- Η διαχείριση και η ανάπτυξη του τουρισμού δεν μπορεί πλέον να επικεντρώνεται μόνο στην αύξηση των αριθμών, αλλά πρέπει να στοχεύει και στην ποιότητα της τουριστικής εμπειρίας και στη διατήρηση των πόρων. 

- Η διευκόλυνση της διασύνδεσης της τοπικής γεωργικής παραγωγής με ξενοδοχεία και επιχειρήσεις, εξασφαλίζοντας τοπικά προϊόντα υψηλής ποιότητας και στηρίζοντας την περιφερειακή ανάπτυξη. 

- Η θέσπιση κινήτρων για την εξασφάλιση χώρων φιλοξενίας με κατάλληλες συνθήκες χαμηλού κόστους για τους εργαζομένους στον τουριστικό́ τομέα, αλλά και τους άλλους τομείς της οικονομίας. Η επίλυση των προβλημάτων στέγασης πρέπει να πραγματοποιηθεί. 

- Η θέσπιση κινήτρων για την εκπόνηση master plan ολοκληρωμένης διαχείρισης Παράκτιας Ζώνης από τους ΟΤΑ και τους επιχειρηματίες με σκοπό την ορθολογική́ παρέμβαση για κρίσιμες υποδομές που θα εξασφαλίσουν την πρόσβαση στις ακτές και την ορθολογική́ ανάπλαση του παραλιακού μετώπου». 

* Με φόντο τη λειψυδρία, ο Δήμος Χερσονήσου διαθέτει σχέδιο για τη διαχείριση των υδάτων; Ποια είναι τα εναλλακτικά σενάρια που εξετάζετε στην περίπτωση που το φράγμα Αποσελέμη δε γεμίσει με ικανοποιητικές ποσότητες νερού τον φετινό χειμώνα; 

«Κατά τη θερινή περίοδο, ο Δήμος Χερσονήσου απέδειξε ότι μπορεί να αντέξει ακόμα και σοβαρούς κλυδωνισμούς γύρω από τη διαχείριση των υδάτων, χωρίς την υποστήριξη του φράγματος Αποσελέμη. Αυτό δεν έγινε τυχαία. Έγινε με ολοκληρωμένο σχεδιασμό κι ενεργοποίηση υδάτινων πόρων που υπάρχουν στον Δήμο.

Επειδή όμως θεωρούμε ότι αντίστοιχα φαινόμενα λειψυδρίας μπορεί να επαναληφθούν, έχουμε καταρτίσει ως ΔΕΥΑ Χερσονήσου ένα ολοκληρωμένο σχέδιο παρέμβασης, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει ορθολογική χρήση των υπόγειων υδάτων μας, αλλά και ενέργειες που βασίζονται σε μελέτες για πρόσθετη τροφοδοσία νερού μέσω νέων έργων εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου». 

* Από την αρχή που αναλάβατε καθήκοντα, δίνετε ιδιαίτερο βάρος στα ζητήματα της καθημερινότητας, σε δράσεις εξωραϊσμού και γενικά σε σημειακές παρεμβάσεις που στοχεύουν στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των δημοτών. Θα ήθελα να μας αναφέρετε κάποιες απ’ αυτές. 

«Γνωρίζουμε όλοι καλά τη σπουδαιότητα του πολιτισμού καθημερινότητας, αλλά και των σημειακών παρεμβάσεων προς όφελος των δημοτών κι επισκεπτών μας. Σε αυτό το πλαίσιο, τα συνεργεία του Δήμου μας, σε συνεργασία με την αρμόδια Αντιδημαρχία, προχωρούν καθημερινές παρεμβάσεις. Ενδεικτικά αναφέρω την ενίσχυση του δικτύου οδοφωτισμού, την αντικατάσταση εκατοντάδων φωτιστικών σωμάτων, τον φωτισμό όλων των διαβάσεων κάτω από τον ΒΟΑΚ, τον εξωραϊσμό και καλλωπισμό των παρκίδων επί του ΒΟΑΚ που πέρασαν στην αρμοδιότητά μας, αλλά και τον εξωραϊσμό και καθαρισμό πάρκων και οικισμών του Δήμου.

Η προσπάθεια είναι συνεχής, βέβαια, και δε σταματά. Αποτελεί πεποίθησή μας ότι όλοι οι δημότες μας, ανεξάρτητα σε ποια δημοτική ενότητα κατοικούν, πρέπει απρόσκοπτα να απολαμβάνουν ισότιμες υπηρεσίες και να εξασφαλίζουν ευκολία μετακίνησης. Για τον σκοπό αυτό καθιερώσαμε δωρεάν δημοτική συγκοινωνία για τους δημότες του Δήμου μας». 

* Και στον τομέα της Υγείας έχει δημοσιευτεί η ΚΥΑ για πολυδύναμο Περιφερειακό Ιατρείο στο Κοκκίνη Χάνι, σε έκταση που παραχώρησε ο Δήμος. Επίσης, ότι το Δημοτικό Συμβούλιο ενέκρινε ομόφωνα την ίδρυση της πρωτοποριακής δομής “ΚΕΠ Υγείας”. 

«Το κομμάτι της δημόσιας Υγείας είναι κρίσιμο για τον Δήμο μας και σ’ αυτό το πλαίσιο, άλλωστε, πρόσφατα πραγματοποιήθηκε συνάντηση στον ΕΦΚΑ στην Αθήνα, για την παραχώρηση στον Δήμο του εγκαταλελειμμένου κτηρίου ΙΚΑ και πιστεύουμε πως θα έχουμε μια θετική εξέλιξη. Από εκεί και πέρα, όντως υπάρχει η παραχώρηση ακινήτου για την ανέγερση και λειτουργία Περιφερειακού Ιατρείου στου Κοκκίνη, που μόνο τον χειμώνα φιλοξενεί 4.000 μόνιμους κατοίκους.

Σε συνεργασία με το Κέντρο Υγείας Καστελίου, παράλληλα, προσπαθούμε να αναβαθμίσουμε τις υπηρεσίες που παρέχονται στους δημότες μας μέσα από τα αγροτικά ιατρεία και το ΤΟΜΥ. Το “ΚΕΠ Υγείας” αποτελεί μια πρωτοπόρο υπηρεσία για τους δημότες μας, που θεσμοθετήθηκε από τη σημερινή δημοτική Αρχή. Στο “ΚΕΠ Υγείας” ο κάθε πολίτης που αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα υγείας με τη συναίνεσή του θα αποκτά έναν ηλεκτρονικό φάκελο, στον οποίο θα ενσωματώνεται το ιατρικό ιστορικό του. Στη συνέχεια, δια μέσω του Κέντρου Πρόληψης θα οργανώνονται τα ραντεβού των εξετάσεών του με τους γιατρούς, και παράλληλα θα υπάρχει και ένας υποστηρικτικός μηχανισμός στις καθημερινές δυσκολίες που αντιμετωπίζει». 

* Στον τομέα της διαχείρισης των απορριμμάτων υλοποιείται ένας σχεδιασμός, με στόχο τη μείωση των ποσοτήτων αποβλήτων και όχι μόνο, καθώς, εάν δεν επιτευχθούν οι κοινοτικοί στόχοι που έχουν τεθεί, τότε υπάρχει ο κίνδυνος βαρύτατων κυρώσεων. Ως δήμαρχος Χερσονήσου και ως πρόεδρος του ΦΟΔΙΣΑ Βόρειας Πεδιάδας θα ήθελα να μας ενημερώσετε σχετικά για το σημαντικό αυτό κεφάλαιο για το περιβάλλον και την κοινωνία. 

«Όπως γνωρίζετε, ο ΦΟΔΙΣΑ Βόρειας Πεδιάδος με το άρθρο 35 του Νόμου 4954/2022 ουσιαστικά καταργήθηκε. Πρόσφατα με τον Ν. 5151/2024, στο άρθρο 4 ορίζεται η διαδικασία εκκαθάρισης και η τελική του ενσωμάτωση στον ΕΣΔΑΚ. Παρ’ όλα αυτά, εμείς συνεχίζουμε πλήθος δράσεων, που θεωρούνται πρωτοποριακές, όχι μόνο για τα δεδομένα της Κρήτης, αλλά και της χώρας. Ήδη έχουμε προχωρήσει συνεργασία με ξενοδοχειακές μονάδες για τη διαχείριση βιοαποβλήτων.

Προχωρούμε με γοργούς ρυθμούς το έργο κατασκευής της Μονάδας Ηλιακής Ξήρανσης και αεριοποίησης της λυματολάσπης που παράγεται από τους βιολογικούς καθαρισμούς της περιοχής. Πολύ σημαντική, τέλος, εξέλιξη αποτελεί η έναρξη κατασκευής της Μονάδας Ανάκτησης Ανακύκλωσης (ΜΑΑ), προϋπολογισμού 50 εκατομμυρίων, με ορίζοντα αποπεράτωσης τα 2 έτη. Θεωρούμε ότι η διαχείριση των απορριμμάτων αποτελεί διαχρονικά ένα από τα μείζονα προβλήματα της σύγχρονης κοινωνίας, με σημαντικό αντίκτυπο στην κοινωνική, περιβαλλοντική και οικονομική ζωή των πολιτών. Η βιώσιμη διαχείριση των αποβλήτων υπαγορεύεται από την ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία και αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την τόνωση της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού προϊόντος. Είναι στον σχεδιασμό μας το 2025, σε συνεργασία με τους ξενοδόχους και τους μεγάλους παραγωγούς απορριμμάτων, να εφαρμόσουμε ένα ευέλικτο σύστημα “Πληρώνω Όσο Πετάω” (ΠΟΠ), με ταυτόχρονη μείωση των δημοτικών τελών για τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα». 
 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News