Σήραγγα αγιασμός

Ο ΒΟΑΚ στις... ράγες! Πανηγυρική εκκίνηση της διάνοιξης του διπλού τούνελ (vid)

ακρόαση άρθρου
Ηράκλειο
Ο ΒΟΑΚ στις... ράγες! Πανηγυρική εκκίνηση της διάνοιξης του διπλού τούνελ (vid)
Ξεκίνησε η διάνοιξη των δίδυμων τούνελ του τμήματος “Χερσόνησος-Νεάπολη”, στο ύψος του Σεληναρίου

H τεράστια αναμονή δεκαετιών, προκειμένου να ξεκινήσει να υλοποιείται ένας νέος, σύγχρονος ΒΟΑΚ που να εξυπηρετεί - και όχι να ταλαιπωρεί - τους κατοίκους και τους επισκέπτες του νησιού, τερματίζεται και πλέον αρχίζει να μετρά αντίστροφα ο χρόνος για τον νέο ΒΟΑΚ. 

Σε αυτή τη διαδικασία η χθεσινή ημέρα μπορεί να ιδωθεί και ως “ιστορική”, καθώς ξεκίνησε η διάνοιξη των δίδυμων σηράγγων του τμήματος “Χερσόνησος-Νεάπολη”, στο ύψος του Σεληναρίου. 

Όπως είναι λογικό, η έναρξη του σημαντικού αυτού τμήματος του έργου - και ιδιαίτερα κοστοβόρου προφανώς, αφού οι σήραγγες είναι τα πιο ακριβά κομμάτια του νέου ΒΟΑΚ - έλαβε πανηγυρικό χαρακτήρα. Χθες το πρωί μάλιστα πραγματοποιήθηκε τελετή αγιασμού στο εργοτάξιο κατασκευής του μεγάλου αναπτυξιακού έργου, συνολικού μήκους 22,5 χιλιομέτρων, παρουσία του πρώτου αντιπροέδρου της Βουλής και βουλευτή Λασιθίου Γιάννη Πλακιωτάκη. 

Αυτοδιοικητικοί τονίζουν την ανάγκη να επισπευσθούν οι διαδικασίες, ώστε να ξεκινήσει το μεγάλο τμήμα του ΒΟΑΚ από τα Χανιά έως τη Χερσόνησο, το οποίο θα υλοποιηθεί με σύμβαση παραχώρησης

Και όλα αυτά συμβαίνουν 14 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης στο Ηράκλειο, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. 

Την ίδια ώρα, αυτοδιοικητικοί τονίζουν την ανάγκη να επισπευστούν οι διαδικασίες ώστε να ξεκινήσει το μεγάλο τμήμα του ΒΟΑΚ από τα Χανιά έως τη Χερσόνησο, το οποίο θα υλοποιηθεί με σύμβαση παραχώρησης. 

Εντυπωσιακές είναι οι πρώτες εικόνες από το έργο. Η κάθε σήραγγα είναι μήκους περίπου 2,2 χιλιομέτρων και οι δίδυμες σήραγγες ξεκινούν ανατολικά από το Σεληνάρι, ενώ καταλήγουν στην έξοδό τους στον κάμπο της Ταρμάρου. 

Πρόκειται για το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο στον νομό Λασιθίου, μήκους 22,5 χιλιομέτρων, ενώ είναι το δεύτερο τμήμα του ΒΟΑΚ που εισέρχεται σε φάση κατασκευής μετά το τμήμα “Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος”, μήκους 14,5 χιλιομέτρων. 

Το έργο περιλαμβάνει πέντε ανισόπεδους κόμβους και επτά σήραγγες, ενώ το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου ορίζεται σε 48 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. 

Το έργο έχει προϋπολογισμό 290 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα 90 εκατομμύρια θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης. 

Η χθεσινή ημέρα μπορεί να ιδωθεί και ως “ιστορική”, καθώς ξεκίνησε η διάνοιξη των δίδυμων σηράγγων του τμήματος “Χερσόνησος-Νεάπολη”, στο ύψος του Σεληναρίου

Στην τελετή έναρξη των εργασιών κατασκευής της διπλής σήραγγας στο τμήμα του ΒΟΑΚ “Χερσόνησος-Νεάπολη” παρέστη ο Α’ αντιπρόεδρος της Βουλής και βουλευτής Λασιθίου Ιωάννης Πλακιωτάκης, ο οποίος υπογράμμισε την ανάγκη της άμεσης υλοποίησης τεχνικών μελετών για την επέκταση του ΒΟΑΚ έως τη Σητεία. 

«Σήμερα είναι ημέρα χαράς! Με ικανοποίηση διαπιστώνω ότι το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο στον νομό Λασιθίου υλοποιείται με γρήγορους ρυθμούς. Σήμερα ξεκινά η διάνοιξη των δύο “δίδυμων” σηράγγων του τμήματος του ΒΟΑΚ “Χερσόνησος-Νεάπολη”, στο ύψος του Σελιναρίου. Είναι ένα δύσκολο τεχνικά έργο, όμως υποδομές όπως αυτό το έργο, ειδικά στον νομό Λασιθίου, θα ενισχύσουν σε πολύ σημαντικό βαθμό τους ρυθμούς ανάπτυξης, επιταχύνοντας έτσι τον στόχο για μια βιώσιμη ανάπτυξη γενικότερα, σε επίπεδο Κρήτης. Αυτά τα έργα του ΒΟΑΚ και οι υπόλοιπες ζωτικές υποδομές που υλοποιούνται ή δρομολογούνται μαρτυρούν έμπρακτα το τεράστιο ενδιαφέρον της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας. 

Χθες το πρωί πραγματοποιήθηκε τελετή αγιασμού στο εργοτάξιο κατασκευής του μεγάλου αναπτυξιακού έργου, συνολικού μήκους 22,5 χιλιομέτρων, παρουσία του πρώτου αντιπροέδρου της Bουλής και βουλευτή Λασιθίου Γιάννη Πλακιωτάκη

Εύχομαι το συγκεκριμένο έργο μαζί με τα υπόλοιπα να ολοκληρωθούν εντός των προβλεπόμενων χρονοδιαγραμμάτων. Το τμήμα του ΒΟΑΚ “Χερσόνησος-Νεάπολη” είναι ενταγμένο στο Ταμείο Ανάκαμψης, γι’ αυτό και είναι σημαντικό να υλοποιηθεί εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος. Βεβαίως, εκείνο που ενδιαφέρει ολόκληρη την Κρήτη και ιδιαίτερα στον νομό Λασιθίου είναι η ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ μέχρι τη Σητεία, με την πρόσληψη των δύο τεχνικών συμβούλων για να ολοκληρώσουν τις αντίστοιχες μελέτες, ώστε, σε δεύτερη φάση, να ολοκληρωθεί και το έργο αυτό». 

σήραγγα βοακ

«Νέα πνοή», λέει ο δήμαρχος Χερσονήσου 

Στο έργο “Χερσόνησος-Νεάπολη” αναφέρθηκε ο δήμαρχος Χερσονήσου Ζαχαρίας Δοξαστάκης, ο οποίος σημείωσε ότι θα δώσει μία νέα πνοή στην ευρύτερη περιοχή και θα παρέχει ασφάλεια στους οδηγούς, σε ένα μέρος του ΒΟΑΚ όπου κατά καιρούς η Κρήτη έχει θρηνήσει αρκετά θύματα, πληρώνοντας ακριβά τον φόρο αίματος. Επίσης, θα διευκολυνθεί αρκετά η διέλευση των οχημάτων. 

«Ξεκινά ένα σημαντικό έργο στον ΒΟΑΚ, το κομμάτι “Χερσόνησος-Νεάπολη”, το οποίο κατασκευάζεται με τη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Το έργο είναι κόστους 180 εκατ. ευρώ. Σήμερα έγινε η επίσημη έναρξη των εργασιών από το μέσο του τούνελ, το οποίο παρακάμπτει την Ιερά Μονή του Αγίου Γεωργίου Σεληνάρι», σημείωσε ο δήμαρχος Χερσονήσου.

Το έργο ανέλαβαν από κοινού δύο κατασκευάστριες εταιρείες, η ΤΕΡΝΑ και η Intrakat. 

«Το έργο θα δουλευτεί από δύο εταιρείες, από την ΤΕΡΝΑ, η οποία θα δουλέψει το κομμάτι από τη Χερσόνησο μέχρι και το Σεληνάρι, ενώ από το Σεληνάρι μέχρι τη Νεάπολη η Intrakat. Ήδη βλέπουμε τις πρόδρομες εργασίες στην περιοχή Κουτρουβαρίου», πρόσθεσε ο κ. Δοξαστάκης. 

Μεγαλόπνοο έργο: Αναβάθμιση, επίσπευση κυκλοφορίας και ασφάλεια 

Ο δήμαρχος Χερσονήσου περιέγραψε αναλυτικά ποια θα είναι η ολοκληρωμένη μορφή αυτού του μεγαλόπνοου έργου. 

«Θα ξεκινήσει η διάνοιξη του νέου τούνελ Σταλίδας-Χερσονήσου, το οποίο θα γίνει βόρεια του υφιστάμενου, και μετά την έξοδο του τούνελ θα γίνει η δεύτερη κοιλαδογέφυρα στη θέση και παραπλήσια της υφιστάμενης. Θα έχουμε, δηλαδή, ένα νέο τούνελ και μία κοιλαδογέφυρα στο σημείο “Χερσόνησος-Σταλίδα”. Ο δρόμος θα καταλήξει περίπου 200 μέτρα από τούνελ Βραχασίου. Το έργο θα αναβαθμίσει και θα επισπεύσει την κυκλοφορία, επίσης η διέλευση των οχημάτων θα είναι ασφαλής και αυτό είναι ζητούμενο, γιατί όλοι ξέρουμε πόσα θύματα και πόσο αθώο αίμα έχει χαθεί σε αυτούς τους δρόμους», σημείωσε. 

Το σημαντικότερο, όμως, μέρος του έργου είναι το κομμάτι που θα συνδέει τα Χανιά με τη Χερσόνησο, και το οποίο θα αλλάξει εντελώς την αναπτυξιακή πορεία της Κρήτης. 

«Το μεγάλο έργο είναι το κομμάτι “Χανιά-Χερσόνησος”, το οποίο κοστίζει περίπου 900 εκατ. ευρώ. Όλος ο δρόμος από το Καστέλι Κισσάμου μέχρι τη Σητεία θα είναι τετράιχνος με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, που θα διασφαλίζει στο ακέραιο την κυκλοφορία, αλλά κυρίως θα δώσει ώθηση για την ανάπτυξη που πρέπει να ακολουθήσει το νησί», τόνισε ο κ. Δοξαστάκης.

 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News