Χειρόφρενο, παρά το ότι βρισκόμαστε στην καρδιά της τουριστικής σεζόν, σήκωσαν οι οδηγοί ταξί στο Ηράκλειο, οι οποίοι προχώρησαν χθες Πέμπτη το πρωί σε τρίωρη στάση εργασίας έως τη 1 μετά το μεσημέρι. Οι επαγγελματίες του κλάδου, δηλώνοντας ότι δεν είναι διατεθειμένοι να παραδώσουν έτσι εύκολα τα όπλα, προχώρησαν σε μηχανοκίνητη πορεία διαμαρτυρίας στο κέντρο του Ηρακλείου, παρατάσσοντας εν συνεχεία τα οχήματά τους μπροστά από την πλατεία Ελευθερίας, στην προσπάθειά τους να στείλουν ηχηρό μήνυμα στη κυβέρνηση σε σχέση με την τροπολογία του Υπ. Τουρισμού που όπως δηλώνουν, θα οδηγήσει στην οριστική υποκλοπή του μεταφορικού τους έργου. Την ίδια στιγμή με την κίνησή τους αυτή θέλησαν να προειδοποιήσουν πως αν δεν εισακουστούν, το καλοκαίρι θα είναι θερμό αγωνιστικά…

Οι ιδιοκτήτες ταξί και στο Ηράκλειο ορθώνουν ανάστημα απέναντι στην τροπολογία του υπουργείου Τουρισμού που όπως οι ίδιοι σημειώνουν με έμφαση, «ξεπουλά το μεταφορικό μας έργο και αφήνει ανεξέλεγκτες τις εταιρείες εκμισθωμένων Επιβατικών Ιδιωτικής Χρήσης». Περιγράφοντας ένα σκηνικό απόλυτης ασυδοσίας που τα τελευταία ειδικά χρόνια κορυφώνεται στην διάρκεια της τουριστικής σεζόν, οι ιδιοκτήτες ταξί εξέφρασαν το φόβο τους πως με την νέα αυτή τροπολογία, η κατάσταση θα φτάσει στο απροχώρητο και θα αποτελέσει την ταφόπλακα για τον κλάδο. Παράλληλα, εξηγούν πως αν ήδη τα πειρατικά ταξί, υποκλέπτουν το έργο τους χωρίς οι ελεγκτικές αρχές να μπορούν ουσιαστικά να βάλουν φρένο, αν και εφόσον αυτή ψηφιστεί… ο κλάδος θα μετατραπεί σε ξέφραγο αμπέλι.
Οι αντιδράσεις είναι έντονες σε πανελλαδικό επίπεδο με ευθείες βολές κατά της κυβέρνησης που επιχειρεί, όπως οι ιδιοκτήτες ταξί υπογραμμίζουν, με μια παγκόσμια πρωτοτυπία να απαγορέψει δια νόμου τον έλεγχο που συνταγματικά έχουν δικαίωμα να ασκούν οι ελεγκτικές αρχές τόσο στους οδηγούς των συγκεκριμένων οχημάτων, όσο και στους μεταφερόμενους επιβάτες. Αυτό που επιτακτικά ζητά ο κλάδος όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή του είναι: να μπει ένα τέλος στην υποκλοπή του μεταφορικού έργου των ταξί από τα ΕΙΧ και να αποσυρθεί άμεσα η τροπολογία της ντροπής που προστέθηκε πρόσφατα από την υπουργό Όλγα Κεφαλογιάννη, σε νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού. Να σημειωθεί πως επαγγελματίες του κλάδου στο Ηράκλειο, στο πλαίσιο τις χθεσινή τους κινητοποίησης, συναντήθηκαν με τον Αντιπεριφερειάρχη Ηρακλείου, Ν. Συριγωνάκη με τον οποίο συζήτησαν τα προβλήματά τους αλλά και τις λύσεις που μπορούν να δοθούν στο θέμα.
«Συγκεκριμένα συμφέροντα επιδιώκουν την απελευθέρωση του μεταφορικού έργου»
Με αφορμή τη χθεσινή κινητοποίηση, ο πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Ταξί Ηρακλείου, Γιάννης Βαρδαβάκης δήλωσε μεταξύ άλλων πως «συγκεκριμένα συμφέροντα που κρύβονται πλέον πίσω από κάθε πολιτική κίνηση επιδιώκουν να απελευθερώσουν πλήρως το μεταφορικό έργο. Η κινητοποίησή μας αυτή βασίζεται στη μεγάλη ανησυχία μας για την κατάπτυστη αυτή “ντροπολογία”, όπως την χαρακτηρίζω εγώ.
Παράλληλα ο γενικός γραμματέας Συλλόγου Ιδιοκτητών Ταξί Ηρακλείου Ερμείδης Συμεών σημείωσε ότι «όταν αυτή τη στιγμή ξενοδοχεία αντί να καλέσουν ένα ταξί όπως οφείλουν, αντίθετα καλούν για κούρσες και διαδρομές προς το αεροδρόμιο τέτοια οχήματα τα οποία συνεργάζονται με παραοικονομία και φοροδιαφυγή, είναι πρόβλημα. Αφήνουν τα οχήματα αυτά να αλλοιώσουν το επάγγελμα. Η αδειοδήτηση των οχημάτων αυτών γίνεται πολύ απλά και για όλο αυτό ευθύνη έχει και το υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ. Έχουμε ενημερώσει την δικηγόρο μας και δεν θα μείνουμε με δεμένα χέρια».
Αυτό που επιτακτικά ζητά ο κλάδος είναι να μπει ένα τέλος στην υποκλοπή του μεταφορικού έργου των ταξί από τα ΕΙΧ και να αποσυρθεί άμεσα η τροπολογία της ντροπής που προστέθηκε πρόσφατα από την υπουργό Όλγα Κεφαλογιάννη, σε νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού
Εκφράζοντας την στήριξή της στον αγώνα των επαγγελματιών του κλάδου, σε δήλωσή της η βουλευτής Ηρακλείου ΠΑΣΟΚ, Ελένη Βατσινά, ανέφερε: «σήμερα το Ηράκλειο, αλλά και όλη η Χώρα παραλύει από την απεργία των οδηγών ταξί. Το μεγάλο πρόβλημα της μεταφοράς επισκεπτών τουριστών δεν επιλύεται με τη σημερινή τροπολογία, με την Κυβέρνηση να επιλέγει συνειδητά λύσεις που περισσότερο δημιουργούν κινδύνους υποκλοπής της εργασίας των ταξί, παρά την ασφάλεια των επιβατών και των μεταφορών τουριστών. Γιατί να ενισχύουμε το χάσμα των κλάδων των ταξί και των ΕΙΧ με οδηγό, αντί να επιλέξουμε ουσιαστικά μέτρα που θα διασφαλίζουν τις μεταφορές επιβατών;