Για θέματα στη Φυσική που σε καμία περίπτωση δεν μπορούσαν να επιτελέσουν το ρόλο τους δηλαδή να διαχωρίσουν ανάλογα με την προετοιμασία τους το βαθμό των υποψηφίων, έκαναν λόγο καθηγητές φυσικής που αυτό το οποίο εξήγησαν ήταν ότι οι μαζικά χαμηλές βαθμολογίες θα οδηγήσουν σε πτώση των βάσεων στο δεύτερο και τρίτο επιστημονικό πεδίο… και ειδικά σε σχολές των πολυτεχνείων αλλά και τις ιατρικές.
Την ίδια πίεση τόσο στο δεύτερο όσο και στο 4ο πεδίο ασκούν τα Μαθηματικά, που και εκεί τα θέματα κρίθηκε ότι είχαν ζητήματα, την ώρα που και στο 1ο επιστημονικό πεδίο τα θέματα της Ιστορίας και των Αρχαίων, δείχνουν και αυτά το δρόμο της μείωσης των βάσεων.
Υπό αυτές τις συνθήκες εκπαιδευτικοί εκτιμούν ότι η συζήτηση για τα αδιάβατα θέματα που επιλέχθηκαν την ώρα που ανοίγουν ιδιωτικά πανεπιστήμια στη χώρα, θα πρέπει να προβληματίσει και να οδηγήσει στην προστασία του δημόσιου πανεπιστημίου και την επαφή που έχουν οι μαθητές με αυτό.
Η πορεία της βαθμολόγησης των γραπτών συνεχίζεται σε όλη τη χώρα με τις πληροφορίες να περιγράφουν χαμηλές πτήσεις στις βαθμολογίες και της έκθεσης. Τα αποτελέσματα των βαθμολογιών αναμένονται τις τελευταίες ημέρες του Ιουνίου, αν και φέτος πολλοί εκτιμούν ότι και μετά τις βαθμολογίες η αγωνία θα είναι μεγάλη μέχρι να ανακοινωθούν στα τέλη του Ιουλίου οι βάσεις εισαγωγής.