kalokairinos_taxiaos_1.jpg

Νέος ΒΟΑΚ: Το Υπουργείο Υποδομών επιδιώκει «σασμό»… για τις προσφυγές στο ΣτΕ με τους Δήμους Ηρακλείου και Μαλεβιζίου – Τι ειπώθηκε στις συναντήσεις με τον Ταχιάο

Ηράκλειο
Νέος ΒΟΑΚ: Το Υπουργείο Υποδομών επιδιώκει «σασμό»… για τις προσφυγές στο ΣτΕ με τους Δήμους Ηρακλείου και Μαλεβιζίου – Τι ειπώθηκε στις συναντήσεις με τον Ταχιάο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Deal με τους δημάρχους Ηρακλείου και Μαλεβιζίου για να μην μπλοκάρει το έργο επιδίωξε με τις χθεσινές επαφές του ο υφυπουργός Υποδομών

Αλλεπάλληλες επαφές με τον δήμαρχο Ηρακλείου Αλέξη Καλοκαιρινό, αλλά και τον δήμαρχο Μαλεβιζίου Μενέλαο Μποκέα είχε ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος για το θέμα των προσφυγών των δύο Δήμων στο Συμβούλιο της Επικρατείας για το θέμα του ΒΟΑΚ και κυρίως τη μη συμπερίληψη στη μελέτη για υπογειοποιήσεις των τμημάτων αυτού που διέρχονται του αστικού ιστού. 

Ο κ. Ταχιάος είναι σαφές ότι προσπάθησε να βρει λύσεις και να κάνει συνεννοήσεις με τους δύο δημάρχους, που ουσιαστικά έχουν σε αυτή τη φάση τον απόλυτο έλεγχο, καθώς το τμήμα για το οποίο έχουν κατατεθεί προσφυγές εντάσσεται στο μεγάλο τμήμα του έργου “Χανιά-Ηράκλειο”, που βρίσκεται κοντά στη συμβασιοποίηση και έχει αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος. 

Στόχος του υπουργείου Υποδομών, όπως επανειλημμένως έχει γράψει η “Νέα Κρήτη”, είναι να βρει μια λύση σε συνεννόηση με τον ανάδοχο και σε συνεννόηση με τους προσφεύγοντες δημάρχους, ώστε όταν γίνει η συζήτηση στο ΣτΕ Οκτώβριο ή Νοέμβριο, μετά την αναβολή του Μαΐου, να οπισθοχωρήσουν. 

Συνεπώς για να γίνει κατανοητό το υπουργείο Υποδομών επιδιώκει σε αυτή τη φάση ένα deal με δημάρχους και ανάδοχο, ώστε να μην μπλοκάρει το έργο, όπως για παράδειγμα όπου το επιτρέπουν οι υψομετρικές διαφορές να γίνουν cut and covers, δηλαδή στέγαστρα, π.χ. στην Παπαναστασίου, καθώς επίσης και να αναλάβει το υπουργείο και όχι οι Δήμοι, όπως μέχρι τώρα είναι γνωστό, τις διανοίξεις των παράλληλων οδών. 

Ο κ. Ταχιάος επισκέφτηκε χθες τον δήμαρχο Ηρακλείου Αλέξη Καλοκαιρινό στο γραφείο του. Για τον ΒΟΑΚ, ο δήμαρχος ενημέρωσε τον υφυπουργό για τη σχετική συνάντηση που πραγματοποίησε με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τεκμηρίωσε τους λόγους για τους οποίους είναι απαραίτητη η κατασκευή cuts & covers, υπόγειων διαβάσεων και παρόδιου δικτύου υδραυλικών έργων. 

«Με τον δήμαρχο Ηρακλείου είχαμε μια πολύ εξαιρετική συζήτηση. Είναι η πρώτη φορά που τον συναντώ. Μου εξέθεσε τις απόψεις του για τον ΒΟΑΚ, τις οποίες, όπως έχω πει και στο παρελθόν, ακούω έχοντας στο βάθος του μυαλού μου ότι βρίσκω λογική σε αυτές. Το θέμα είναι από τη λογική να περάσουμε στην πράξη, δηλαδή να μπορέσουμε να λύσουμε ζητήματα που πραγματικά τίθενται. Τα ίδια ζητήματα έθεσε και στον πρωθυπουργό πριν από λίγες ημέρες ο κύριος δήμαρχος», είπε από την πλευρά του ο υφυπουργός.

Στον Δήμο Μαλεβιζίου 

Στη συνέχεια, ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος είχε συνάντηση με τον δήμαρχο Μαλεβιζίου Μενέλαος Μποκέας. Ο κ. Μποκέας επεσήμανε στον υφυπουργό την αναγκαιότητα ο νέος Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης να μην αποκόψει στα δύο το Γάζι και τη ραγδαία οικιστική ανάπτυξη που υπάρχει στην περιοχή. 

Ο δήμαρχος Μαλεβιζίου χαρακτήρισε απαραίτητη την υπογειοποίηση-ταπείνωση ενός εκτεταμένου τμήματος του ΒΟΑΚ, που διέρχεται το νότιο τμήμα του πολεοδομικού συγκροτήματος του Γαζίου, έτσι ώστε να καταστεί εφικτή η δημιουργία πάνω από αυτό το τμήμα διόδων ασφαλούς και σύγχρονης διαδημοτικής συγκοινωνίας-επικοινωνίας οχημάτων, μέσων μαζικής συγκοινωνίας, εναλλακτικών μέσων μετακίνησης και πεζών βάσει των όρων που θέτει το εγκεκριμένο και χρηματοδοτημένο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Γαζίου. 

Στα τραπέζι και το αεροδρόμιο “Νίκος Καζαντζάκης” 

Στο τραπέζι της συζήτησης στη Λότζια έπεσε και η αξιοποίηση του αεροδρομίου Ηρακλείου “Νίκος Καζαντζάκης”. Όπως είπε μετά το πέρας της συνάντησης ο Αλέξης Καλοκαιρινός, «για το θέμα του αεροδρομίου επίσης είχα την ευκαιρία να συζητήσω με τον υπουργό, και το ζήτημα το οποίο προέταξα είναι το ίδιο το οποίο κυριάρχησε στη χθεσινή (σ.σ. προχθεσινή) συνάντησή μου με την ηγεσία του ΤΑΙΠΕΔ.

Ήταν, δηλαδή, να καταστεί σαφές το ιδιοκτησιακό καθεστώς της έκτασης αυτής, να γίνει παραδεκτό το εμπράγματο δικαίωμα του Δήμου Ηρακλείου στην έκταση αυτή ως βάση για οποιαδήποτε περαιτέρω συζήτηση, την οποία βεβαίως επιθυμούμε και την οποία θα επιδιώξουμε. Όλοι, θεωρώ, επιθυμούμε την αξιοποίηση αυτής της πολύ μεγάλης έκτασης για το κοινό καλό και το βλέπουμε σαν μια μοναδική ευκαιρία για την πολεοδομική χωροταξική ανάσα του Ηρακλείου. Πρόκειται για μια πολύ μεγάλη πρόκληση, την οποία όμως είναι σωστό να την τοποθετήσουμε εξαρχής στη σωστή της βάση». 

Από την πλευρά του, ο Νίκος Ταχιάος υπογράμμισε: «Είχε την ευκαιρία (σ.σ. ο κ. Καλοκαιρινός) να με πληροφορήσει για κάτι που εγώ πρώτη φορά το μαθαίνω, το ιδιοκτησιακό καθεστώς στο οποίο είναι συμμέτοχος και ο Δήμος, είναι συγκύριος. Αυτά είναι ζητήματα τα οποία θα προσμετρήσει η όποια ωρίμανση μελέτης αυτή τη στιγμή “τρέχει” από το ΤΑΙΠΕΔ και σίγουρα σε πολιτικό επίπεδο η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και ο Χρήστος Σταϊκούρας κι εγώ θα προσπαθήσουμε να βρούμε τον κοινό τόπο με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, κάτι το οποίο είναι το ζητούμενο. Είτε μιλάμε για την κυβέρνηση, είτε μιλάμε για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, νομίζω ότι έχουμε τους ίδιους στόχους. 

Και το Καστέλι πρέπει να τελειώσει στην ώρα του και ο ΒΟΑΚ πρέπει να γίνει ει δυνατόν μια ώρα αρχύτερα, και φυσικά το “Νίκος Καζαντζάκης” δεν μπορεί να μείνει ένας χώρος κενός, όπως είχε μείνει τόσα χρόνια το Ελληνικό πριν αρχίσει η αξιοποίησή του. Άρα αυτά είναι ζητήματα που μπορούμε να τα “τρέξουμε” μόνο αν συνεννοηθούμε με τις τοπικές Αρχές». 
 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News