Καθυστερήσεις και αδιαφορία αποδίδει στην κυβέρνηση και την ΕΤΑΔ ΑΕ, ο δήμαρχος Χερσονήσου, Ζαχαρίας Δοξαστάκης, με αφορμή τις εικόνες ντροπής στο καλλιτεχνικό σχολείο Ηρακλείου.
Πιο συγκεκριμένα, αναφορικά με το πρόβλημα της σχολικής στέγης και των υποδομών της, ο δήμαρχος σημειώνει ότι η δημοτική αρχή ιεραρχεί ψηλά τα θέματα της εκπαίδευσης, όπως το κτιριακό ζήτημα και πως στα πλαίσια του εφικτού θα προσπαθήσει να διασφαλίσει την ασφαλή λειτουργία του Καλλιτεχνικού Σχολείου, μολονότι οι όποιες παρεμβάσεις στο Καλλιτεχνικό Σχολείο δεν εντάσσονται στο φάσμα των αρμοδιοτήτων του δήμου.
Όπως σημειώνεται, το σχολικό κτίριο βρίσκεται εντός της πρώην αμερικανικής βάσης (ΕΤΑΔ ΑΕ) και η τελευταία στο δήμο έχει παραχωρήσει χρήση και όχι κυριότητα.
«Αλλωστε, ο Δήμος Χερσονήσου ζητά από το 2017 την σύμφωνη γνώμη της ΕΤΑΔ Α.Ε. για τη σύνταξη Τοπικού Ρυμοτομικού Σχεδίου, ώστε να προχωρήσει στη συνέχεια σε καθορισμό των όρων δόμησης, να τακτοποιήσει τα υφιστάμενα κτίρια και σε ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων, βάσει των ισχυουσών, σύγχρονων προδιαγραφών. Φωνή βοώντος εν τη ερήμω, αφού μετά από αλλεπάλληλα έγγραφα το 2017, 2018, 2019, 2020, δεν υπήρξε καμία απάντηση. Θα έπρεπε να γίνει ειδική ρύθμιση, να ληφθεί μια γενναία απόφαση από το κεντρικό κράτος για την αντιμετώπιση της αδιέξοδης αυτής κατάστασης, καθώς εδώ και χρόνια τα παραχωρημένα για χρήση εκπαίδευσης Οικοδομικά Τετράγωνα, σε καμία περίπτωση δεν επαρκούν για να καλύψουν τις υφιστάμενες ανάγκες των σχολείων», σημειώνεται μεταξύ άλλων.
Το πλήρες περιεχόμενο της ανακοίνωσης του Δήμου
«Προτεραιότητα για την δημοτική αρχή αποτελεί η δημόσια εκπαίδευση, το ζήτημα της σχολικής στέγης και των υποδομών της. Το κτιριακό πρόβλημα των σχολείων είναι θεμελιώδες και δεν έχει προκύψει ξαφνικά. Κατανοούμε απόλυτα την αγωνία των γονιών και σε συνάντηση προ ενός μήνα περίπου διαβεβαιώσαμε τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Καλλιτεχνικού Σχολείου ότι θα συνδράμουμε με κάθε πρόσφορο τρόπο, στο πλαίσιο που ο νόμος μας επιτρέπει, για να διασφαλίσουμε την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και ασφαλές σχολικό περιβάλλον, απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική διδασκαλία και μάθηση. Οι αποκαρδιωτικές εικόνες που δόθηκαν στη δημοσιότητα είναι αποκαλυπτικές, τα σοβαρά κτιριακά προβλήματα είναι ορατά εδώ και χρόνια.
Δυστυχώς, το ειδικό καθεστώς εντός της πρώην αμερικανικής βάσης δεν δίνει καμία αρμοδιότητα στο Δήμο Χερσονήσου και δεν επιτρέπει την τακτοποίηση των υφιστάμενων κτιρίων. Ως γνωστόν, στο Δήμο Χερσονήσου έχει παραχωρηθεί αποκλειστικά η χρήση επ’ αόριστον από την τότε Κ.Ε.Δ. (Κτηματική Εταιρεία Δημοσίου) και νυν ΕΤΑΔ Α.Ε. (Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου Α.Ε.) και όχι η κυριότητα/ιδιοκτησία της έκτασης που καταλαμβάνουν τα σχολικά συγκροτήματα, το δημαρχείο και το κλειστό γυμναστήριο Γουρνών, με αποτέλεσμα να μην έχει αρμοδιότητα και να μην μπορεί να προχωρήσει σε καμία επί της ουσίας παρέμβαση.
Αλλωστε, ο Δήμος Χερσονήσου ζητά από το 2017 την σύμφωνη γνώμη της ΕΤΑΔ Α.Ε. για τη σύνταξη Τοπικού Ρυμοτομικού Σχεδίου, ώστε να προχωρήσει στη συνέχεια σε καθορισμό των όρων δόμησης, να τακτοποιήσει τα υφιστάμενα κτίρια και σε ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων, βάσει των ισχυουσών, σύγχρονων προδιαγραφών. Φωνή βοώντος εν τη ερήμω, αφού μετά από αλλεπάλληλα έγγραφα το 2017, 2018, 2019, 2020, δεν υπήρξε καμία απάντηση.
Θα έπρεπε να γίνει ειδική ρύθμιση, να ληφθεί μια γενναία απόφαση από το κεντρικό κράτος για την αντιμετώπιση της αδιέξοδης αυτής κατάστασης, καθώς εδώ και χρόνια τα παραχωρημένα για χρήση εκπαίδευσης Οικοδομικά Τετράγωνα, σε καμία περίπτωση δεν επαρκούν για να καλύψουν τις υφιστάμενες ανάγκες των σχολείων. Μάλιστα, το αμέσως επόμενο διάστημα θα επιδιώξουμε συνάντηση με τους αρμόδιους Υπουργούς, για να υποβάλλουμε σχετικό υπόμνημα. Σε κάθε περίπτωση, μέσα στον επόμενο μήνα θα έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση είκοσι (20) κλιματιστικών, ενώ σύντομα θα υπογραφεί και η σύμβαση για την αλλαγή των κουφωμάτων.
Με ειλικρινή συνεργασία με την εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα θα προχωρήσουμε προσανατολισμένοι στη βιώσιμη εκπαίδευση και θα δημιουργήσουμε τις βάσεις για συνεχείς βελτιώσεις που θα καλύπτουν πλήρως τις μαθησιακές ανάγκες».