Δε σκοπεύει να δώσει ούτε ευρώ επιπλέον το υπουργείο Υποδομών για έργα που θα προκαλέσουν υπέρβαση του προϋπολογισμού του κατασκευαζόμενου νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, θέτοντας ουσιαστικά εκτός συζήτησης έργα που διεκδικούνται, όπως η σήραγγα στις Ξεροκαμάρες, οι συνδετήριες οδοί και εναλλακτικές διαδρομές προς και από τον νέο αερολιμένα Ηρακλείου και άλλα!
Σύμφωνα με μια πρόχειρη τιμολόγηση, τα έργα αυτά ανέρχονται σε 360 εκατ. ευρώ και ως φαίνεται το υπουργείο Υποδομών δεν είναι διατεθειμένο να τα δώσει! Τουλάχιστον σε αυτή τη φάση! Όμως, αν δε δοθούν τώρα... ίσως αργότερα να είναι πολύ αργά, αφού το αεροδρόμιο “βρέξει-χιονίσει” θα λειτουργήσει στις 5 Φεβρουαρίου 2027 και τότε ούτε σήραγγα θα γίνει από αυτόν τον ανάδοχο, ούτε τίποτε άλλο! Εκτός και αν υπάρξουν άλλες εργολαβίες τότε. Κανείς δεν ξέρει!
Ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας, που επισκέφτηκε πρόσφατα την Κρήτη και παρά την παράθεση της ατζέντας των γνωστών έργων, δεν ανακοίνωσε τίποτε περισσότερο, φαίνεται σε κατ’ ιδίαν συναντήσεις με τους φορείς να ήταν κάθετος! Όχι όμως και δημοσίως! Εξάλλου, δεν πιέστηκε δημοσίως, αφού οι δημοσιογράφοι ούτε δικαίωμα ερώτησης δεν είχαν κατά τη σύσκεψη και παρουσίαση της επίσκεψής του στην Περιφέρεια Κρήτης. Οι φορείς έθεσαν τα αιτήματά τους για επιπλέον έργα που τα βρήκε δίκαια, όμως έβαλε “φρένο” σε κάθε διεκδίκηση γιατί δεν υπάρχουν λεφτά.
Χαρακτηριστική είναι η συνάντηση των φορέων και των δημάρχων Μινώα Πεδιάδας και Χερσονήσου εντός του εργοταξίου του νέου αεροδρομίου, για να εισπράξουν την απάντηση διά στόματος Σταϊκούρα ότι όλα αυτά αποτελούν έργα που θα οδηγήσουν σε υπέρβαση κατά 360 εκατομμύρια ευρώ τον προϋπολογισμό του αεροδρομίου και το υπουργείο δεν έχει να δώσει! Την αποκάλυψη αυτή έκανε ο δήμαρχος Χερσονήσου Ζαχαρίας Δοξαστάκης, μιλώντας στην εκπομπή “Ελεύθερο Σημείο” της “ΚΡΗΤΗ TV” με τον Λευτέρη Συμβουλάκη, αποκαλύπτοντας το περιεχόμενο των συζητήσεων μέσα στο εργοτάξιο του αεροδρομίου κατά την επίσκεψη Σταϊκούρα.
«Μας δόθηκε η δυνατότητα στην πρόσφατη επίσκεψη των κ. Σταϊκούρα και Ταχιάου, κι εγώ και ο συνάδελφος Βασίλης Κεγκέρογλου, που κληθήκαμε στη συνάντηση επιτόπου του έργου, να εκθέσουμε τον προβληματισμό. Δυστυχώς, εκεί εισπράξαμε μια απολυτότητα να περιοριστούμε μόνο στα ζητήματα των κτηριακών εγκαταστάσεων και λοιπών συνοδών και να περιοριστούμε εντός της περίφραξης, να μην αναφερθούμε σε ΒΟΑΚ, αντιπλημμυρικά ή περιβαλλοντικά θέματα, γιατί, όπως ειπώθηκε ευθαρσώς από τον υπουργό, χρειάζονται ακόμη 360 εκατ. ευρώ. Ειπώθηκε ότι δεν υπάρχουν οι πόροι για να διατεθούν, γι’ αυτό δε δόθηκε απάντηση για τη σήραγγα. Ένας ορθολογικός σχεδιασμός δεν μπορεί να δεχτεί ότι ένα σύγχρονο αεροδρόμιο δε θα έχει ένα μέσο σταθερής τροχιάς. Δεν μπορεί να αποτελέσει σύγχρονο σχεδιασμό. Ο δρόμος ο ΒΟΑΚ “Ηράκλειο-Χερσόνησος” με μη εναλλακτικό δρόμο και μη αγωγό τροφοδοσίας της εγκατάστασης θα πολλαπλασιάσει τον φόρτο. Όντως θα οδηγήσει σε αδιέξοδες κυκλοφοριακές καταστάσεις. Οι ξενοδόχοι έχουν θέσει αναγκαιότητα για τρίτο κλάδο ανά κατεύθυνση και πώς με εναλλακτικούς τρόπους “Καρτερός-Επισκοπή” ή “Πεζά-Καστέλι” να αμβλυνθούν τα προβλήματα», είπε ο κ. Δοξαστάκης.
Σε ό,τι αφορά τώρα τη σήραγγα στην περιοχή Ξεροκαμάρες, ο κ. Δοξαστάκης είπε ότι, προκειμένου να κατασκευαστεί ο αυτοκινητόδρομος, χρειάζεται κλείσιμο του δρόμου και να οδηγηθεί η εξυπηρέτηση μέσω Ασκών με παράκαμψη και το ανάγλυφο είναι δύσκολο και απαιτούνται ακόμη 30 εκατ. ευρώ.
«Η επιλογή της σήραγγας δίνει δυνατότητα να δουλεύεται το έργο χωρίς να κλείσει ο δρόμος. Σε λίγο η επιλογή της σήραγγας σε λίγο καιρό θα είναι πολύ αργά από πλευράς χρόνου να κατασκευαστεί, καθώς η σήραγγα θέλει 3 χρόνια και, αν δε γίνει τώρα, δε θα προλάβουν να την κάνουν. Όλοι τώρα πρέπει να γίνουν, πρέπει να πιέσουμε όλοι», καταλήγει ο κ. Δοξαστάκης.
Όλα έτοιμα σε ένα χρόνο, λέει η REDS - Ευρωπαϊκοί και διεθνείς οίκοι ενδιαφέρονται για το καζίνο στις Γούρνες
Ο δήμαρχος Χερσονήσου Ζαχαρίας Δοξαστάκης αναφέρθηκε επιπλέον και στη μεγάλη επένδυση που ετοιμάζει η εταιρεία REDS στην πρώην αμερικανική Βάση Γουρνών, έχοντας στη δικαιοδοσία της τα 346 στρέμματα του “φιλέτου”. Πρόκειται για μια οραματική πρόταση με ξενοδοχεία, βίλες, πολυτελείς κατοικίες και καζίνο στο παράκτιο τμήμα, ενώ στο νότιο τμήμα που εφάπτεται με τον παλιό εθνικό δρόμο θα αναπτυχθεί εμπορική δραστηριότητα σε έκταση 30 στρεμμάτων.
Όπως τόνισε ο δήμαρχος Χερσονήσου Ζαχαρίας Δοξαστάκης, η εταιρεία έχει αναφέρει ότι σε περίπου έναν χρόνο από τώρα θα έχουν οριστικοποιηθεί οι μελέτες, οι άδειες και θα έχει εκδοθεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση, όμως δείχνει έντονο ενδιαφέρον τόσο η ίδια η εταιρεία όσο και το υπουργείο και το ΤΑΙΠΕΔ, για να δοθεί λύση σχετικά με το καταφύγιο αδέσποτων ζώων που λειτουργεί εντός της έκτασης. Υπάρχει συζήτηση και ο Δήμος Χερσονήσου αναλαμβάνει την υποχρέωση μέσω σύμβασης να εξασφαλιστεί χώρος για τη μεταφορά του, ενώ δεν αποκλείεται από κοινού με τους όμορους δήμους, όπως Χερσονήσου, Οροπεδίου, ακόμη και Βιάννου, να υπάρξει συνεργασία ώστε να έχουν όλοι οι Δήμοι ένα κοινό κυνοκομείο.
Υπόγεια γκαράζ και νερό στο φράγμα από τον Αλμυρό!
Η δημοτική Αρχή Χερσονήσου, που θα προχωρήσει στην πρώτη λογοδοσία της, όπως προβλέπει ο νέος νόμος στις 24 Φεβρουαρίου, σχεδιάζει παράλληλα να γίνουν μελέτες για τη δημιουργία τεσσάρων υπόγειων γκαράζ σε Χερσόνησο, Μάλια, Σταλίδα και Γούρνες, ενώ το 2025 θα γίνει προσπάθεια εξασφάλισης υπέργειων χώρων με πρόβλεψη εξαγοράς στον προϋπολογισμό.
Σε ό,τι αφορά τα ρέματα στον Γουρνιανό και το Γουβιανό, αλλά και σε άλλα σημεία προβλέπεται η οριοθέτηση και η διευθέτηση και αυτό είναι πολύ κοντά, ενώ τμηματικά θα γίνουν πλακοσκεπείς αγωγοί.
Τέλος, ο κ. Δοξαστάκης είπε ότι θα πρέπει να υπάρξει ενιαία διαχείριση όχι μόνο του αρδευτικού νερού στην Κρήτη, αλλά και του νερού ύδρευσης, ότι ο Αποσελέμης αυτή τη στιγμή γεμίζει από το Οροπέδιο με 25 χιλ. κυβικά την ώρα, ενώ τόνισε ότι θα ήταν αναγκαίο τα γλυκά νερά του Αλμυρού ποταμού να κατευθυνθούν με ένα νέο μεγάλο αγωγό στον ταμιευτήρα του Αποσελέμη και ανέφερε ότι σε αυτή τη φάση θα πρέπει να αξιοποιηθούν οι γεωτρήσεις και ο υδροφόρος ορίζοντας. Τέλος, χαρακτήρισε λάθος την προσπάθεια να ενοποιηθούν οι ΔΕΥΑ της Κρήτης υπό την “ομπρέλα” μίας Επιχείρησης!