Για βάση κρουαζιέρας προορίζει το λιμάνι του Ηρακλείου ο Όμιλος Γκριμάλντι, που είναι και ο προτιμητέος επενδυτής στο πλαίσιο του διεθνούς διαγωνισμού παραχώρησης που είχε προκηρύξει το ΤΑΙΠΕΔ (εκκρεμεί βεβαίως η τυπική ολοκλήρωση της συμφωνίας παραχώρησης), ενώ παράλληλα με την ενδυνάμωση της ακτοπλοϊκής δραστηριότητας του ομίλου... προσβλέπει στη δημιουργία ενός car terminal στο λιμένα με αντικείμενο την εισαγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Άπω Ανατολή...
Τα παραπάνω σκιαγράφησε ο ίδιος ο Εμάνουελ Γκριμάλντι, επικεφαλής του ιταλικού ομίλου, που ως γνωστόν αναδείχτηκε νικητής και στις δύο επενδυτικές “ναυμαχίες” για την απόκτηση των πλειοψηφικών μετοχών στα λιμάνια Ηρακλείου και Ηγουμενίτσας.
Θυμίζουμε ότι προ μηνών το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε μάλιστα απευθείας στην ανακήρυξη προτιμητέου επενδυτή και στην κατακύρωση του διαγωνισμού για την παραχώρηση του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου στην κοινοπραξία των εταιρειών Grimaldi Euromed S.p.A. & Μινωικές Γραμμές ΑΝΕ. Το ύψος της προσφοράς της εν λόγω κοινοπραξίας ανήλθε στα 80 εκατομμύρια ευρώ.
Ποιο είναι όμως ακριβώς το επενδυτικό πλάνο του Ομίλου Γκριμάλντι για το λιμάνι του Ηρακλείου;
Μιλώντας στο newmoney.gr, κατά την παρουσία του στην Εθνική Πινακοθήκη, στο περιθώριο διεθνούς ναυτιλιακού συνεδρίου, ο Εμάνουελ Γκριμάλντι ξετύλιξε το κουβάρι του επενδυτικού σχεδιασμού...
«Μελετάμε τα επενδυτικά μας σχέδια για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, γιατί ακόμα δεν έχουμε αναλάβει τη διοίκηση του λιμανιού. Είμαστε πολύ αφοσιωμένοι, εστιασμένοι και στα δύο λιμάνια, τόσο του Ηρακλείου όσο και της Ηγουμενίτσας. Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι τα δύο λιμάνια θα προσφέρουν υπηρεσίες υψηλού επιπέδου και θα προσπαθήσουμε να αναπτύξουμε και την τοπική οικονομία γύρω από αυτά. Τα λιμάνια είναι ζωτικής σημασίας για την τοπική κοινωνία», ήταν τα πρώτα λόγια του Ιταλού εφοπλιστή.
Ερωτηθείς μάλιστα αν ισχύει η πληροφορία ότι στο Ηράκλειο θέλει να αναπτύξει car terminal για να εισάγει ο όμιλος ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα, ο ίδιος απάντησε: «Είναι ένα από τα σχέδιά μας. Το σχέδιο με τα αυτοκίνητα το μελετάμε γιατί το λιμάνι του Ηρακλείου έχει στρατηγική θέση. Βρίσκεται κοντά στη διώρυγα του Σουέζ. Αυτό θα βοηθήσει στην εισαγωγή αυτοκινήτων από την Άπω Ανατολή».
Στη συνέχεια αποκάλυψε: «Όμως ο αληθινός μας στόχος είναι η ανάπτυξη της κρουαζιέρας. Γιατί το Ηράκλειο έχει να δείξει τον Μινωικό Πολιτισμό, ένα υπέροχο Μουσείο και το παλάτι της Κνωσού. Πρόκειται για μία κληρονομιά προς την ανθρωπότητα και πιστεύω ότι πολλοί άνθρωποι πρέπει να ενδιαφερθούν να μάθουν για τον Μινωικό Πολιτισμό που αναπτύχθηκε πρώτος απ’ όλους τους άλλους πολιτισμούς. Ίσως είναι και ο τόπος απ’ όπου άρχισε να δημιουργείται, να αναπτύσσεται η Ευρώπη.
Στο ερώτημα εάν ο όμιλος έχει την τεχνογνωσία να δραστηριοποιηθεί στη βιομηχανία κρουαζιέρας, απάντησε: «Παλαιότερα, ο όμιλος δραστηριοποιείτο στην κρουαζιέρα για πολλά χρόνια. Ο πατέρας μου ήταν από τους πρώτους που μετέτρεψε πλοία Liner σε κρουαζιερόπλοια. Δραστηριοποιείτο στη Βενεζουέλα, στην Καραϊβική και σε άλλα μέρη, παγκοσμίως (...). Για το λιμάνι του Ηρακλείου πρέπει να πω ότι δεν υπάρχει terminal για την κρουαζιέρα. Έχουν φτιάξει ένα σταθμό στην περίοδο της πανδημίας. Δεν επαρκεί για να αναπτύξουμε την κρουαζιέρα. Θα επενδύσουμε και σε αυτό».