Συνάντηση κλιμακίου του ΚΚΕ με κατοίκους για τον «δρόμο-καρμανιόλα» Ηρακλείου-Καστελίου

Ηράκλειο
Συνάντηση κλιμακίου του ΚΚΕ με κατοίκους για τον «δρόμο-καρμανιόλα» Ηρακλείου-Καστελίου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στη συνάντηση συζητήθηκαν τα οξυμμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των χωριών Άνω Βάθεια, Καινούριο Χωριό, Γάλυπε, Γαλίφα και Σμάρι με τον δρόμο Ε50, αφού 60 χρόνια τώρα το έργο δεν έχει ολοκληρωθεί

  Συνάντηση πραγματοποίησε την Κυριακή 9 Απριλίου κλιμάκιο του ΚΚΕ αποτελούμενο από τους Μανώλη Συντυχάκη, μέλος της Επιτροπής Περιοχής Κρήτης του ΚΚΕ, βουλευτή Ηρακλείου και εκ νέου υποψήφιο, και τον Γιώργο Παρθενιώτη, στέλεχος του ΚΚΕ και δημοτικό σύμβουλο του Δήμου Χερσονήσου με τη Λαϊκή Συσπείρωση με κατοίκους του χωριού Γαλίφα του Δήμου Χερσονήσου, προκειμένου να συζητήσουν για τα οξυμμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των χωριών Άνω Βάθεια, Καινούριο Χωριό, Γάλυπε, Γαλίφα και Σμάρι των Δήμων Χερσονήσου και Μινώα Πεδιάδας με τον δρόμο Ε50 του οδικού δικτύου που ενώνει το Καστέλι Πεδιάδας με το Ηράκλειο, αφού 60 χρόνια τώρα το έργο δεν έχει ολοκληρωθεί.

Από τη συζήτηση με τους κατοίκους αναδείχτηκε έντονα το πρόβλημα για την ασφάλεια των συγκοινωνιών, αφού, όπως ειπώθηκε, αποτέλεσμα της καθυστέρησης των έργων είναι ότι οι καθημερινές μετακινήσεις από τα προαναφερθέντα χωριά προς Καστέλι Πεδιάδας προς Ηράκλειο, αλλά και οι εσωτερικές μεταξύ τους διαδρομές εγκυμονούν σοβαρότατους κινδύνους πρόκλησης ζημιών στα οχήματά τους, αλλά και κινδύνους για την ίδια τη ζωή τους, ιδίως κατά τις περιόδους έντονων καιρικών φαινομένων». Για παράδειγμα, σύμφωνα με τους κατοίκους, η μη ολοκλήρωση της γέφυρας στην περιοχή της «Αγίας Αναστασίας» αναγκάζει αυτούς που κατευθύνονται προς το Ηράκλειο να διασχίζουν την κοίτη του χειμάρρου, με όλους τους υπαρκτούς κινδύνους. Κίνδυνοι που μεγαλώνουν τη χειμερινή περίοδο, οπότε η διέλευση από το συγκεκριμένο σημείο απειλεί ανθρώπινες ζωές.

Όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή του το κλιμάκιο του ΚΚΕ που επισκέφτηκε την περιοχή, «οι δρόμοι που χρησιμοποιούν οι κάτοικοι των παραπάνω χωριών μέχρι και σήμερα είτε στον συγκεκριμένο οδικό άξονα είτε στον εναλλακτικό της σύνδεσής τους με το Ηράκλειο (δηλ. οδικός άξονας Επισκοπής – Γαλίφας) έχουν μετατραπεί σε καρμανιόλες και πόσο μάλλον για τους διερχόμενους που δεν γνωρίζουν την περιοχή, με το ουσιαστικά εγκαταλελειμμένο, σε πολύ άσχημη κατάσταση οδικό δίκτυο, λόγω και της στενότητας του δρόμου και της έλλειψης φωτισμού της κακής βατότητας.

Υπάρχουν πολλά σημεία μεγάλης επικινδυνότητας στα οποία είτε διέρχεται χείμαρρος, είτε υπάρχει επικίνδυνη μικρή γέφυρα κτλ χωρίς να υπάρχει σήμανση «ιρλανδικών διαβάσεων», τα απαραίτητα προστατευτικά μέτρα, άλλες υποδομές, όπως γέφυρες. Κάτω από αυτές τις συνθήκες ποιος διασφαλίζει ότι θα αποφευχθεί περιστατικό παρόμοιο με αυτό το τραγικό στον Γεροπόταμο, στη Μεσαρά, με την απώλεια των τεσσάρων ανθρώπων ως το χρονικό ενός προαναγγελθέντος εγκλήματος; Ποιος εγγυάται την ασφάλεια του κόσμου που χρησιμοποιεί αυτό το οδικό δίκτυο και διατρέχει κίνδυνο; Ποιος εγγυάται την ασφάλεια ακόμη και των μαθητών που κατοικούν στα χωριά αυτά και μετακινούνται στα σχολεία της περιοχής ή σε άλλες εξωσχολικές δραστηριότητες ή αναγκάζονται να απουσιάζουν από τα μαθήματά τους σε ημέρες με ισχυρή βροχόπτωση; Εργαζόμενοι, μαθητές, συνολικά οι κάτοικοι των περιοχών, τον 21ο αιώνα είναι αποκλεισμένοι στα χωριά τους μπροστά σε μια κακοκαιρία».

Το κλιμάκιο του ΚΚΕ τόνισε πως «οι ευθύνες και η εγκληματική αδράνεια του κράτους (κυβερνήσεων- δήμων- περιφέρειας) που,  παρά τις διαμαρτυρίες και τις παρεμβάσεις των κατοίκων, περιορίζονται μέχρι σήμερα σε υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα, για την ολοκλήρωση ενός αναγκαίου έργου για τις λαϊκές ανάγκες, είναι μεγάλες».

Ο Μανώλης Συντυχάκης επισήμανε πως «η κατάσταση αυτή που βιώνουν οι κάτοικοι των παραπάνω περιοχών αποδεικνύει, για άλλη μια φορά, τις τεράστιες ελλείψεις του κεντρικού κρατικού μηχανισμού και της τοπικής διοίκησης και τις εγκληματικές ευθύνες για την ανυπαρξία έργων υποδομής, αφού αυτά λογίζονται ως «κόστος», με τις προδιαγεγραμμένες συνέπειες όχι μόνο για την κάλυψη των σύγχρονων λαϊκών αναγκών, αλλά και για την ίδια την ανθρώπινη  ζωή, ενώ την ίδια στιγμή έργα που αφορούν τους ομίλους προχωρούν με fast track διαδικασίες, όπως το ιδιωτικό αεροδρόμιο στο Καστέλι ή ο ιδιωτικός ΒΟΑΚ με τα υπερκέρδη που θα έχουν οι παραχωρησιούχοι και τους περιορισμούς στη χρήση του από τον λαό της Κρήτης,  που θα πληρώνει όχι μόνο την κατασκευή του, αλλά και τα διόδια».

Τέλος το κλιμάκιο του ΚΚΕ πρόσθεσε πως θα στηρίξει τον δίκαιο αγώνα των κατοίκων με κάθε τρόπο και μέσα στη Βουλή-Περιφέρεια- Δήμο, αλλά και έξω, πως όλα αυτά που βιώνουν πρέπει να αποτελέσουν κριτήριο την ώρα της κάλπης, να δώσουν δύναμη στη δύναμη τους στηρίζοντας τα ψηφοδέλτια του ΚΚΕ παντού και να αποδυναμώσουν όποια επόμενη κυβέρνηση προκύψει αλλά και τοπικές διοικήσεις και κάλεσε τους κατοίκους να συνεχίσουν και να κλιμακώσουν τον αγώνα τους «για τη διεκδίκηση της ολοκλήρωσης του έργου του οδικού δικτύου και την ασφαλή μετακίνησή τους σε αυτό. Γιατί αν κάτι έχει μάθει ο λαός όλα αυτά τα χρόνια είναι το σύνθημα που γεννήθηκε μέσα από τους αγώνες του: “μόνο ο λαός σώζει τον λαό”».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News