Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων:«Τα παιδιά για όλες τις δουλειές και ένα ακόμα πάρεργο»

Ηράκλειο
Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων:«Τα παιδιά για όλες τις δουλειές και ένα ακόμα πάρεργο»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αντιδράσεις για την ανάθεση της διαδικασίας ελέγχων επιβατών σε αστυνομικούς

Με επιστολή τους η Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων νομού Ηρακλείου προς τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη που κοινοποιείται στον Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας Αντιστράτηγο κ. Μιχαήλ Καραμαλάκη (μέσω Π.Ο.ΑΣ.Υ.), την Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων και Βουλευτές Νομού Ηρακλείου αναφέρεται στην ανάγκη να απαλλαγούν οι αστυνομικοί από την ευθύνη των ελέγχων των επιβατών. 

Όπως αναφέρουν:

         Με την από 10-05-2021 επιστολή μας τονίσαμε μία σημαντική παθογένεια που παρατηρήθηκε την προηγούμενη τουριστική περίοδο τόσο στο Αεροδρόμιο ‘’Νίκος Καζαντζάκης’’ όσο και σε όλα τα υπόλοιπα Αεροδρόμια της Χώρας. Ειδικότερα είχαμε αναφέρει: <<Η απασχόληση αδικαιολόγητα μεγάλου αριθμού Αστυνομικών για  τους ελέγχους των εισερχομένων επιβατών στο Α.Τ. Αερολιμένα Ηρακλείου. Κατά τη τουριστική σεζόν του έτους 2020 καθημερινά διατάσσονταν μεγάλος αριθμός Αστυνομικών καθώς και δόκιμων Αστυφυλάκων προκειμένου να πραγματοποιούν ελέγχους σε εισερχόμενους επιβάτες σχετικά με το αν διαθέτουν ή όχι τα κατάλληλα δικαιολογητικά για την είσοδο τους στην χώρα σύμφωνα με τα ισχύοντα μέτρα για την πρόληψη διασποράς του COVID-19. Αντικείμενο καθαρά Υγειονομικών Υπηρεσιών και όχι της Ελληνικής Αστυνομίας με αποτέλεσμα να παραμεληθεί το κυρίως αντικείμενό μας που είναι η αστυνόμευση. Προτείνουμε την απαλλαγή της αστυνομίας από αυτή την υποχρέωση η οποία μπορεί να γίνει είτε από τις αρμόδιες υγειονομικές υπηρεσίες(όπως υποχρεούνται από τον Νόμο) είτε από υπηρεσίες ιδιωτικής φύλαξης (security)>>

        Την απάντηση της Πολιτείας την λάβαμε  την 14-05-2021 με την  έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης ΔΙα/ΓΠ.οικ. 29925/2021( ΦΕΚ 1969/Β/14-5-2021) η οποία ορίζει ότι πλέον η διενέργεια ελέγχου των αναγκαίων εγγράφων εισόδου ταξιδιωτών στη χώρα, στα πλαίσια των μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας και από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του covid-19, θα βαραίνει το προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, το οποίο δύναται να επικουρείται για τον σκοπό αυτό και από κλιμάκια της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, για έλεγχο εγκυρότητας και πληρότητας, κατόπιν συνδρομής που παρέχεται από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

       Με απλά λόγια ενώ ΠΕΡΥΣΙ οι έλεγχοι πραγματοποιούνταν από τα κλιμάκια της Πολιτικής Προστασίας και τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας, επικουρούμενοι από το προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, ΦΕΤΟΣ οι ρόλοι αντιστρέφονται και η υγειονομική αυτή αρμοδιότητα μεταφέρεται εξολοκλήρου στην Ελληνική Αστυνομία την οποία θα επικουρούν κλιμάκια της Πολιτικής Προστασίας.

      Αφού υπάρχουν τα παιδιά για όλες τις δουλειές ας τους φορτώσουμε ένα ακόμα πάρεργο και ας πάει η αστυνόμευση περίπατο.

      Σας παραθέτουμε αυτούσια επιστολή απλού μέλους μας την οποία λάβαμε στο Διοικητικό Συμβούλιο η οποία αντικατοπτρίζει την ωμή πραγματικότητα.:

<< Διαβάζοντας το Φ.Ε.Κ. 1969 τεύχος Β΄ το οποίο εκδόθηκε στις 14/05/2021 ,μου ήρθε αυθόρμητα στο μυαλό σκηνή από Ελληνική κωμική σειρά στην οποία ο δήμαρχος Κολοκοτρωνιτσίου Περίανδρος Πόποτας βροντοφωνάζει το πολιτικό του σύνθημα «ΕΜΠΡΟΣ ΠΙΣΩ». Η εικόνα αυτή δεν δημιουργήθηκε αναίτια , ήταν αποτέλεσμα των γεγονότων των τελευταίων ημερών.

Συγκεκριμένα ,στις 07/05/2021 απευθύνθηκα με επιστολή μου σε εσάς στην οποία ανέφερα τέσσερα θέματα τα οποία απασχολούν την υπηρεσία μου τεκμηριώνοντας τις απόψεις μου όσο καλύτερα μπορούσα ,χρησιμοποιώντας για την τεκμηρίωση τους τόσο την ισχύουσα νομοθεσία όσο και στατιστικά της Υπηρεσίας μας.

Στις 10/05/2021 η Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Ηρακλείου Κρήτης ανταποκρινόμενη άμεσα ,απέστειλε επιστολή απευθυνόμενη προς τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη καθώς και την φυσική μας ηγεσία στην οποία ανέφερε δύο από τα τέσσερα θέματα όπου ανέπτυσσα στην επιστολή μου ενώ υπήρχε δέσμευση εκ μέρους του Δ.Σ. της ένωσης για την πραγματοποίηση επιπλέον ενεργειών για το σύνολο των ζητημάτων.

Το πρώτο ζήτημα το οποίο ανέφερα ήταν η παράτυπη απασχόληση αδικαιολόγητα μεγάλου αριθμού Αστυνομικών για τους ελέγχους των εισερχομένων επιβατών. Κατά την τουριστική σεζόν του έτους 2020 καθημερινά διατάσσονταν μεγάλος αριθμός Αστυνομικών προκειμένου να πραγματοποιούν ελέγχους σε εισερχόμενους επιβάτες σχετικά με το αν διαθέτουν η όχι τα κατάλληλα δικαιολογητικά για την είσοδο τους στην χώρα σύμφωνα με τα ισχύοντα μέτρα για την πρόληψη διασποράς του κορωνοιού COVID-19.

Αναφερόμενος στο παραπάνω ζήτημα είχα παραθέσει την ισχύουσα έως 14/05/2021 νομοθεσία προσθέτοντας στοιχεία από το φύλλο υπηρεσίας του Α.Τ. Αερολιμένα σχετικά με τον αριθμό των απασχολούμενων Αστυνομικών.

Τόσο εγώ όσο και άλλοι συνάδελφοι μου αναμέναμε την υποστήριξη της ηγεσίας μας πιστεύοντας ότι θα δοθεί προτεραιότητα στα πραγματικά Αστυνομικά μας καθήκοντα ,τόσο γιατί ο νόμος ήταν με το μέρος μας όσο και για το γεγονός ότι το Α.Τ. Αερολιμένα Ηρακλείου το 2020 κατάφερε να είναι το πρώτο αεροδρόμιο στην Ελλάδα σε συλλήψεις, δείχνοντας με αυτό ότι σημαντικά θέματα Αστυνομικής φύσεως δεν έχουν πάψει να συντρέχουν.

Δεν άργησε να έρθει η απάντηση, στις 14/05/2021 δημοσιεύθηκε το Φ.Ε.Κ. 1969 τεύχος Β΄ στο οποίο ότι μέχρι χθες ήταν παράνομο …….σήμερα είναι νόμιμο! Δεν αρκούσε όμως η νομιμοποίηση της απασχόλησης Αστυνομικών Υπαλλήλων στους ελέγχους εισερχομένων επιβατών αλλά μας ανατέθηκαν επιπλέον καθήκοντα ,αφήνοντας στην άκρη την έως τότε συμμετοχή άλλων υπηρεσιών οι οποίες είχαν την αρμοδιότητα για τους εν λόγο ελέγχους, μεταφέροντας με αυτόν τον τρόπο το σύνολο των ευθυνών στην Ελληνική Αστυνομία.

 Η λύση δόθηκε. Όπως είχα αναφέρει και στην προηγούμενη επιστολή μου τα μέτρα ασφαλείας που λαμβάνονται για την προστασία του Αστυνομικού προσωπικού είναι ελάχιστα και ασύμμετρα ως προς τα μέτρα που λαμβάνονται για άλλες υπηρεσίες οι οποίες έρχονται σε επαφή περιορισμένο αριθμό πολιτών κατόπιν ραντεβού και όχι κατά μέσο όρο με 11.434 άτομα την ημέρα ,όπως συμβαίνει με τους Αστυνομικούς που εκτελούν την εν λόγο υπηρεσία , αριθμός ο οποίος προκύπτει από την μηνιαία αναφορά κίνησης για τον Αύγουστο του έτους 2020.

Οι αλλαγές όμως δεν σταματάνε εδώ, σύμφωνα με το Φ.Ε.Κ. 1969 το πιστοποιητικό εμβολιασμού ,το αρνητικό τεστ ή η ιατρική γνωμάτευση νόσησης , τα οποία όπως είπαμε θα ελέγχονται από τους Αστυνομικούς, μπορούνε πλέον πέρα από την Αγγλική γλώσσα να είναι στην Γαλλική, Γερμανική, Ιταλική, Ισπανική ή Ρώσικη !!!

Με το παραπάνω δημιουργείται επιπλέον μία αστεία διαφορά μεταξύ του ΦΕΚ 1969 που εκδόθηκε 14/05/2021 και του ΦΕΚ 1944 που εκδόθηκε 13/05/2021. Ας πάρουμε το παράδειγμα ενός Ρώσου τουρίστα ο οποίος έρχεται από την χώρα του απευθείας και πραγματοποιεί είσοδο στην ζώνη schengen στον αερολιμένα Ηρακλείου έχοντας στην κατοχή του βεβαίωση εμβολιασμού στην Ρωσική γλώσσα. Κατά την είσοδο του στον αερολιμένα Ηρακλείου η ισχύς της βεβαίωσης θα ελεγχθεί από το προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας σύμφωνα με το άρθρο 3 παρ. 3 της Δ1α/Γ.Π.οικ. 29925 Κ.Υ.Α. ΦΕΚ 1969 τεύχος Β΄.

Αν ο ίδιος τουρίστας εν συνεχεία πρέπει να ταξιδέψει από τον αερολιμένα Ηρακλείου προς την Κω τότε ο έλεγχος της ίδιας βεβαίωσης σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ. 18 της Δ1α/Γ.Π.οικ. 29922 Κ.Υ.Α. ΦΕΚ 1944 τεύχος Β΄ εναπόκειται στην αεροπορική εταιρεία και όχι στην Αστυνομία καθώς είναι σε άλλη γλώσσα εκτός της Ελληνική και Αγγλικής.

Κλείνοντας θα ήθελα να επανέλθω σε κάτι στο οποίο αναφέρθηκα προηγουμένως, ότι σημαντικά θέματα Αστυνομικής φύσεως δεν έχουν σταματήσει να συντρέχουν. Ας ληφθεί υπ΄ όψιν ότι η αιμορραγία της Υπηρεσίας διαθέτοντας καθημερινά δεκάδες Αστυνομικούς στην εκτέλεση καθηκόντων σχετικά με μέτρα για την πρόληψη διασποράς του κορωνοιού COVID-19 δημιουργεί αδυναμία σε αυτή να ανταποκριθεί επαρκώς στα καθήκοντα της. Ενδεικτικά αναφέρω ότι υπάρχει αδυναμία άμεσης ανταπόκρισης και σύλληψης των αλλοδαπών οι οποίοι επιχειρούν να ταξιδέψουν με χρήση πλαστών εγγράφων καθώς έως ότου ανταποκριθεί ο πρώτος διαθέσιμος Αστυνομικός έχουν στην διάθεση τους άφθονο χρόνο να διαφύγουν ενώ επιπλέον δημιουργούνται σημαντικά κενά ασφαλείας στην φύλαξη των επιβατών κατά την διάρκεια του check-in (στον εσωτερικό χώρο της αίθουσας πολλαπλών χρήσεων του Κ.Α.Η.Κ.).

Η πρόθεση μου να συντάξω τις δύο αυτές επιστολές είναι καθαρά το ενδιαφέρον μου να στηρίξω την Υπηρεσία μου και ενδεχομένως να ενημερωθεί η ηγεσία μας για κάποια μικρά ζητήματα που ίσως αγνοούν , εξάλλου όπως είπε ο Αμερικανός στρατιωτικός και πολιτικός Κόλιν Πάουελ (Colin Powell) «την μέρα που οι στρατιώτες σου θα σταματήσουν να σου φέρνουν τα προβλήματα τους είναι η ημέρα που θα έχεις πάψει να τους διοικείς. Είτε έχουν χάσει την πεποίθηση τους ότι μπορείς να τους βοηθήσεις ή έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι δεν ενδιαφέρεσαι».

Σύμφωνα με την υπ΄αρίθμ. Δ1α/Γ.Π.οικ. 27706 Κ.Υ.Α. ΦΕΚ 1823 τεύχος Β΄το οποίο ισχύει έως 14/05/2021 και αφορά «Επιβολή των μέτρων του προσωρινού περιορισμού των χερσαίων, αεροπορικών και θαλάσσιων συνδέσεων της Χώρας….», αναφέρει :

Άρθρο 2 Παρ.1 εδαφ.β

Άρθρο δεύτερο :

Προσωρινός περιορισμός των αεροπορικών συνδέσεων της Χώρας με χώρες του εξωτερικού

……. 

β) Φέρουν βεβαίωση της ως άνω διάγνωσης, στην αγγλική γλώσσα, η οποία περιλαμβάνει το ονοματεπώνυμο και τον αριθμό διαβατηρίου ή ταυτότητας του προσώπου και την οποία επιδεικνύουν στα κλιμάκια της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας και του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας που είναι επιφορτισμένα με τη διενέργεια ιατρικών ελέγχων……

Άρθρο 5 παρ. 2

Άρθρο πέμπτο

Επιβολή των μέτρων της υποχρεωτικής συμπλήρωσης της ηλεκτρονικής φόρμας PLF, του δειγματοληπτικού εργαστηριακού ελέγχου, του προσωρινού περιορισμού προσώπων που εισέρχονται από την αλλοδαπή

  1. Τα πρόσωπα που εισέρχονται στη Χώρα με οποιονδήποτε τρόπο και από οποιοδήποτε κράτος της αλλοδαπής, συμπεριλαμβανομένων και των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υποχρεούνται όπως επιδεικνύουν έντυπο ή ηλεκτρονικό αντίγραφο της φόρμας της παρ. 1 στα κλιμάκια της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας και του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας που είναι επιφορτισμένα με τη διενέργεια ιατρικών ελέγχων. Στα ως άνω κλιμάκια της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας δύνανται να συμμετέχουν αστυνομικοί, με σκοπό την υποβοήθηση του έργου των κλιμακίων, στο πλαίσιο άσκησης αρμοδιοτήτων τους αναλαμβάνοντας μόνο τη διοικητική μέριμνα της διαδικασίας. Εφόσον δεν προβλέπεται διαφορετικά, κατά την άφιξή τους υπόκεινται σε δειγματοληπτικό εργαστηριακό ιατρικό έλεγχο στη βάση υγειονομικού αλγορίθμου, για προληπτικούς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας από την περαιτέρω διασπορά του κορωνοϊού COVID-19 στην ελληνική Επικράτεια.

ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΤΑ….. :

Σύμφωνα με την υπ΄αρίθμ. Δ1α/Γ.Π.οικ. 29925 Κ.Υ.Α. ΦΕΚ 1969 τεύχος Β΄το οποίο ισχύει έως 24/05/2021 και αφορά «Προϋποθέσεις εισόδου στη χώρα προς περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19»

Άρθρο 3 παρ. 3

Άρθρο Τρίτο «Προϋποθέσεις εισόδου στη χώρα»

  1. Τα αναγκαία έγγραφα εισόδου ταξιδιωτών στη Χώρα των παρ. 1 και 2, επιδεικνύονται από τους ταξιδιώτες στο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, το οποίο δύναται να επικουρείται για τον σκοπό αυτό και από κλιμάκια της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, για έλεγχο εγκυρότητας και πληρότητας, κατόπιν συνδρομής που παρέχεται από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.>>

      Παρακαλούμε την Π.Ο.ΑΣ.Υ. για την ΑΜΕΣΗ και ουσιαστική παρέμβαση καθώς αυτή η εξέλιξη θα απασχολήσει άμεσα σοβαρά όλες τις Υπηρεσίες Αερολιμένων της Χώρας".

       

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News