Σοβαρά προβλήματα λόγω υποστελέχωσης αντιμετωπίζει το Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) Κισσάμου, με μαθητές και εκπαιδευτικούς να βρίσκονται σε αδιέξοδο λόγω της έλλειψης εξειδικευμένου προσωπικού.
Η κατάσταση αυτή έχει προκαλέσει αντιδράσεις από τον Σύλλογο Γονέων και Φίλων του ΕΕΕΕΚ Κισσάμου, καθώς και από άλλους τοπικούς φορείς, οι οποίοι ζητούν άμεση παρέμβαση του Υπουργείου Παιδείας.
Σοβαρά προβλήματα λόγω υποστελέχωσης αντιμετωπίζει το Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) Κισσάμου, με μαθητές και εκπαιδευτικούς να βρίσκονται σε αδιέξοδο λόγω της έλλειψης εξειδικευμένου προσωπικού.
Η κατάσταση αυτή έχει προκαλέσει αντιδράσεις από τον Σύλλογο Γονέων και Φίλων του ΕΕΕΕΚ Κισσάμου, καθώς και από άλλους τοπικούς φορείς, οι οποίοι ζητούν άμεση παρέμβαση του Υπουργείου Παιδείας.
Η ερώτηση: «Προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
Θέμα: Άμεση κάλυψη των κενών και πρόσληψη μόνιμου εκπαιδευτικού και λοιπού επιστημονικού και βοηθητικού προσωπικού στο Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) Κισσάμου της ΠΕ Χανίων.
Απαράδεκτη είναι η κατάσταση εξαιτίας της υποστελέχωσης σε ακόμα ένα σχολείο με μαθητές που χρήζουν ειδικής εκπαίδευσης και συγκεκριμένα στο ΕΕΕΕΚ Κισσάμου. Την κατάσταση αυτή καταγγέλλουν με τις κινητοποιήσεις τους ο Σύλλογος Γονέων και Φίλων του ΕΕΕΕΚ Κισσάμου και άλλοι φορείς.
Ειδικότερα, στο ΕΕΕΕΚ Κισσάμου, όπου κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά φοιτούν 17 (δεκαεπτά) παιδιά, είναι σοβαρές οι ελλείψεις σε Ειδικό Εκπαιδευτικό και Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΕΠ και ΕΒΠ). Μέχρι και σήμερα, τέσσερις μήνες πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς, δεν έχει τοποθετηθεί Εργοθεραπευτής και Φυσικοθεραπευτής, ενώ παραμένει κενή και μία θέση βοηθητικού προσωπικού. Στα κενά αυτά θα πρέπει να προστεθούν και 10 (δέκα) ώρες εβδομαδιαίως σε Μαθηματικά, Φιλολογικά και Μουσική αντίστοιχα.
Το γεγονός αυτό δυσχεραίνει τις συνθήκες φοίτησης των μαθητών, στρέφεται ενάντια στα μορφωτικά τους δικαιώματα, όπως δυσχεραίνει και το απαιτητικό, σύνθετο παιδαγωγικό – επιστημονικό έργο των εργαζόμενων, ενώ γεμίζει με ανασφάλεια και αγωνία τις οικογένειες των παιδιών.
Δυστυχώς, αυτά είναι τα αποτελέσματα της διαχρονικής πολιτικής υποβάθμισης της Ειδικής Αγωγής, που θεωρείται κόστος για το κράτος. Οι σύνθετες ανάγκες αυτών των μαθητών μπαίνουν στο ζύγι «κόστους - οφέλους» και επειδή η κάλυψή τους είναι πιο δαπανηρή, ενώ η προετοιμασία του ανάλογου εργατικού δυναμικού δεν ενδιαφέρει τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους, λογίζονται ως μαθητές δεύτερης κατηγορίας. Συνολικά παρέχεται εκπαίδευση με υποβαθμισμένους όρους, από τη σημερινή και τις προηγούμενες κυβερνήσεις, που αποδεικνύονται ιδιαίτερα γαλαντόμες για τη διασφάλιση της απρόσκοπτης κερδοφορίας μεγαλοεπιχειρηματιών, εφοπλιστών και στο πεδίο της πολεμικής οικονομίας.
Τα απαράδεκτα αυτά δεδομένα στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση έρχονται σε πλήρη αντίθεση σε σχέση με την πρόοδο των επιστημονικών, τεχνολογικών μέσων, με την επιστημονική γνώση, που καταδεικνύουν ότι με την κατάλληλη εκπαίδευση και προετοιμασία η συντριπτική πλειοψηφία αυτών των παιδιών μπορούν να ενταχθούν στην παραγωγική εργασία, και να έχουν αυτόνομη και ανεξάρτητη ζωή.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση για:
- Την άμεση κάλυψη όλων των κενών στο ΕΕΕΕΚ Κισσάμου σε ΕΒΠ και ΕΕΠ.
- Να στελεχωθεί το ΕΕΕΕΚ Κισσάμου με όλο το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό (εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό, επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό) προκειμένου να προσφέρεται με τους αναγκαίους κατάλληλους όρους η εκπαιδευτική, επιστημονική παρέμβαση, στήριξη και φροντίδα των μαθητών.
Οι Βουλευτές
Συντυχάκης Μανώλης
Δάγκα Βιβή
Δελής Γιάννης
Κανέλλη Λιάνα
Κομνηνάκα Μαρία».