Emma
Φωτ. Facebook

Με την απολογία του 27χρονου συνεχίζεται σήμερα η δίκη για τη φονική παράσυρση της Έμμας

Χανιά
Με την απολογία του 27χρονου συνεχίζεται σήμερα η δίκη για τη φονική παράσυρση της Έμμας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η δίκη συνεχίστηκε χθες στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Θεσσαλονίκης με καταθέσεις μαρτύρων

Με την απολογία του 27χρονου κατηγορούμενου και την πρόταση της εισαγγελέως συνεχίζεται σήμερα, για 4η ημέρα, η δίκη για τη φονική παράσυρση της 21χρονης Χανιώτισσας φοιτήτριας Έμμας Καρυωτάκη, τον Νοέμβριο του 2022, στη Θεσσαλονίκη. Υπενθυμίζεται ότι ο 27χρονος αλβανικής καταγωγής, που κρατείται προσωρινά στις φυλακές Νιγρίτας, κατηγορείται για το κακούργημα της επικίνδυνης οδήγησης, που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο.

Η δίκη συνεχίστηκε χθες στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Θεσσαλονίκης με καταθέσεις μαρτύρων. Κατά τη χθεσινή 3η μέρα της αποδεικτικής διαδικασίας ολοκλήρωσε την κατάθεσή της η 20χρονη συνοδηγός του μοιραίου αυτοκινήτου, που είχε καταστεί αρχικά κατηγορούμενη για την υπόθεση αλλά απαλλάχθηκε στη συνέχεια με βούλευμα του αρμόδιου Δικαστικού Συμβουλίου. Περιγράφοντας τη διαδρομή που ακολούθησε το αυτοκίνητο μέχρι την παράσυρση της άτυχης φοιτήτριας, η μάρτυρας κατέθεσε τα εξής: «Πηγαίναμε ευθεία κανονικά, ούτε χαλαρά, ούτε πολύ γρήγορα. Δεν έκανε ελιγμούς. Είχαμε δίπλα μας αμάξια. Σταματήσαμε στο κόκκινο φανάρι στο Σιντριβάνι. Ξεκινήσαμε κανονικά. Εγώ έβλεπα το κινητό μου, έστελνα μηνύματα. Ένιωσα το πρώτο φρένο και το πίσω μέρος του αμαξιού να φεύγει. Έφυγε δεξιά και μετά αριστερά. Απλά είδα την κοπέλα πάνω στο παρμπρίζ, από τη δική μου πλευρά και μετά τη σκιά της στον καθρέπτη. Κατάλαβα ότι κάτι χτύπησε, δεν είδα ότι ήταν άνθρωπος. Ένιωσα ένα χτύπημα από πίσω».

 

«Ήμουν σε σοκ»

Η ίδια ανέφερε ότι, μετά την παράσυρση, επιχείρησε να βγει από το αυτοκίνητο για να βοηθήσει την παθούσα, αλλά ο οδηγός την τράβηξε από το χέρι, με την ίδια να νιώθει φόβο.

«Φεύγοντας από το σημείο του δυστυχήματος, όταν στρίψαμε στην οδό Ιασωνίδου, άνοιξα την πόρτα και πήγα να φύγω. “Άσε με, θέλω να πάω στην κοπέλα. Να πάω σπίτι”, του είπα και μου απάντησε: “Δώσε μου δυο λεπτά”. Με τράβηξε από το χέρι. Ένιωσα και φόβο με το συγκεκριμένο άτομο για το τι μπορεί να κάνει. Για να με καθησυχάσει, είπε ότι δεν είναι βαριά χτυπημένη. Όταν πήγα σπίτι διάβασα ότι ήταν διασωληνωμένη. Ήμουν σε σοκ», είπε.

Σε σχετικές ερωτήσεις από την έδρα, η 20χρονη σημείωσε ότι τον κατηγορούμενο τον γνώριζε δύο μήνες και το συγκεκριμένο βράδυ είχε προσφερθεί να τη μεταφέρει στη δουλειά της, στα Λαδάδικα.

 

Νέο ξέσπασμα της χαροκαμένης μάνας

Ξεσπώντας στην κάμερα της κρατικής τηλεόρασης, η μητέρα της 21χρονης Έμμας, με αφορμή την κατάθεση της συνοδηγού, είπε: «Εγώ έχω δει μια κοπέλα που δεν είχε κανένα σοκ. Μια χαρά μπόρεσε να διαχειριστεί. Πήγε, κάπνισε, διανυκτέρευσε, πήγε στη δουλειά της, ήξερε τι να κάνει. Αυτό που δεν έκανε είναι να πάει στην Τροχαία να αναφέρει το συμβάν. Επίσης δεν πήγε αυτόβουλα, συνελήφθη. Κάποιος έβαλε το χέρι του, αλλάχθηκαν κάποια στοιχεία στο βούλευμα, την αθώωσε. Κάποιος έβαλε το χέρι του και όταν έγινε η κλήση για το δικαστήριο δεν ήταν στη λίστα με τους μάρτυρες. Όταν η δικογραφία γράφει ότι συνελήφθη, πώς έρχεται ο δικαστής και οι δύο πλημμελειοδίκες στο βούλευμα και υπογράφουν ότι πήγε αυθόρμητα και αυτόβουλα. Πού το βρήκαν το αυθόρμητα και αυτόβουλα;».

«Δεν ήταν στη λίστα των μαρτύρων. Την καλέσαμε εμείς στο δικαστήριο για να καταθέσει», τόνισε.

 

Αμφισβητεί την έκθεση η υπεράσπιση  - Έτρεχε με 104 χλμ./ώρα, λέει ο πραγματογνώμονας

Ακολούθως, στο βήμα του μάρτυρα ανέβηκε μηχανολόγος οχημάτων που κλήθηκε να κάνει την τεχνική πραγματογνωμοσύνη στο επίδικο αυτοκίνητο, στο πλαίσιο της κύριας ανάκρισης. Όπως κατέθεσε, το αυτοκίνητο έτρεχε με 104 χλμ./ώρα, ενώ είχε υποστεί επεμβάσεις σε ποσοστό 90% σε σχέση με την εργοστασιακή του κατασκευή, με πιο χαρακτηριστική την αλλαγή κινητήρα για την επίτευξη μεγαλύτερης ιπποδύναμης.

«Δεν έχω δει ανάλογες επεμβάσεις, πρώτη φορά μου συνέβη. Η κατασκευάστρια εταιρεία τις θεωρεί παράνομες. Η στόχευση αυτών των επεμβάσεων είναι η επίδειξη και η ταχύτητα», σημείωσε ο πραγματογνώμονας. Χαρακτήρισε, δε, το όχημα ως «τεχνικά ανασφαλές και επικίνδυνο» για την κυκλοφορία του μέσα στον αστικό ιστό.

«Αυτά τα οχήματα χρησιμοποιούνται σε αγώνες “ντράγκστερ” και σε πίστες», τόνισε σε άλλο σημείο της κατάθεσής του.

Η εξέταση των μαρτύρων ολοκληρώθηκε με την κατάθεση του τεχνικού συμβούλου του 27χρονου. Αντικρούοντας το πόρισμα της τεχνικής πραγματογνωμοσύνης, σύμφωνα με την οποία η ταχύτητα του μοιραίου αυτοκινήτου προσδιορίστηκε στα 104 χλμ./ώρα, ο τεχνικός σύμβουλος ανέφερε ότι η ταχύτητα ήταν από 55 έως 60 χλμ./ώρα.

Συγκεκριμένα, καταθέτοντας ως μάρτυρας υπεράσπισης, ο ίδιος ανέφερε - μεταξύ άλλων - τα εξής: «Δεν κάναμε αυτοψία, δεν εξετάσαμε εάν έγιναν επεμβάσεις στο όχημα. Σχολιάσαμε την έκθεση άλλου πραγματογνώμονα όσον αφορά στην ταχύτητα. Ήταν εσφαλμένος ο μαθηματικός τύπος που εφάρμοσε ο πραγματογνώμονας. Ήταν λάθος υπολογισμός. Η ταχύτητα προκύπτει ανάλογα με τη βλάβη άλλου σταθερού σημείου. Από το χτύπημα προκύπτει ότι η ταχύτητα ήταν από 55 έως 60 χλμ./ώρα. Και με αυτήν την ταχύτητα μπορεί να προκληθεί θανατηφόρο αποτέλεσμα, αναλόγως με το πού θα χτυπήσει το θύμα».

 

 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News