Στην πολύκροτη υπόθεση της φερόμενης συμμορίας στα Βορίζια, η οποία σύμφωνα με τις Αρχές τρομοκρατούσε κατοίκους και εισέπραττε παράνομα επιδοτήσεις μέσω του ΟΠΕΚΕΠΕ, αναφέρθηκε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Μαργαρίτης Σχοινάς, μιλώντας στον ΣΚΑΪ.
Ο υπουργός περιέγραψε μια βαθιά προβληματική κατάσταση στον αγροτικό τομέα, τονίζοντας χαρακτηριστικά πως «πάνω από τον αγροτικό τομέα έχει μαζευτεί ένα μαύρο σύννεφο», αποδίδοντας τα προβλήματα σε χρόνιες αδυναμίες και παθογένειες του συστήματος επιδοτήσεων.
►Διαβάστε επίσης: Υπόθεση εκβιασμών σε Αμάρι και Βορίζια: Σκληρή δικαστική διαμάχη - «Μεμονωμένα περιστατικά» λέει η υπεράσπιση - Τι απαντούν οι κατηγορούμενοι
Όπως είπε, «το σύστημα ήταν σαθρό, ήταν τρύπιο και πρέπει να το ξαναφτιάξουμε», επισημαίνοντας ότι η κυβέρνηση έχει ήδη αναλάβει δεσμεύσεις απέναντι στην Ευρωπαϊκή Ένωση για την πλήρη αναμόρφωσή του.
Αναφερόμενος ειδικά στην υπόθεση των Βοριζίων, ο κ. Σχοινάς σημείωσε ότι πρόκειται για «το τελευταίο επεισόδιο αυτού του έργου», εξηγώντας πως βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη η μετάβαση του μηχανισμού πληρωμών στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, στο πλαίσιο συγκεκριμένων προαπαιτούμενων που έχουν συμφωνηθεί με τις Βρυξέλλες.
«Αλλάζουμε για να μπορούμε να πληρώνουμε», ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι πρόκειται για «ένα πολύ δύσκολο έργο» και πιθανόν για «μία από τις μεγαλύτερες μεταρρυθμίσεις της επταετίας».
Παράλληλα, αποκάλυψε ότι μαζί με τον διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργο Πιτσιλή έχουν δεσμευτεί ώστε μέχρι τα τέλη Ιουνίου να καταβληθούν συνολικά 1,6 δισ. ευρώ σε πληρωμές προς τους αγρότες.
Ο υπουργός εμφανίστηκε αποφασισμένος να μπει οριστικό τέλος στις παράνομες επιδοτήσεις και στα κυκλώματα που εκμεταλλεύονταν τα κενά του προηγούμενου συστήματος, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Θέλω να πιστεύω ότι τα Βορίζια είναι το τελευταίο επεισόδιο σε αυτό το πάρτι».
Όπως υπογράμμισε, η αστυνομία, οι εισαγγελικές και οι δικαστικές Αρχές έχουν ήδη αναλάβει δράση, ενώ το υπουργείο επικεντρώνεται πλέον στη δημιουργία ενός νέου, διαφανούς και αξιόπιστου μηχανισμού πληρωμών.
Ο κ. Σχοινάς έθεσε μάλιστα ως στόχο η Ελλάδα να αναλάβει την προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης το δεύτερο εξάμηνο του 2027 «πεντακάθαρη», όπως είπε, σημειώνοντας ότι διαθέτει τη στήριξη του πρωθυπουργού Κυριάκος Μητσοτάκης, του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης και της διοίκησης της ΑΑΔΕ.
Κλείνοντας, έστειλε σαφές μήνυμα τόσο προς τους πραγματικούς αγρότες όσο και προς όσους εκμεταλλεύονταν το προηγούμενο καθεστώς.
«Οι πραγματικοί δικαιούχοι, αυτοί που μοχθούν στο χωράφι και στο κοπάδι, θα πληρωθούν και θα δικαιωθούν για τον κόπο τους», ανέφερε, για να προσθέσει με έμφαση:
«Τα κυκλώματα, οι επιτήδειοι και τα λαμόγια που εκμεταλλεύονταν τις τρύπες του παλιού συστήματος να ξέρουν από τώρα ότι δεν θα πάρουν ούτε ευρώ».
