Δημόσιος υπάλληλος
Φωτ. shutterstock.com

«Δε βγαίνει ο μήνας»: Τι λένε δημόσιοι υπάλληλοι στο neakriti.gr για τις αυξήσεις‑ψίχουλα - Αποκαλυπτικοί πίνακες

Κρήτη
«Δε βγαίνει ο μήνας»: Τι λένε δημόσιοι υπάλληλοι στο neakriti.gr για τις αυξήσεις‑ψίχουλα - Αποκαλυπτικοί πίνακες

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έως και 31 ευρώ το καθαρό μηνιαίο κέρδος - Έντονη κριτική από τα σωματεία εργαζομένων

Αντιδράσεις στον κλάδο των δημοσίων υπαλλήλων προκαλούν οι νέες αυξήσεις με βάση τον κατώτατο μισθό που ανακοίνωσε η κυβέρνηση, και ο οποίος αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή από την 1η Απριλίου. Οι εργαζόμενοι του Δημοσίου μιλούν για εμπαιγμό στις πλάτες τους, καθώς οι αποδοχές τους εξακολουθούν να παραμένουν καθηλωμένες σε χαμηλά επίπεδα εδώ και μία δεκαπενταετία, μετά από τη δραματική καθίζηση που υπέστησαν την περίοδο της οικονομικής χρεωκοπίας και της αυστηρής δημοσιονομικής λιτότητας. 

►Διαβάστε επίσης: Υπουργικό Συμβούλιο: Στα 920 ευρώ ο νέος κατώτατος μισθός – Αύξηση 40 ευρώ από 1η Απριλίου

Σύμφωνα με τη νέα μισθολογική βάση που διαμορφώνεται στα 920 ευρώ, ένας υπάλληλος του Δημοσίου αναμένεται να δει τον επόμενο μήνα στον λογαριασμό του επιπλέον 40 ευρώ μικτά, ενώ το καθαρό ποσό υπολογίζεται στα 31 ευρώ.

Σε μία συγκυρία ανεξέλεγκτης ακρίβειας και συνεχόμενων ανατιμήσεων σε βασικά αγαθά και υπηρεσίες, οι εκπρόσωποι των εργαζομένων μιλούν για τη χαμηλότερη δυνατή αύξηση που θα μπορούσε να δοθεί, τη στιγμή που η κυβέρνηση διαμέσου του υπουργού Οικονομικών Κυριάκου Πιερρακάκη επισημαίνει σε όλους τους τόνους ότι δεν αποτελεί βασική της επιδίωξη υπό τις παρούσες συνθήκες να ικανοποιήσει πάγια αιτήματα των δημοσίων υπαλλήλων, όπως είναι η επαναφορά του 13ου και του 14ου μισθού. 

Έως και 4,50 ευρώ την ημέρα οι πιο “προνομιούχοι” 

Στο σημερινό φύλλο της η εφημερίδα “Νέα Κρήτη” παραθέτει αναλυτικά παραδείγματα και πίνακες που αποτυπώνουν τις νέες αποδοχές του Δημοσίου ανά βαθμίδα εκπαίδευσης και χρόνο προϋπηρεσίας. Κατά μέσο όρο το επιπρόσθετο ποσό ανά ημέρα δεν ξεπερνάει τα 4,50 ευρώ, ενώ οι λιγότερο ευνοημένοι είναι εκείνοι που μετρούν περισσότερα χρόνια στον εργασιακό τους βίο. 

Για παράδειγμα, ένας εργαζόμενος του Δημοσίου υποχρεωτικής εκπαίδευσης, με προϋπηρεσία από 0-3 χρόνια, θα παίρνει κάθε μέρα 4,55 ευρώ παραπάνω από την 1η Απριλίου, ενώ ο μισθός του από τα 880 ευρώ ανεβαίνει στα 920 ευρώ. Στην ίδια κατηγορία της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, εργαζόμενος με 18-21 χρόνια προϋπηρεσίας θα ανεβάσει το μεροκάματό του κατά 3,51 ευρώ, με τον μηνιαίο μισθό να υπολογίζεται από τα 1.138 στα 1.178 ευρώ. Ενώ στο τελευταίο μισθολογικό κλιμάκιο με 36-39 έτη συνεχούς παρουσίας, η ημερήσια αύξηση ανέρχεται στα 2,87 ευρώ και η μηνιαία από τα 1.396 φτάνει στα 1.436 ευρώ. 

Για τους δημοσίους υπαλλήλους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που βρίσκονται στο πρώτο μισθολογικό κλιμάκιο (0-3 έτη), ανά ημέρα θα λαμβάνουν 4,18 ευρώ περισσότερα, με τον μισθό τους από τα 958 ευρώ που ήταν έως σήμερα να “σκαρφαλώνει” στα 998 ευρώ. Μένοντας πάντα στο ίδιο επίπεδο, όσοι βρίσκονται στο έβδομο μισθολογικό κλιμάκιο έχοντας διασφαλίσει από 18-21 έτη δουλειάς θα πάρουν 3,03 ευρώ την ημέρα, με τον μισθό τους να διαμορφώνεται από τα 1.318 στα 1.358 ευρώ. Τέλος, εκείνοι που κατάφεραν να φτάσουν στο τελευταίο σκαλοπάτι της κλίμακας θα δουν 2,38 ευρώ ημερησίως, ενώ ο μισθός τους από τα 1.678 ευρώ θα ανέβει στα 1.718 ευρώ. 

Στην κατηγορία της τεχνολογικής εκπαίδευσης, εργαζόμενος με 0-2 χρόνια προϋπηρεσίας θα λάβει 3,52 ευρώ την ημέρα και το εισόδημά του από τα 1.137 ευρώ θα πάει στα 1.177 ευρώ. Εκείνοι που ανήκουν στο 11ο μισθολογικό κλιμάκιο, θα δουν αυξήσεις 2,37 ευρώ την ημέρα, με τον μισθό τους να διαμορφώνεται στα 1.727 ευρώ από τα 1.687 που ίσχυε έως τώρα. Τέλος, όσοι έχουν “πατήσει” το 19ο μισθολογικό κλιμάκιο την ημέρα θα κερδίζουν 1,88 ευρώ επιπρόσθετα και οι μισθολογικές απολαβές θα αγγίξουν τα 2.167 ευρώ από τα 2.127 ευρώ. 

Στην κατηγορία της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, ένας νεοεισερχόμενος εργαζόμενος με 0-2 χρόνια προϋπηρεσίας θα πάρει αύξηση 3,52 ευρώ την ημέρα, με τον μισθό από τα 1.192 ευρώ που ήταν έως τον Μάρτιο του 2026 να πηγαίνει στα 1.232 ευρώ τον Απρίλιο του ίδιου έτους. Για τους αποφοίτους πανεπιστημίων που ανήκουν στο 11ο μισθολογικό κλιμάκιο (20-22 έτη) το κέρδος θα είναι 2,24 ευρώ ημερησίως και μισθολογικά θα αγγίξουν τα 1.822 ευρώ. Ενώ εκείνοι που συμπληρώνουν από 36-38 χρόνια εργασίας θα πάρουν 1,77 ευρώ την ημέρα, με τον μισθό τους να πηγαίνει στα 2.294 ευρώ. 

Δερμιτζάκης: «Εδώ και μία εικοσαετία οι μισθοί του Δημοσίου είναι καθηλωμένοι στα ίδια επίπεδα» 

Ο πρόεδρος της ΑΔΕΔΥ Ηρακλείου, Δημήτρης Δερμιτζάκης, μίλησε στη “Νέα Κρήτη” και το neakriti.gr για τα νέα μισθολογικά δεδομένα στον δημόσιο τομέα, τονίζοντας ότι οι αυξήσεις που δόθηκαν στον κλάδο είναι χαμηλότερες των προσδοκιών. 

«Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι οι καθαρές αυξήσεις που είδαν οι δημόσιοι υπάλληλοι τα τελευταία χρόνια είναι περίπου 60-80 ευρώ. Δυστυχώς, όσοι απασχολούνται σε φορείς του δημοσίου στην Ελλάδα είναι από τους πιο κακοπληρωμένους σε ολόκληρη την Ευρώπη. Και αυτό δεν το λέμε εμείς οι συνδικαλιστικοί φορείς, αλλά τα επίσημα στοιχεία της Eurostat, που μας δείχνουν μισθολογικά λίγο πιο πάνω από τη Βουλγαρία και από τους τελευταίους στην κατάταξη. 

Αρκεί να σας πω ότι, μετά από 10-15 χρόνια προϋπηρεσίας, ο μέσος μισθός μόλις και μετά βίας φτάνει τα 1.200 ευρώ και βεβαίως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι εμείς δε λαμβάνουμε 13ο και 14ο μισθό, ούτε επίδομα αδείας. 
Το Δημόσιο πλέον, από όνειρο που ήταν κάποτε για τους Έλληνες, έχει απαξιωθεί στις μέρες μας, γι’ αυτό άλλωστε μένουν και τόσες κενές θέσεις ενώ γίνονται προκηρύξεις. Κι είναι λογικό. Πώς είναι δυνατόν ένας μισθωτός των 800 ευρώ θα αποδεχτεί τον διορισμό του σε περιοχές όπως το νησί μας, με έντονη τουριστική ανάπτυξη, όπου για ένα ενοίκιο θα πρέπει να πληρώνει περίπου 500 ευρώ;». 

Ο κ. Δερμιτζάκης έδωσε ως τρανό παράδειγμα τη δική του περίπτωση, λέοντας ότι πριν μία εικοσαετία οι μισθολογικές απολαβές των δημοσίων υπαλλήλων ήταν καλύτερες σε σχέση με σήμερα, τη στιγμή που η ακρίβεια στις τιμές των προϊόντων τότε δεν είχε σαρώσει τα λαϊκά εισοδήματα, όπως συμβαίνει εν έτει 2026. 

«Για να καταλάβετε ποια είναι η κατάσταση, θα σας μιλήσω για τη δική μου περίπτωση. Όταν πρωτομπήκα στο Δημόσιο το 2006, η αμοιβή μου ήταν στα 1.180 ευρώ, παίρνοντας παράλληλα 13ο και 14ο μισθό και χωρίς να έχω φτιάξει τη δική μου οικογένεια ακόμα. Μετά από 20 χρόνια εργασίας, πατέρας τριών παιδιών πλέον, έχοντας ενισχύσει το γνωστικό μου επίπεδο με μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών και φυσικά χωρίς τους δύο επιπλέον μισθούς, παίρνω τον μήνα 1.380 ευρώ. Και δεν πρέπει να παραλείψουμε τις διαφορές της αγοράς το 2006, όπου τα ενοίκια ήταν 250 ευρώ και όχι πάνω από 500 που έχουν φτάσει το 2026, και η βενζίνη ήταν στα 96 λεπτά και όχι στα 2 ευρώ».

Τέλος, ο κ. Δερμιτζάκης ασκεί κριτική στην κυβέρνηση, η οποία εξακολουθεί να παραμένει αμετακίνητη στη θέση της περί επαναφοράς του 13ου και του 14ου μισθού. 

«Όσον αφορά στο πάγιο αίτημά μας για την επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού, παρατηρούμε ότι δεν υπάρχει πολιτική βούληση. Τι μας είπε ο κ. Πιερρακάκης; Ότι δεν υπάρχουν δημοσιονομικά περιθώρια για την επαναφορά τους, αλλά ακόμα και αν υπήρχαν, δεν είναι στις βασικές επιδιώξεις της κυβέρνησης. Εμείς λέμε ότι υπάρχει δημοσιονομικός χώρος για μία παροχή η οποία ανέρχεται στο 1,3 δισ. ευρώ, την ώρα που ο κ. Χατζηδάκης ανακοινώνει υπερπλεονάσματα πάνω από 8 δισεκατομμύρια ευρώ και δίνονται πάνω από 20 δισεκατομμύρια σε απευθείας αναθέσεις», κατέληξε ο πρόεδρος της ΑΔΕΔΥ. 

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (Υ.Ε.)

Έτη ΥπηρεσίαςΜισθολογικό ΚλιμάκιοΜισθός έως 31/3/2026 (€)Μισθός από 1/4/2026 (€)Ποσοστό Αύξησης (%)
0-318809204,55
3-629239634,33
6-9396610064,14
9-124100910493,96
12-155105210923,80
15-186109511353,65
18-217113811783,51
21-248118112213,39
24-279122412643,27
27-3010126713073,16
30-3311131013503,05
33-3612135313932,96
36-3913139614362,87

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (Δ.Ε.)

Έτη ΥπηρεσίαςΜισθολογικό ΚλιμάκιοΜισθός έως 31/3/2026 (€)Μισθός από 1/4/2026 (€)Ποσοστό Αύξησης (%)
0-319589984,18
3-62101810583,93
6-93107811183,71
9-124113811783,51
12-155119812383,34
15-186125812983,18
18-217131813583,03
21-248137814182,90
24-279143814782,78
27-3010149815382,67
30-3311155815982,57
33-3612161816582,47
36-3913167817182,38

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (Τ.Ε.)

Έτη ΥπηρεσίαςΜισθολογικό ΚλιμάκιοΜισθός έως 31/3/2026 (€)Μισθός από 1/4/2026 (€)Ποσοστό Αύξησης (%)
0-21113711773,52
2-42119212323,36
4-63124712873,21
6-84130213423,07
8-105135713972,95
10-126141214522,83
12-147146715072,73
14-168152215622,63
16-189157716172,54
18-2010163216722,45
20-2211168717272,37
22-2412174217822,30
24-2613179718372,23
26-2814185218922,16
28-3015190719472,10
30-3216196220022,04
32-3417201720571,98
34-3618207221121,93
36-3819212721671,88

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (Π.Ε.)

Έτη ΥπηρεσίαςΜισθολογικό ΚλιμάκιοΜισθός έως 31/3/2026 (€)Μισθός από 1/4/2026 (€)Ποσοστό Αύξησης (%)
0-21119212323,36
2-42125112913,20
4-63131013503,05
6-84136914092,92
8-105142814682,80
10-126148715272,69
12-147154615862,59
14-168160516452,49
16-189166417042,40
18-2010172317632,32
20-2211178218222,24
22-2412184118812,17
24-2613190019402,11
26-2814195919992,04
28-3015201820581,98
30-3216207721171,93
32-3417213621761,87
34-3618219522351,82
36-3819225422941,77

ΠΑΓΝΗ: Σφοδρά “πυρά” από τον Σύλλογο Εργαζομένων 

Σκληρή ανακοίνωση για τους νέους μισθούς στον δημόσιο τομέα έβγαλε η Ένωση Εργαζομένων ΠΑΓΝΗ, διά του προέδρου της Δημήτρη Βρύσαλη. Συγκεκριμένα, αναφέρονται τα εξής: 

«“Πρόκληση και κοροϊδία οι κυβερνητικές εξαγγελίες για τον νέο κατώτατο μισθό” 

Η αύξηση-κοροϊδία στον κατώτατο μισθό που ανακοίνωσε η κυβέρνηση ανέρχεται μόλις σε 27 ευρώ καθαρά τον μήνα ή σε 79 λεπτά τη μέρα σε όσους αμείβονται με μεροκάματο. Η κυβέρνηση καταδικάζει εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους να τα βγάλουν πέρα με 771 € τον μήνα, τη στιγμή που τα ενοίκια έχουν φτάσει τα 600 και 700 €, που τα έξοδα για τρόφιμα και καύσιμα υπολογίζονται σε πάνω από 400 € τον μήνα. Πρόκειται για χυδαία πρόκληση που δεν πρόκειται να μείνει αναπάντητη. 

Η κυβέρνηση παρουσιάζει ως “στήριξη” τα “ψίχουλα”, την ίδια ώρα που στηρίζει με κάθε τρόπο τους επιχειρηματικούς ομίλους, που βυθίζει ακόμα πιο βαθιά τον λαό στη φτώχια και την ανασφάλεια για να υλοποιηθούν οι στόχοι της πολεμικής οικονομίας και εμπλέκει τη χώρα μας ακόμα πιο βαθιά στον πόλεμο. Τα κυβερνητικά πανηγύρια είναι πρόκληση για χιλιάδες εργαζόμενους, που βλέπουν τον μισθό να τελειώνει στα μέσα του μήνα, που δεν μπορούν να καλύψουν το ρεύμα, το νοίκι, το σούπερ-μάρκετ, τα καύσιμα, τις στοιχειώδεις ανάγκες τις δικές τους και των παιδιών τους.

Έτσι, ο μέσος μισθός των εργαζομένων της χώρας μας παραμένει μικρότερος από το 2011, ακόμα και σε ονομαστικές τιμές, χωρίς να υπολογίζεται ο μεγάλος πληθωρισμός αυτών των ετών που έχει εξανεμίσει τους πραγματικούς μισθούς στην κυριολεξία. 

ΔΕΝ ΑΝΕΧΟΜΑΣΤΕ να μας κοροϊδεύουν ότι δήθεν “δεν αντέχει ο κρατικός προϋπολογισμός” και “θα κινδυνεύσει η δημοσιοοικονομική σταθερότητα της Ελλάδας” αν δοθούν ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς μας και αποκατασταθούν τα επιδόματα εορτών και αδείας, την ίδια περίοδο που: 

* O κρατικός προϋπολογισμός κατέγραψε πρωτογενές πλεόνασμα 2,99 δισ. ευρώ το δίμηνο Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2026, που προστίθεται στο πλεόνασμα 8 δισ. του 2025. 

* Για το 2026 προβλέπεται αύξηση της φοροληστείας για τις λαϊκές οικογένειες, ενώ για τους επιχειρηματικούς ομίλους αυξάνονται οι προκλητικές κρατικές επιδοτήσεις και φοροαπαλλαγές για τα καπιταλιστικά κέρδη, που μαζί ψηφίζουν Ν.Δ., ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ - όπως η “εθελοντική” φορολογία των εφοπλιστών, ο “αναβαλλόμενος φόρος” των τραπεζών και η υπερέκπτωση 100% σε επιχειρήσεις της πολεμικής βιομηχανίας. 

* Οι δαπάνες για εξοπλισμούς για τις ανάγκες του ΝΑΤΟ και για συμμετοχή σε ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις ξεπέρασαν τα 6,9 δισ., ενώ πριν λίγες ημέρες ανακοινώθηκαν νέα εξοπλιστικά προγράμματα ύψους άνω των 4,7 δισ. 
Γνωρίζουμε ότι τις φοροαπαλλαγές και επιδοτήσεις των επιχειρηματικών ομίλων τις πληρώνουμε εμείς, δεδομένου ότι: 

* Σε εμάς συνεχίζει να επιβάλλεται η Εισφορά Αλληλεγγύης (που έχει καταργηθεί ακόμα και για τους μεγαλομετόχους επιχειρηματικών ομίλων), ενώ μειώθηκαν οι εργοδοτικές ασφαλιστικές εισφορές. 

* Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, από τους συνολικούς φόρους 73,5 δισ. το 2026, οι επιχειρηματικοί όμιλοι θα πληρώσουν μόνο το 5%, ενώ το υπόλοιπο 95% θα πληρώσουμε οι λαϊκές οικογένειες. 

Δεν ανεχόμαστε να πληρώσουμε, για άλλη μια φορά, τις συνέπειες του πολέμου και να θυσιάζονται τα δικαιώματά μας για να εξασφαλίζεται η κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων, γι’ αυτό απαιτούμε: 

- Αυξήσεις 20% στους μισθούς μας. Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού και σύνταξης, ξεκινώντας από την καταβολή του επιδόματος Πάσχα. Επέκταση του ανθυγιεινού επιδόματος σε όλους τους εργαζόμενους στις δημόσιες μονάδες Υγείας και Πρόνοιας. 

- Κατάργηση της Εισφοράς Αλληλεγγύης. Κατάργηση του ΕΝΦΙΑ στις λαϊκές κατοικίες και του ΦΠΑ και του ΕΦΚ στα καύσιμα και τα είδη πλατιάς κατανάλωσης. 

Καλούμε σε μαζικό αγωνιστικό ξεσηκωμό. Καμία ανοχή σε αυτήν την κοροϊδία. Το ποτήρι ξεχείλισε». 
 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News