Για το υψηλό κόστος των καθυστερήσεων στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης προειδοποιεί το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής Ηρακλείου, καταλογίζοντας ευθύνες στην κυβέρνηση για προχειρότητα και προεκλογικές σκοπιμότητες. Όπως σημειώνει η Ν.Ε. ΠΑΣΟΚ Ηρακλείου, η κοινοπραξία του τμήματος "Χερσόνησος – Νεάπολη" απαιτεί πλέον αποζημίωση και παράταση που επιβαρύνουν τους πολίτες και καθυστερούν περαιτέρω την ολοκλήρωση του έργου.
►Διαβάστε επίσης: ΒΟΑΚ: Ποιος φταίει για τις καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις - Αποκαλυπτικά έγγραφα
►Διαβάστε επίσης: ΒΟΑΚ: Και δεύτερη αποζημίωση για καθυστερήσεις στο τμήμα "Χερσόνησος–Νεάπολη" διεκδικεί ο εργολάβος
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, «απανωτά και καθόλου απρόβλεπτα έρχονται τα νέα από το μέτωπο των εργολαβιών του ΒΟΑΚ που βρίσκονται σε εξέλιξη. Έγινε γνωστός και δεύτερος λογαριασμός που αποστέλλει στον ελληνικό λαό η κοινοπραξία που κατασκευάζει το τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη, αποτέλεσμα της ανικανότητας της κυβέρνησης να δρομολογήσει σωστά το έργο.
Στην αγωνία της Νέας Δημοκρατίας για προεκλογικές φιέστες και επικοινωνιακά παιχνίδια του Πρωθυπουργού και των υπουργών του, δύο μήνες πριν τις εκλογές του 2023, υπογράφηκε μια σύμβαση που εκθέτει το Ελληνικό Δημόσιο.
Σύμφωνα με αυτή, οι χώροι εκτέλεσης του έργου έπρεπε να παραδοθούν έως τις 21 Απριλίου 2024, όμως η κυβέρνηση τα κατάφερε μόλις τον Μάιο του 2025.
Αν γίνουν δεκτές οι απαιτήσεις του αναδόχου, 126 εκατομμύρια ευρώ αποζημίωση και χρονική παράταση έως τον Ιούλιο του 2028 είναι το τίμημα που θα πληρώσουν ξανά οι πολίτες.
Είναι το αποτέλεσμα της προχειρότητας και της προεκλογικής σκοπιμότητας με την οποία η κυβέρνηση διαχειρίστηκε ένα έργο στρατηγικής σημασίας για την Κρήτη.
Με τον τρόπο που ξοδεύει τα χρήματα του ελληνικού λαού, κάνοντας δώρα στους εθνικούς εργολάβους (θυμίζουμε και τα 21 εκατ. ευρώ που κόστισαν οι ανάλογες καθυστερήσεις στο άλλο τμήμα του ΒΟΑΚ), είναι φυσικό να μην περισσεύουν κονδύλια για:
● την έγκαιρη κατασκευή του δρόμου Άγιος Νικόλαος - Σητεία,
● ούτε για την ουσιαστική αποκατάσταση των σεισμόπληκτων του Αρκαλοχωρίου και των πλημμυροπαθών της Θεσσαλίας.
Δεν αμφιβάλλουμε πως κυβέρνηση και τοπικοί βουλευτές της Ν.Δ. θα επιχειρήσουν για ακόμη μια φορά να αποδώσουν ευθύνες στις γνωστές «παθογένειες» της δημόσιας διοίκησης.
Μόνο που αυτό το αφήγημα δεν πείθει πλέον κανέναν.
Διότι πριν υπογραφεί η σύμβαση, γνώριζαν πολύ καλά, από το έργο του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, τις καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις. Παρ’ όλα αυτά, επέλεξαν συνειδητά να προχωρήσουν, επενδύοντας στο επικοινωνιακό όφελος ενόψει εκλογών, αδιαφορώντας για το οικονομικό κόστος που σήμερα μετακυλίεται στην κοινωνία.
Το ΠΑΣΟΚ - Κίνημα Αλλαγής θα συνεχίσει να αναδεικνύει με υπευθυνότητα τις πραγματικές αιτίες των καθυστερήσεων, να διεκδικεί διαφάνεια και πραγματική πρόοδο στα μεγάλα έργα υποδομής της Κρήτης, γιατί ο ΒΟΑΚ δεν μπορεί να είναι πεδίο μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων αλλά εργαλείο ανάπτυξης και ασφάλειας για όλους τους πολίτες».
