Πίσω από κάθε επιτυχία κρύβεται μια ιστορία ανθρώπων, κόπου και επιμονής, αυτό είναι το κεντρικό μήνυμα, η πηγή της ιστορίας της “Ποτοποιίας Ζωγραφάκη”, ως τη μεγάλη επιτυχία μιας οικογένειας που επένδυσε στην Κρήτη, στην παράδοση και στη διαρκή εξέλιξη, εξάγοντας ταυτότητα, όραμα και ένα καθαρό “απόσταγμα ψυχής”.
Επ’ αυτών μίλησε η κ. Ιφιγένεια Ζωγραφάκη στην εκπομπή “Καλό Μεσημέρι” της “ΚΡΗΤΗ TV”, για τη διαδρομή της επιχείρησης από το 2000 μέχρι σήμερα, για τη σημασία της οικογένειας, της εκπαίδευσης και των συνεργασιών, καθώς και για τις μεγάλες φιλοδοξίες που διαμορφώνουν το μέλλον της ποτοποιίας.
Από την εμπορία στην παραγωγή
«Ξεκίνησε ο μπαμπάς το 2000 να δημιουργήσει μια επιχείρηση που δεν ασχολούταν με την παραγωγή, αλλά με την εμπορία αλκοολούχων ποτών», δήλωσε η κ. Ζωγραφάκη, συμπληρώνοντας ότι ο πατέρας της, με πολυετή εμπειρία ως διευθυντής Πωλήσεων σε μεγάλες εταιρείες του χώρου, μετέφερε τη γνώση του στην οικογενειακή προσπάθεια.
Από την αρχή, το γυναικείο στοιχείο είχε καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία της επιχείρησης, με την ίδια να τονίζει: «Η μαμά είναι εξαρχής από τη δημιουργία της εταιρείας, και είναι ακόμα και σήμερα στο πλευρό το δικό μου και του αδερφού μου. Είναι η δύναμη της οικογένειας», αποδεικνύοντας ότι το οικογενειακό πλαίσιο αποδείχτηκε θεμέλιο στα δύσκολα και εφαλτήριο στα δημιουργικά.
Νέα γενιά - Νέο όραμα
Η μετάβαση στην επόμενη γενιά δεν ήταν απλώς αλλαγή προσώπων, αλλά και φιλοσοφίας, με την κ. Ζωγραφάκη να εξηγεί ότι «εισερχόμενοι εγώ και ο αδερφός μου στην επιχείρηση από πολύ μικροί, από πολύ νωρίς, το όραμά μας ήταν λίγο διαφορετικό. Είναι η γενιά, είναι αλλιώς μεγαλωμένοι και είχαν άλλα ερεθίσματα... Όμως εκείνος ακολουθούσε, ήταν ένας πολύ ανοιχτόμυαλος άνθρωπος. Ήταν διορατικός. Έβλεπε ότι μας άρεσε αυτό και το προωθούσε όσο μπορούσε».

Όπως σημειώνει, από το 2018 η ηγεσία της επιχείρησης παρέδωσε τη σκυτάλη στη νέα γενιά και η επιχείρηση άρχισε να αποκτά νέα ταυτότητα.
«Εμείς όταν αναλάβαμε την επιχείρηση αρχίσαμε να κάνουμε τα δικά μας όνειρα πραγματικότητα μέσα από αυτή. Τις δικές μας βλέψεις, τα δικά μας προϊόντα, το δικό μας προφίλ, να ξεφύγουμε λίγο από το προφίλ του μπαμπά, το οποίο ήταν εξαιρετικό, αλλά τώρα ήμασταν εμείς και έπρεπε όλο αυτό να το φέρουμε κοντά σε εμάς και σε αυτό που ταίριαζε στη δικιά μας ιδιοσυγκρασία», επισήμανε η ίδια.
Εξέλιξη με τη δημιουργία νέων προϊόντων
Σήμερα, λοιπόν, η “Ποτοποιία Ζωγραφάκη” δεν προσφέρει απλώς παραδοσιακά ποτά. Παράγει καινοτόμα προϊόντα με σύγχρονη ματιά, όπως το τζιν που έχει αποστακτική βάση και «αποστάζεται με θαλασσινό νερό και 13 διαφορετικά βότανα, εκ των οποίων το 80% ελληνικά», για τη δημιουργία ενός προϊόντος το οποίο μάλιστα «έχει βραβευτεί ήδη, στους 6 μήνες ζωής του έχει καταφέρει να κάνει θαύματα για τα δικά μας δεδομένα».
Όπως περιέγραψε η κ. Ζωγραφάκη, «το παρουσιαστικό του μπουκαλιού δεν προσδιορίζει τίποτα που έχει να κάνει με Κρήτη, Ελλάδα... Εμείς δε δώσαμε έμφαση στην ελληνικότητα, αλλά στην ποιότητα και στο packaging, που θα μπορούσε να κάνει ένα global προϊόν».
«Εμείς, όταν αναλάβαμε την επιχείρηση, αρχίσαμε να κάνουμε τα δικά μας όνειρα πραγματικότητα μέσα από αυτή. Τις δικές μας βλέψεις, τα δικά μας προϊόντα, το δικό μας προφίλ», λέει η κ. Ιφιγένεια Ζωγραφάκη
Ενώ η λεπτομέρεια δεν αφήνεται στην τύχη, καθώς «όλα αυτά που έχουμε καταφέρει μέχρι σήμερα έχουν πίσω τους πάρα πολλή δουλειά, διάβασμα, μελέτη, οργάνωση. Και πίσω από αυτό δεν είμαι εγώ μόνο. Είναι συμπορευτής μου ο αδερφός μου, ο Ηρακλής... αλλά και μια μεγάλη ομάδα».
«Οι προδιαγραφές αποτελούν μια στέρεα βάση»
Η Ποτοποιία Ζωγραφάκη έχει εξελιχθεί τεχνολογικά και οργανωτικά. «Δεν επιτρέπω παρεκκλίσεις όσον αφορά στην ποιότητα», δήλωσε η κ. Ζωγραφάκη, τονίζοντας ότι «από το κομμάτι της διανομής μέχρι το κομμάτι των πρώτων υλών, τη διαδικασία που κάνουμε για να μπουν και τα τεστ που κάνουμε για να μπουν σε ένα τελικό προϊόν. Από το χημείο, από τον εξοπλισμό που έχουμε επιλέξει. Τα πάντα έχουν συγκεκριμένα στάνταρ και υπάρχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές που δεν πέφτουμε κάτω από εκεί που είναι. Οι προδιαγραφές αποτελούν μια στέρεα βάση».

Η πίστη και η στοχοπροσήλωση στην ποιότητα είναι και ο λόγος ο οποίος, σύμφωνα με την κ. Ζωγραφάκη, «είμαστε και λίγο πιο αργοί στα βήματά μας», επεξηγώντας ότι «κάνουμε πολύ σταθερά και μικρά βήματα όλα τα χρόνια και γι’ αυτό επενδύουμε τόσο στο άψυχο όσο και στο έμψυχο υλικό. Όλα πρέπει να έχουν την ποιότητά τους για να καταφέρεις να φτάσεις το τελικό προϊόν στο ράφι του καταναλωτή στο σπίτι του μέσα».
Εξωστρέφεια: Το μέλλον “χτίζεται” με βήματα σταθερά
Στο “κάδρο” των προτεραιοτήτων τοποθετείται και η εξωστρέφεια, η οποία είναι πλέον μονόδρομος.
«Ο στόχο μας είναι να βγούμε και εκτός Ελλάδος. Ήδη είμαστε σε περίπου 300-450 σημεία σε όλη την Ελλάδα, δουλεύομε στην Κύπρο και στη Γερμανία. Τώρα συζητάμε με Ελβετία και Καναδά και είναι πάρα πολύ σημαντικό, διότι φαίνεται και η εξωστρέφεια των προϊόντων μας, και ως Κρήτη και ως Ελλάδα, αλλά και ως εταιρεία στο εξωτερικό, και είναι πάρα πολύ σημαντικό».

Η “Ποτοποιία Ζωγραφάκη” σχεδιάζει ήδη δύο νέα προϊόντα έως το τέλος του 2025, τα οποία αναμένεται να εισέλθουν δυναμικά στην αγορά. Ωστόσο, η κ. Ζωγραφάκη δε βιάζεται. Όπως η ίδια σημείωσε, «κάνουμε πολύ σταθερά και μικρά βήματα... Είναι επένδυση για μια ζωή».
Δείτε το βίντεο από την εκπομπή της ΚΡΗΤΗ TV "Καλό Μεσημέρι":