Αεροδρόμιο Ν. Καζαντζάκης

Ρεκόρ συνδεσιμότητας στο αεροδρόμιο Ηρακλείου με εταιρείες-αεροπορικούς κολοσσούς - Οι προοπτικές μετά το Καστέλι

Κρήτη
Ρεκόρ συνδεσιμότητας στο αεροδρόμιο Ηρακλείου με εταιρείες-αεροπορικούς κολοσσούς - Οι προοπτικές μετά το Καστέλι

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σε τροχιά ανάπτυξης το “Ν. Καζαντζάκης”, που ενισχύει τη θέση του ως βασικού αεροπορικού κόμβου

Πριν από μερικά χρόνια, στο αεροδρόμιο “Νίκος Καζαντζάκης” του Ηρακλείου αναφερόμασταν στον μεγάλο αριθμό ναυλωμένων πτήσεων εξωτερικού, τα γνωστά τσάρτερ, με τον όρο αυτό πλέον να χαρακτηρίζεται αδόκιμος στα παγκόσμια αεροπορικά δεδομένα. 

Εδώ και πάνω από δέκα χρόνια μεγάλοι αεροπορικοί κολοσσοί έχουν... πατήσει πόδι στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου, όπως η Air France, η British, η Lufthansa, η Ιberia Express, η SWISS, η Finair, η Trasnsavia, αλλά και πολλές άλλες χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες, που εποχικά προσφέρουν τη δυναμική ενός σημαντικού αεροπορικού κόμβου, με πολλούς Κρητικούς να έχουν τη δυνατότητα να πετούν προς αεροδρόμια που δε συνδέονται με την Αθήνα. Μάλιστα, η British, η Αir France και η Lufthansa έχουν καθημερινά ένα εξαιρετικά πυκνό δίκτυο από και προς το αεροδρόμιο “Ν. Καζαντζάκης” του Ηρακλείου. Πέρα από τις ελληνικές αεροπορικές εταιρείες, ο μεγαλύτερος αεροπορικός κόμβος της Κρήτης επεκτείνεται και εκτός Ευρώπης

Το διεθνές αεροδρόμιο Ηρακλείου “Νίκος Καζαντζάκης” αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους αεροπορικούς κόμβους της Ελλάδας, εξυπηρετώντας εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Για το 2025, παρατηρείται σημαντική αύξηση στη δραστηριότητα μεγάλων αεροπορικών εταιρειών, τόσο ελληνικών όσο και διεθνών, με στόχο την ενίσχυση της συνδεσιμότητας της Κρήτης με την Ευρώπη και άλλες περιοχές. Μάλιστα, φέτος το καλοκαίρι διευρύνεται και το δίκτυο πτήσεων εσωτερικού, πέρα από την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και τη Ρόδο, και προς τη Νάξο, την Κω, την Κέρκυρα και τη Σαντορίνη

Το 2025 αναμένεται να είναι μια εξαιρετική χρονιά για τον τουρισμό στην Κρήτη, με το Ηράκλειο να αποτελεί βασικό αεροπορικό κόμβο. Η αυξημένη δραστηριότητα μεγάλων αεροπορικών εταιρειών και η προσθήκη νέων δρομολογίων ενισχύουν τη θέση του αεροδρομίου “Νίκος Καζαντζάκης” ως έναν από τους σημαντικότερους προορισμούς στη Μεσόγειο.

Edelweiss Air

Η ελβετική Edelweiss Air, θυγατρική του ομίλου Lufthansa, προσφέρει 26.000 θέσεις στο Ηράκλειο κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, σημειώνοντας αύξηση 4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Όλες οι πτήσεις πραγματοποιούνται από τη Ζυρίχη, καθιστώντας το Ηράκλειο έναν από τους κορυφαίους προορισμούς της εταιρείας

Eurowings & Lufthansa

Η Eurowings αυξάνει τις συχνότητες πτήσεων από το Βερολίνο προς το Ηράκλειο για τη θερινή περίοδο του 2025. Η TUI προσθέτει επιπλέον πτήσεις από δώδεκα γερμανικά αεροδρόμια, όπως Ντίσελντορφ, Κολωνία, Αμβούργο, Βερολίνο και Μόναχο. Η Lufthansa προσφέρει πτήσεις προς το Ηράκλειο από διάφορες γερμανικές πόλεις, όπως το Βερολίνο και τη Νυρεμβέργη

Discover Airlines

Η Discover Airlines, θυγατρική της Lufthansa, επεκτείνει το πρόγραμμά της από τη Φρανκφούρτη προς το Ηράκλειο, προσθέτοντας έξι πτήσεις και ανεβάζοντας το σύνολο των συνδέσεων σε 21 την εβδομάδα. Σημειωτέον, η συγκεκριμένη αεροπορική εταιρεία προσέφερε συνδέσεις από και προς το Ηράκλειο σχεδόν όλο τον χρόνο, όπως και η Transavia. Μάλιστα, αυτές οι δύο αεροπορικές εταιρείες είχαν και τον χειμώνα δύο με τρεις φορές την εβδομάδα προς Φρανκφούρτη και Άμστερνταμ και μάλιστα με εξαιρετικές πληρότητες. Στοιχείο που αποτυπώνει και τη δυναμική που θα προσφέρει στην Κρήτη όταν ανοίξει τις πύλες του το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι

Marabu & Condor

Η Marabu, συνδεδεμένη με τη γερμανική Condor, προσθέτει το Ηράκλειο στο πρόγραμμά της για τη θερινή σεζόν του 2025. Η Condor διευρύνει την παρουσία της στην Ελλάδα με την προσθήκη νέων συνδέσεων, ενισχύοντας τη συνδεσιμότητα της Κρήτης με τη Γερμανία

Οι προοπτικές της Κρήτης ως αεροπορικός κόμβος μετά το Καστέλι

Η έναρξη λειτουργίας του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου, που προγραμματίζεται για το 2027, αναμένεται να μεταμορφώσει ριζικά το αεροπορικό και τουριστικό τοπίο της Κρήτης. Το νέο αεροδρόμιο θα διαθέτει τερματικό σταθμό 93.572 τ.μ., 32% μεγαλύτερο από τον αρχικό σχεδιασμό, με δυνατότητα εξυπηρέτησης 10 εκατομμυρίων επιβατών ετησίως κατά την έναρξη λειτουργίας του. 

Για το 2025 παρατηρείται σημαντική αύξηση στη δραστηριότητα μεγάλων αεροπορικών εταιρειών

Σε βάθος 25 ετών, η δυναμικότητα προβλέπεται να φτάσει τα 14 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Επιπλέον, προβλέπεται η διαχείριση 395 πτήσεων την ημέρα αιχμής το 2027, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί σε 612 πτήσεις μέχρι το 2052. Η Κρήτη αναμένεται να εξελιχθεί σε προορισμό 12μηνου τουρισμού, με απευθείας πτήσεις από και εκτός Ευρώπης, ενώ ζητούμενο είναι το Καστέλι να γίνει αεροπορικός κόμβος όπως τη Μάλτα, με μεγάλες αεροπορικές εταιρείες να κάνουν ετήσιες βάσεις, όπως για παράδειγμα η Emirates, δίνοντας την ευκαιρία στην Κρήτη να ανοίξει τα... φτερά της προς Ασία αλλά και ΗΠΑ

Η έναρξη λειτουργίας του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την ενίσχυση της αεροπορικής συνδεσιμότητας, την προώθηση του τουρισμού και την οικονομική ανάπτυξη της Κρήτης. Με την κατάλληλη προετοιμασία και σχεδιασμό, το νησί μπορεί να επωφεληθεί πλήρως από τις νέες προοπτικές που ανοίγονται. Το παράδειγμα της Μάλτας αλλά και της Λάρνακας “γεννά” την αισιοδοξία πως το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλι θα γίνει ένας ουσιαστικός κράχτης μεγάλων αεροπορικών εταιρειών, που θα μπορούσαν να το χρησιμοποιήσουν ως βάση και προς προορισμούς της Αφρικής, που εξακολουθεί ως αεροπορική αγορά να είναι κλειστή για την Ελλάδα, με εξαίρεση τις πτήσεις από την Αθήνα προς Αίγυπτο, Μαρόκο, Τυνησία και Αιθιοπία

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News