Μια αποκάλυψη που θα πρέπει να σημάνει συναγερμό, τόσο στις ελληνικές Αρχές όσο και στις γερμανικές, αλλά και άλλες ευρωπαϊκές, σε εταιρείες τυποποίησης και εξαγωγής ελαιολάδου, αλλά και εισαγωγείς του-προμηθευτές στην ευρωπαϊκή αγορά, κατά βάση Έλληνες επιχειρηματίες, κάνει ο Έλληνας δημοσιογράφος στη Γερμανία και στο ομογενειακό site e-enimerosi.com, Χρήστος Μουρτζούκος.
Με στοιχεία και σχετικές φωτογραφίες που παραθέτει, όπως και μαρτυρία Έλληνα επιχειρηματία-εισαγωγέα ελαιολάδου στις Βρυξέλλες, αποκαλύπτει τη “φάμπρικα” εκμετάλλευσης του ελληνικού ελαιολάδου από εταιρεία ενδεχομένως και “μαϊμού” στη Γερμανία, η οποία, εκμεταλλευόμενη την ονομασία του, πουλάει ως ελληνικό αμφιβόλου ποιότητας λάδι, έχοντας υποκλέψει το λογότυπο ελληνικής παραγωγού εταιρείας, αντιγράφοντας μέχρι και σημαντικό μέρος της ετικέτας του, αλλά προσθέτοντας λεπτομέρειες μη εύκολα ευδιάκριτες.
Ακούστε παρακάτω τη μαρτυρία Έλληνα επιχειρηματία-εισαγωγέα ελαιολάδου στις Βρυξέλλες:
“Μαϊμουδεύοντας” γνήσια στοιχεία κρητικής ετικέτας οι “ύποπτοι” Γερμανοί
Στο ρεπορτάζ του Χρήστου Μουρτζούκου φιλοξενείται επώνυμη καταγγελία του επιχειρηματία-εισαγωγέα ελληνικού ελαιολάδου στις Βρυξέλλες, Παντελή Χριστοφάκη, ο οποίος φέρεται ως ο πρώτος που εντόπισε το ύποπτο “παιχνίδι” της γερμανικής εταιρείας, που φαίνεται να “μαϊμουδεύει” υπαρκτά στοιχεία και μάλιστα κρητικής ετικέτας ελαιολάδου.
Όπως λέει, ο ίδιος, έπειτα από μια διαφήμιση στο διαδίκτυο της εν λόγω γερμανικής εταιρείας, αντιλήφθηκε πως αυτή έκανε χρήση του λογότυπου της εταιρείας από την Κρήτη, που ο ίδιος εισάγει το λάδι της στις Βρυξέλλες για όλο το Βέλγιο. Ο ίδιος ο καταγγέλλων αντιλήφθηκε πως το λογότυπο της εταιρείας που εισάγει είναι κλεμμένο και κατά το ήμισυ αλλαγμένο από εισαγωγική εταιρεία στη Γερμανία, ο σύνδεσμος του site της οποίας παραπέμπει σε εταιρεία με πλυντήρια, ψυγεία και είδη ρουχισμού! Μάλιστα, όπως λέει, η γερμανική αυτή εταιρεία που μπορεί και στα δικά της στοιχεία να υπάρχουν και “μαϊμού”, έχει εμφανώς κλεμμένο και ελαφρώς αλλαγμένο λογότυπο από αυτό που χρησιμοποιεί ο ίδιος στην ελληνική του εισαγωγική στις Βρυξέλλες, και με το ίδιο να γίνεται με τη φωτογραφία εταιρείας που βρίσκεται στην Ελλάδα, να πουλάει λάδι στη Γερμανία.
Με τον τρόπο αυτό, όπως λέει, και πλασάροντας προφανώς ότι το συγκεκριμένο λάδι που διακινεί είναι extra παρθένο, όπως και το γνήσιο που ο ίδιος εισάγει από την Κρήτη, η γερμανική εταιρεία στην ουσία ενδέχεται να διακινεί αμφιβόλου ποιότητας ελαιόλαδο ή και ηλιέλαιο, και μάλιστα με την “ελκυστική” αυτήν την περίοδο τιμή, όπως το λανσάρει, των 40 ευρώ την 5λιτρη συσκευασία.
Πειραγμένα λογότυπα - Το θέμα χρήζει ιδιαίτερης προσοχής
Ο κ. Χριστοφάκης από τις Βρυξέλλες αποκαλύπτει πως ήδη έχει απευθυνθεί με έγγραφη αναφορά, τόσο στην Υπηρεσία Ασφάλειας Τροφίμων (AFSCA) του Βελγίου, όσο και στον ελληνικό ΕΦΕΤ. Ενώ όπως επισημαίνει από τη Γερμανία ο δημοσιογράφος Χρήστος Μουρτζούκος, το θέμα χρήζει ιδιαίτερης προσοχής για όλους τους καταναλωτές του ελληνικού γνήσιου extra παρθένου ελαιολάδου σε όλη την Ευρώπη και φυσικά απ’ όλους τους εισαγωγείς του στις ευρωπαϊκές χώρες. Ιδίως τώρα, που στη διεθνή αγορά του ελαιολάδου εισέρχονται και χώρες της βορειοδυτικής Αφρικής και η Τουρκία.
Μάλιστα, αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι, ενώ η γερμανικών συμφερόντων εταιρεία με τα πολλά ερωτηματικά για τη δράση της εμφανίζεται να διαφημίζει την εισαγωγή με αλλαγμένα ή πειραγμένα τα λογότυπα της κρητικής ετικέτας του extra παρθένου ελαιολάδου, το barcode που εμφανίζει στις συσκευασίες της δεν έχει το “520”, που είναι της Ελλάδας, αλλά την αναγραφή “0123456789012”, που δεν είναι της Ελλάδας. Εξόχως αποκαλυπτικό είναι το φωτογραφικό ρεπορτάζ που παραθέτει ο ομογενειακός ιστότοπος e-enimerosi.com, για το πώς έχει στηθεί ως φαίνεται το “κόλπο” στο όνομα του ελληνικού ελαιολάδου και μάλιστα extra παρθένου κρητικής γνήσιας ετικέτας, από τη γερμανικών συμφερόντων εταιρεία.