Πόσο δύσκολη είναι η δουλειά του εκπαιδευτικού

Κρήτη
Πόσο δύσκολη είναι η δουλειά του εκπαιδευτικού

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Υπάρχει σοβαρή εργασιακή εξουθένωση στους εκπαιδευτικούς, ειδικά σε εκείνους που είναι νεοδιόριστοι», σύμφωνα με τον πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης “Δομίνικος Θεοτοκόπουλος”, Γιώργος Μακράκης, ο οποίος μίλησε στο neakriti.gr

Εξουθενωμένο είναι το διδακτικό προσωπικό της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, με εκπαιδευτικούς να επισημαίνουν τον ψυχολογικό αντίκτυπο που έχει η εκπαιδευτική εργασία στην καθημερινή τους ζωή. Σε μειονεκτικότερη θέση βρίσκονται οι νεοδιορισμένοι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι καλούνται να παρακολουθήσουν, μεταξύ άλλων, επιμορφωτικά σεμινάρια εκπαίδευσης, αλλά και να παραδώσουν εργασίες.

Ειδικότερα, ο δάσκαλος δεν έχει καθήκον μόνο να μεταδώσει γνώσεις σε παιδιά ηλικίας μέχρι 12 ετών, αλλά καλείται να έχει πολλούς διαφορετικούς ρόλους σε μια σχολική αίθουσα. Σε συνδυασμό με τις πολλές ώρες εργασίας, το επάγγελμα του εκπαιδευτικού γίνεται αρκετά απαιτητικό.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης “Δομίνικος Θεοτοκόπουλος”, Γιώργος Μακράκης, μίλησε στο neakriti.gr και τη «ΝΚ» όπου μεταξύ άλλων είπε ότι «υπάρχει σοβαρή εργασιακή εξουθένωση στους εκπαιδευτικούς, ειδικά σε εκείνους που είναι νεοδιόριστοι. Το επάγγελμα του εκπαιδευτικού είναι εκ φύσεως κουραστικό, λόγω των πολλαπλών ιδιοτήτων που έχει μέσα σε μία σχολική αίθουσα. Ειδικά για τους νεοδιόριστους, η εργασιακή εξουθένωση είναι μεγαλύτερη. Οι νεοδιόριστοι πρέπει να παρακολουθήσουν υποχρεωτικά επιμορφωτικά σεμινάρια και να παραδώσουν εργασίες. Επίσης, όποιος εκπαιδευτικός επιθυμεί να πραγματοποιήσει την αξιολόγηση, τότε πρέπει να παραδώσει και φύλλα εργασίας. Υπάρχει έντονο ψυχολογικό φορτίο».

Για την ψυχολογική κούραση που υπάρχει στην καθημερινή ζωή του εκπαιδευτικού μίλησε η Ελένη Κτιστάκη, η οποία είναι νεοδιόριστη στο 1o Δημοτικό Σχολείο Αρχανών, αλλά μετράει, μεταξύ άλλων, 7 χρόνια ως αναπληρώτρια. Η ίδια τόνισε: «Υπάρχει ψυχολογικό κόστος στη ζωή του εκπαιδευτικού. Αυτό βέβαια εξαρτάται από το πόσο σοβαρά αντιμετωπίζει ο εκπαιδευτικός τη δουλειά του. Οι ευθύνες είναι πολλές. Η εκπαιδευτικός μπορεί να είναι η δεύτερη μητέρα του παιδιού, αλλά ταυτόχρονα μπορεί να είναι η νοσοκόμα, η ψυχολόγος... Οι εκπαιδευτικοί ρυθμοί είναι τρελοί και υπάρχει ένας μεγάλος μύθος, ότι δουλεύουμε λιγότερο από έναν μέσο υπάλληλο. Η αλήθεια είναι πως εγώ, για παράδειγμα, χρειάζομαι 1-3 ώρες επιπλέον στο σπίτι μου για να μπορώ να ανταποκριθώ στις απαιτήσεις της επόμενης μέρας. Αυτή είναι η αλήθεια. Ο εκπαιδευτικός, αναλόγως πώς βλέπει τη σπουδαιότητα του επαγγέλματός του, μπορεί να δαπανήσει αρκετές ώρες στο σπίτι του για να είναι παραγωγικός την επόμενη μέρα. Υπάρχει ψυχολογική κούραση, που είναι έντονη».

Μεταξύ άλλων, σημείωσε: «Όσον αφορά στους μισθούς, οι δάσκαλοι είναι σε μειονεκτική θέση. Παίρνουν λίγα παραπάνω από έναν ανειδίκευτο εργάτη, όταν η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών έχει μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών και δύο πτυχία ξένων γλωσσών. Αυτή είναι μια τραγική πραγματικότητα, που δεν πρέπει να μένει σιωπηλή. Επιπλέον, υπάρχουν οι εφημερίες ή πάρα πολλές σχολικές αίθουσες έχουν 20-25 ψυχές να διαχειριστούν. Είναι αρκετά απαιτητικό επάγγελμα».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News