Χωρίς μια σύγχρονη οδική σύνδεση με το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι Πεδιάδος θα παραμείνει, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγική περιοχή της Μεσαράς... Απαντώντας στον βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Χάρη Μαμουλάκη, ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης ανέφερε πως στην παρούσα φάση δε διαπιστώνεται ανάγκη για αλλαγές ή νέες προσθήκες στον συγκοινωνιακό σχεδιασμό του νέου αεροδρομίου, που προβλέπει έργα σύνδεσης μόνο με τον ΒΟΑΚ και με τον κάθετο άξονα Ηρακλείου- Αρκαλοχωρίου- Βιάννου.
Κοινώς, δηλαδή, δε διαφαίνεται πουθενά στον ορίζοντα η προοπτική κάποιου οδικού έργου που θα εξυπηρετήσει με σύγχρονες προδιαγραφές τη μετάβαση από τη Μεσαρά προς τον νέο αερολιμένα και το αντίστροφο...
Το μόνο που άφησε να πλανάται στον αέρα ως ένα αόριστο, μελλοντικό ενδεχόμενο ο υφυπουργός είναι να εξεταστεί εκ νέου το θέμα αν κάποια στιγμή μέσα στα επόμενα χρόνια προκύψουν νέα στοιχεία που θα οδηγούν σε αναθεώρηση του συγκοινωνιακού σχεδιασμού του νέου αεροδρομίου.
Αναλυτικότερα, ξεδιπλώνοντας το περιεχόμενο της επερώτησής του, ο αν. τομεάρχης Ανάπτυξης και Επενδύσεων της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτικής Συμμαχίας, βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, έκανε αρχικά αναφορά στην τροποποίηση της σύμβασης κατασκευής του νέου αεροδρομίου που αύξησε το κόστος κατασκευής, χωρίς νέο διαγωνισμό, κατά 104 εκατ. ευρώ και επέκτεινε τον χρόνο παράδοσης κατά δύο χρόνια.
Ενώ στη συνέχεια καυτηρίασε το ότι δε γίνεται καμία ενέργεια για την κάλυψη της αυξημένης επιβατικής κίνησης που προβλέπεται, μέσω της ενίσχυσης των οδικών συνδέσεων.
«Το παράδοξο έγκειται στη χρήση νέων προβλέψεων αυξημένης επιβατικής κίνησης, προκειμένου για την επέκταση των εγκαταστάσεων, όχι όμως και για την επέκταση του σχεδιασμού του οδικού δικτύου σύνδεσης με το νέο αεροδρόμιο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Έτσι, η ανάδοχος εταιρεία του αεροδρομίου συνεχίζει να είναι υποχρεωμένη να ολοκληρώσει μόλις δύο οδικές συνδέσεις. Μία προς τον ΒΟΑΚ και μία προς το Αρκαλοχώρι. Παράλληλα, εσείς δε φαίνεται να αναλαμβάνετε πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση της ευρύτερης σύνδεσης του αεροδρομίου με το υπόλοιπο οδικό δίκτυο του νησιού».
Ο Χάρης Μαμουλάκης ζήτησε ξεκάθαρες απαντήσεις από τον υφυπουργό Υποδομών σχετικά με το στάδιο στο οποίο βρίσκονται τα οδικά έργα που προβλέπονταν στην αρχική σύνδεση του νέου αεροδρομίου, εάν πρόκειται να τροποποιηθεί ο αρχικός κυκλοφοριακός σχεδιασμός, λαμβάνοντας υπόψη τα νέα δεδομένα για τη μελλοντική επιβατική κίνηση, καθώς και εάν θα αναβαθμιστεί η οδική σύνδεση μεταξύ του νέου αεροδρομίου Καστελίου και της ευρύτερης περιοχής της Μεσαράς.
Ζήτησε παράλληλα να κατατεθούν στη Βουλή η μελέτη οδοποιίας και η συγκοινωνιακή μελέτη του νέου αεροδρομίου.
Η “θολή” απάντηση Καραγιάννη
«Η στρατηγική μας απόφαση ήταν να μετατραπεί το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι σε ένα μεγάλο διαμετακομιστικό hub και έτσι κρίναμε σκόπιμο να υιοθετήσουμε κάθε αναγκαία αλλαγή για να επιτευχθεί αυτό.
Όσον αφορά όμως στον συγκοινωνιακό σχεδιασμό, που βάζετε εσείς σήμερα, τα θεμελιώδη στοιχεία δεν έχουν μεταβληθεί. Το ποσοστό προόδου στον κλειστό αυτοκινητόδρομο που θα συνδέει το νέο αεροδρόμιο με τη Χερσόνησο και τον ΒΟΑΚ έχει φτάσει στο 32%. Για τη δε οδική σύνδεση του νέου αερολιμένα με τον άξονα Ηρακλείου- Αρκαλοχωρίου- Βιάννου, μήκους 6 χλμ., διατομής μίας λωρίδας συν λωρίδα πολλαπλών χρήσεων, χωρίς όμως διαχωριστικό στηθαίο, η πρόοδος υλοποίησης είναι στο 52%.
Με δεδομένο ότι δεν έχουν ανατραπεί οι βασικές αρχές του σχεδιασμού μας για τα συγκοινωνιακά, προκύπτει ότι τα έργα που έχουμε δρομολογήσει και σας περιέγραψα σε τι ποσοστό υλοποίησης βρίσκονται επαρκούν για να καλύψουμε τις ανάγκες σύνδεσης του νέου, αναβαθμισμένου αεροδρομίου», ανέφερε, απαντώντας στον Χάρη Μαμουλάκη, ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, για να συμπληρώσει σε τελείως αόριστο, “θολό” πλαίσιο: «Σε κάθε περίπτωση όμως, είμαστε εδώ. Αν προκύψουν νέα στοιχεία που να υποδεικνύουν νέα έργα, θα τα εξετάσουμε και θα επανέλθουμε καταλλήλως... Γνωρίζετε, άλλωστε, ότι το ενδιαφέρον μας για την Κρήτη είναι διαρκές και σε πολύ υψηλό επίπεδο».
Δευτερολογία Μαμουλάκη
Κάνοντας λόγο για ασάφειες εκ μέρους του υφυπουργού Υποδομών, ο Χάρης Μαμουλάκης στη δευτερολογία του εξέφρασε τον έντονο προβληματισμό του για το χρονοδιάγραμμα σύνδεσης του αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ, ενώ τόνισε ότι λείπει η βούληση από την πλευρά της κυβέρνησης για την οδική σύνδεση της Μεσαράς με το νέο αεροδρόμιο.
«Τώρα είναι η ιδανική στιγμή για να πραγματοποιηθούν οι κατάλληλες συγκοινωνιακές μελέτες, για να δημιουργηθεί ένα ενιαίο πλέγμα με το υπάρχον οδικό δίκτυο του Ηρακλείου και της Κρήτης. Αν δε σχεδιαστεί τώρα, αν δε δημιουργήσουμε τις μελετητικές νόρμες αυτήν την περίοδο, μετέπειτα θα είναι αργά», τόνισε χαρακτηριστικά ο βουλευτής.
Τα προβλήματα των σεισμόπληκτων του Αρκαλοχωρίου
Ο Χάρης Μαμουλάκης άδραξε την ευκαιρία και, με αφορμή τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης, έθεσε για μια ακόμη φορά τα προβλήματα των σεισμοπλήκτων της ευρύτερης περιοχής του Αρκαλοχωρίου στο Κοινοβούλιο. Μεταφέροντας, όπως είχε δεσμευτεί στα μέλη του Συλλόγου “Ελπίδα”, τις αντιδράσεις των πολιτών, καυτηρίασε το γεγονός ότι είναι αόρατοι οι σεισμόπληκτοι για την κυβέρνηση Μητσοτάκη και είναι αδιανόητο να βρίσκονται μπροστά και σε κατασχέσεις ακινήτων και τόνισε απευθυνόμενος στον υφυπουργό: «Η κωλυσιεργία σας έχει χτυπήσει “κόκκινο”. Ενάμιση χρόνο μετά τον σεισμό κι είναι σαν να μην πέρασε μια μέρα. Έχουμε ακόμη και πλειστηριασμούς κατοικιών σεισμοπλήκτων και η κυβέρνησή σας αδρανεί!».