Σφοδρή κριτική άσκησε μέσω του neakriti.gr, ο τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., Χρήστος Σπίρτζης, για τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα της Κρήτης, καταλογίζοντας ευθύνες για κυβερνητική ανεπάρκεια και ολιγωρία. Ο κ. Σπίρτζης κατηγόρησε ανοιχτά την κυβέρνηση ως την πιο αναχρονιστική που έχει υπάρξει, με τον μέσο πολίτη να αντιμετωπίζει πρόβλημα επιβίωσης. Μιλώντας για το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. υποστήριξε πως είναι κοστολογημένο, και ότι η λογική είναι «τα χρήματα του ελληνικού λαού να πηγαίνουν στα μικρά και μεσαία κοινωνικά στρώματα».
Σε περίπτωση που ο ΣΥΡΙΖΑ γίνει εξουσία και ο ίδιος υπουργός Προστασίας του Πολίτη, η πρώτη κίνηση είναι η κατάργηση των ρουσφετολογικών σωμάτων καταστολής. Μιλώντας για τον ΒΟΑΚ, υποστήριξε πως η κυβέρνηση έχει ακυρώσει όλες τις εξαγγελίες. Ο κ. Σπίρτζης μεταξύ άλλων υποστήριξε πως επιχειρείται από τη Ν.Δ. να χρεώσει προπαγανδιστικά την ολιγωρία την κατολίσθηση στον δρόμο της Μεσαράς, ενώ έκανε σαφές πως 3,5 χρόνια δεν έχει κάνει τίποτε η κυβέρνηση για το αεροδρόμιο Καστελίου.
Προετοιμάζεται προεκλογικά ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ.; Ποια είναι τα “όπλα” του ενάντια στη Ν.Δ.;
«Νομίζω πως ο δικός μας στόχος σχετίζεται με τη γενικότερη προσπάθεια να ενημερώσουμε τους συμπολίτες μας για το κοινωνικό μας σχέδιο. Δυστυχώς, τα συστημικά μέσα ενημέρωσης δε δίνουν την ευχέρεια στον ΣΥΡΙΖΑ (αλλά και στα άλλα κόμματα) να παρουσιάσει τις θέσεις του, την εναλλακτική προοδευτική πρόταση σε σχέση με τον αντιδημοκρατικό κατήφορο που ζούμε και των πολιτικών αδικίας που εφαρμόζει η κυβέρνηση Μητσοτάκη. Θεωρώ πως όποιος πολίτης ακούει το κυβερνητικό μας πρόγραμμα ασπάζεται την προσπάθεια που θέλει να κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ για άλλη μια διακυβέρνηση.
Τα προβλήματα των πολιτών είναι πολύ μεγάλα. Το μέσο νοικοκυριό δεν μπορεί να επιβιώσει. Στα χαμηλά εισοδήματα, έχει χαθεί πάνω από το 40% της συνολικής αγοραστικής δύναμης. Κλείνουν μαγαζιά. Τα χρέη είναι πολλά. Είναι μεγάλη ανακούφιση για τις εταιρείες να υπάρξει μια διαγραφή χρέους το οποίο δημιουργήθηκε την περίοδο της υγειονομικής κρίσης. Δε βλέπουμε την κυβέρνηση Μητσοτάκη να ασπάζεται τη λογική αυτή. Αλλά βλέπουμε τα χρήματα αυτά να θέλει να τα προωθήσει η κυβέρνηση σε πολύ λίγες και συγκεκριμένες εταιρείες, που συσσωρεύουν υπερκέρδη αισχροκερδώντας. Αυτά σε συνδυασμό με την αποσάρθρωση του κοινωνικού κράτους και των κοινωνικών δομών. Τα νομοσχέδια της Υγείας και της Παιδείας που ψηφίστηκαν τον τελευταίο μήνα καταδεικνύουν πως η κυβέρνηση Μητσοτάκη είναι η πιο αναχρονιστική κυβέρνηση που υπάρχει από την αντιπολίτευση και έπειτα».
Ο κ. Γεωργιάδης έχει υποστηρίξει πως ο ΕΦΚ δεν μπορεί να πέσει γιατί θα αποτελέσει πληγή δημοσίων εσόδων. Το πρόγραμμά σας αναφέρει πως σε περίπτωση που γίνετε κυβέρνηση θα τον μειώσετε. Σε συνδυασμό με τις εξαγγελίες περί επαναφοράς 13ης σύνταξης και αύξησης του κατώτατου μισθού στα 800 ευρώ, φοβάστε μήπως σας κατηγορήσουν για παροχολογία;
«Όχι. Το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ είναι πλήρως κοστολογημένο. Είναι συγκεκριμένο και κοστίζει λίγο παραπάνω από αυτά που εξήγγειλε ο κ. Μητσοτάκης. Έχει όμως μία βασική διαφορά. Για εμάς, τα χρήματα του ελληνικού λαού πρέπει να πηγαίνουν στα μικρά και μεσαία κοινωνικά στρώματα. Για τον κ. Μητσοτάκη πρέπει να κατευθύνονται σε λίγες εταιρείες.
Πάνω από 7,5 δισ. έχει δώσει ο κ. Μητσοτάκης σε απευθείας αναθέσεις στα τρία χρόνια. Εάν είχε ένα 20% έκπτωση των διαγωνισμών που έκανε, θα μιλούσαμε για 1,5 δισ. ευρώ, που πληρώνει ο ελληνικός λαός. Δύο με 2,5 δισ. ευρώ είναι τα υπερκέρδη από τον Ιούλιο του 2021 μέχρι τον Ιούνιο του 2022 και δεν έχει πάρει ούτε ένα ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία της ΡΑΕ. Μετά από 8 μήνες, μας είπε ότι τα υπερκέρδη ήταν 400 εκατ. ευρώ. Η κυβέρνηση χάρισε 8 δισ. σε τέσσερις-πέντε εταιρείες παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος.
Για τον κ. Μητσοτάκη υπάρχουν λεφτόδεντρα για τις εταιρείες που τον έχουν στηρίξει Αλλά δε στηρίζει τον ελληνικό λαό».
«Ψέματα... για τον ΒΟΑΚ»
Έχετε επικρίνει την κυβέρνηση για τους χειρισμούς της στον ΒΟΑΚ. Εάν ήσασταν αρμόδιος υπουργός, τι θα κάνατε τώρα για τον ΒΟΑΚ;
«Η κυβέρνηση έχει ακυρώσει όλες τις εξαγγελίες της για τον ΒΟΑΚ. Είπε πως θα προβεί σε διαγωνισμό και εντέλει δεν έγινε. Έλεγε πως θα δοθούν χρήματα από το Ταμείο Ανάκαμψης για τον ΒΟΑΚ και τελικά αποδείχτηκε ψέμα. Το μόνο που έκανε η κυβέρνηση είναι να αλλάξει τη χάραξη στο Ρέθυμνο και να βάλει μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια στο Λασίθι. Αλλά να δούμε εάν θα εγκριθεί το έργο από την Ε.Ε. και εάν η χρηματοδότησή του είναι από το ΕΣΠΑ. Η κυβέρνηση συνεχίζει και κοροϊδεύει τους πολίτες. Όμως το ερώτημα είναι τι θα είχε γίνει εάν δεν υπήρχε κυβέρνηση Μητσοτάκη; Εάν δεν ερχόταν η κυβέρνηση Μητσοτάκη, θα είχαν ολοκληρωθεί από το 2019 οι διαγωνισμοί και θα είχε ξεκινήσει το έργο το 2020 και στα τρία τμήματα».
Σε περίπτωση που γίνει ο ΣΥΡΙΖΑ κυβέρνηση, εσείς θα αναλάβετε τη θέση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη; Τι πρωτοβουλίες θα λάβετε και τι θεωρείτε λάθος;
«Η Ν.Δ. υποσχόταν πως θα κοιμόμασταν με ανοιχτές πόρτες και παράθυρα. Όταν έγινε κυβέρνηση, ζήσαμε σκηνές που δεν τις έχει ξαναδεί η χώρα, όπως αστυνομικός να διαλύει την ανθοδέσμη του δασκάλου του Αλ. Γρηγορόπουλου στην πλάτη ενός άλλου. Είδαμε βία σε στέκια νεολαίας. Είδαμε, όπου υπήρχε κοινωνική αντίδραση, να ασκείται αρκετή βία από τα σώματα καταστολής. Είδαμε να υπάρχει νόμος συναθροίσεων και πιο συγκεκριμένα να πρέπει να πάρεις άδεια από την Αστυνομία για να εκφραστείς. Είδαμε την πανεπιστημιακή αστυνομία όπου διορίστηκαν 4.500 από τις λίστες των βουλευτών της Ν.Δ.».
Τι θα αλλάζατε όμως;
«Η πλειοψηφία των αστυνομικών θα ήταν στα αστυνομικά τμήματα και όχι στα τμήματα καταστολής. Θα καταργούσαμε ομάδες ρουσφετολογικής καταστολής όπως η πανεπιστημιακή αστυνομία. Θα δίναμε βάρος στην πραγματική ασφάλεια του πολίτη και όχι στους ακροδεξιούς δογματισμούς της Ν.Δ.».
Ο δρόμος της Μεσαράς - «Διαχρονική αμαρτία της Δεξιάς...»
Θα ήθελα ένα σχόλιό σας για το αεροδρόμιο Καστελίου και την κατολίσθηση στον δρόμο της Μεσαράς. Οι κάτοικοι της Μεσαράς τόνισαν την περίοδο του θέρους με χαρακτηριστικό τρόπο τα προβλήματα που προέκυψαν...
«Το αεροδρόμιο Καστελίου αλλά και ο διαλυμένος δρόμος της Μεσαράς δείχνουν την ανικανότητα και την κακοδαιμονία των “αρίστων” της Ν.Δ. - στη Μεσαρά, καθώς το τμήμα του δρόμου που έπεσε έγινε επί Ν.Δ. Ο δρόμος της Μεσαράς είναι μια διαχρονική αμαρτία της Δεξιάς, από την επιλογή της χάραξης και της μελέτης του δρόμου μέχρι και τις κακοτεχνίες που έγιναν με τους δύο πρώτους διαγωνισμούς. Εάν δεν είχε εγκύψει το υπουργείο Υποδομών επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ με σκοπό να ολοκληρωθεί το έργο, δε θα είχε ολοκληρωθεί ποτέ. Μετά από 3,5 χρόνια δεν έχει γίνει τίποτα. Απεναντίας χρεώνουν προπαγανδιστικά στον ΣΥΡΙΖΑ την κατολίσθηση. Δεν έχει ευθύνη δυστυχώς ο ΣΥΡΙΖΑ για τη Ν.Δ.
Η Ν.Δ. πρέπει να μας απαντήσει για το αεροδρόμιο Καστελίου γιατί δεν ολοκληρώνεται έπειτα από 3,5 χρόνια και ξεκινάει τώρα. Τα ηλεκτρονικά μέσα που προβλέπονται δεν έχουν ακόμα καθοριστεί. Το μόνο που έχουν κάνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο κ. Καραμανλής είναι ότι έχουν βάλει δύο “ταφόπλακες” που αναφέρονται σε έναρξη εργασιών. Όλα αυτά είναι μεγάλα ερωτήματα και το αμέσως επόμενο ερώτημα είναι: ποιος θα χρεωθεί την καθυστέρηση; Γιατί εάν τη χρεωθεί το Ελληνικό Δημόσιο, υπάρχει πρόβλημα».