Σχεδόν 2,5 μήνες μετά το πρώτο κουδούνι, τα κενά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση του νομού Ηρακλείου και συγκεκριμένα στον τομέα της Ειδικής Αγωγής παραμένουν! Ειδικότερα, από το ευαίσθητο κομμάτι της παράλληλης στήριξης απουσιάζουν σήμερα 226 εκπαιδευτικοί, οι οποίοι θα παρείχαν συμπληρωματικό και υποστηρικτικό ρόλο στη σχολική αίθουσα.
Το αποτέλεσμα είναι να διερωτάται η εκπαιδευτική κοινότητα πότε η Πολιτεία θα καλύψει τα εκπαιδευτικά κενά, καθότι η επόμενη φάση αναμένεται από τον Ιανουάριο κι έπειτα. Όπως υποστηρίζουν οι εκπαιδευτικοί, το πρόβλημα που έχει προκύψει είναι διττό αφενός για τους εκπαιδευτικούς, που έχουν έξτρα επιβάρυνση, και αφετέρου για τα ίδια τα παιδιά που πρέπει μόνα τους να προσαρμοστούν στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Ειδικότερα, σοβαρό πρόβλημα έχει προκύψει με την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών στην Ειδική Αγωγή πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Κάθε χρόνο και πιο συγκεκριμένα την περίοδο τέλη Αυγούστου-αρχές Σεπτεμβρίου ανακοινώνονται τα κενά στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση Ηρακλείου, τόσο για τη Γενική Εκπαίδευση όσο και την Ειδική Αγωγή. Το ζήτημα είναι πως ο αριθμός των κενών στην Ειδική Αγωγή παραμένει εύθραυστος, καθόσον πολλά παιδιά στην Α’ τάξη Δημοτικού ενδεχομένως να έχουν ανάγκη και οι απαραίτητες διαδικασίες να γίνουν από Οκτώβρη.
Μόλις 29 προσλήψεις
Ο αριθμός των κενών που προέκυψαν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση μέχρι και τα μέσα Οκτωβρίου ήταν 255. Από τα 255 κενά, τα 199 εντοπίστηκαν στο δημοτικό και τ’ άλλα 56 κενά εντοπίστηκαν σε νηπιαγωγεία. Από το σύνολο των κενών, μόνο 29 προσλήψεις έγιναν, με αποτέλεσμα να μένει ένας διόλου ευκαταφρόνητος αριθμός κενών, που ανέρχεται στα... 226.
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης “Δομήνικος Θεοτοκόπουλος”, Γιώργος Μακράκης, μίλησε στο neakriti.gr, τονίζοντας: «226 κενά υπάρχουν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση του ν. Ηρακλείου στο ευαίσθητο κομμάτι της παράλληλης στήριξης. Είναι αρκετά μεγάλος αριθμός. Κενά υπάρχουν από τον Σεπτέμβριο, αλλά ο αριθμός στην Ειδική Αγωγή είναι πιο ακριβής τον Οκτώβριο, όταν οι μαθητές της Α’ τάξης δημοτικού έχουν διαγνωστεί με κάποια μαθησιακή ιδιαιτερότητα. Το πρόβλημα είναι πως το υπουργείο Παιδείας προχώρησε σε προσλήψεις, με τον αριθμό ωστόσο να είναι μικρός σε σχέση με τις ανάγκες που υπάρχουν».
Μεταξύ άλλων, υπογράμμισε: «Όταν μιλάμε για την παράλληλη στήριξη, θα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας πως μιλάμε για μια εξατομικευμένη μαθησιακή διαδικασία. Είναι ένας δεύτερος δάσκαλος στη σχολική αίθουσα, που προσέχει το παιδί, με απώτερο σκοπό τόσο την αφομοίωση γνωστικών και συμπεριφορικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων, όσο και την προσαρμογή του μαθητή που έχει κάποια μαθησιακή δυσκολία στην εκπαιδευτική κοινότητα και πραγματικότητα. Επίσης, είναι άξιο αναφοράς πως η επόμενη φάση προσλήψεων θα γίνει από τον Ιανουάριο κι έπειτα. Αυτό σημαίνει πως πολλοί μαθητές που χρειάζεται έναν ειδικό παιδαγωγό θα αναγκαστούν να περάσουν το μισό σχολικό έτος χωρίς την παρουσία του. Και επίσης επιβαρύνεται υποδειγματικά το έργο του εκπαιδευτικού».
«Τα κενά στην παράλληλη στήριξη είναι πάρα πολλά. Δυστυχώς, η μισή σχολική χρονιά έχει φύγει με τα παιδιά που χρειάζονται εξατομικευμένη μαθησιακή στήριξη να μένουν απροστάτευτα. Το πρόβλημα είναι μεγάλο. Και ο μαθητής έχει προβλήματα με την έλλειψη διδάσκοντος και ο ίδιος ο καθηγητής επιβαρύνεται. Είναι μια επιπλέον υποχρέωσή του. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να πιέσουν όλοι οι εκπαιδευτικοί φορείς, ώστε να γίνουν όσο γίνεται πιο άμεσα οι προσλήψεις. Το πρόβλημα είναι βασικό και αφορά το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Πρέπει να γίνουν γρήγορες επικαλύψεις. Η Ειδική Αγωγή είναι ευαίσθητο πεδίο και η Πολιτεία πρέπει να δείξει την ευαισθησία της», ανέφερε, από την πλευρά του, ο Γιώργος Σαϊτάκης, ο οποίος είναι δάσκαλος στο Δημοτικό Σχολείο της Αγίας Βαρβάρας.
ΕΡΜΑΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ...
«Το υπουργείο Παιδείας κωφεύει»
Την ανάγκη να λάβει το υπουργείο Παιδείας πιο δραστικά μέτρα και να μην κωφεύει επισήμανε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσαράς “Η Φαιστός” και διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου Αγίων Δέκα, Γρηγόρης Γιαμαλάκης. Όπως είπε, η κάλυψη των κενών ήταν αρκετά μικρή στο σύνολο της ποσόστωσης που έπρεπε να καλυφθεί.
«Το πρόβλημα αφορά ισομερώς τις πόλεις και τα χωριά. Οι δεύτερες προσλήψεις έγιναν μέχρι τις 20 Οκτωβρίου και δεν έχει καλυφθεί απολύτως ούτε στο 50% ούτε στο 70%. Είναι μόνο 29 προσλήψεις. Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του ν. Ηρακλείου έχει επισημάνει και τονίσει το μέγεθος του προβλήματος, αλλά το υπουργείο Παιδείας κωφεύει. Πρέπει να δοθούν οι πιστώσεις εκείνες και να ληφθούν άμεσα και δραστικά μέτρα ώστε να μην υπάρχει φάση προσλήψεων στην παράλληλη στήριξη τον Ιανουάριο.
Γνωρίζω από προσωπική εμπειρία πως υπάρχουν μαθητές σε δημοτικά σχολεία της υπαίθρου που χρειάζονται άμεσα ειδικό παιδαγωγό. Τα παιδιά μένουν έρμαια. Η Πολιτεία οφείλει να τα στηρίξει», ανέφερε χαρακτηριστικά.