Ο 40χρονος Βισουά Κουμάρ Ράμες από το Λέστερ δήλωσε επίσης ότι αισθάνθηκε σαν το Boeing 787 Dreamliner να «κόλλησε στον αέρα» και «έμεινε ακίνητο» αντί να συνεχίσει την άνοδό του μετά την απογείωση.
Ειδικοί στην αεροπορία έχουν εικάσει ότι τα τρεμοπαίγματα στα φώτα και άλλα συμπτώματα που περιέγραψε ο κ. Ράμες μπορεί να υποδεικνύουν βλάβη στο ηλεκτρικό σύστημα.
Η Air India εξετάζει διάφορες παραμέτρους της συντριβής, όπως πιθανά προβλήματα με τη ώση των κινητήρων, τα πτερύγια ανόδου (flaps), καθώς και γιατί τα σκέλη προσγείωσης παρέμειναν κάτω, σύμφωνα με πηγή κοντά στην έρευνα.
Η κυβέρνηση εξετάζει επίσης αν η ευθύνη βαραίνει την Air India, μεταξύ άλλων και για θέματα συντήρησης. Η ρυθμιστική αρχή της Ινδίας διέταξε την εταιρεία να πραγματοποιήσει ελέγχους ασφαλείας σε ολόκληρο τον στόλο των Boeing 787.
Ωστόσο, ο βασικός μάρτυρας είναι ο κ. Ράμες – ο μοναδικός άνθρωπος που επέζησε από τη συντριβή στην Αχμενταμπάντ.
Από το κρεβάτι του νοσοκομείου, περιέγραψε: «Όταν το αεροπλάνο απογειώθηκε, μέσα σε 5 με 10 δευτερόλεπτα ένιωσα σαν να είχε κολλήσει στον αέρα. Ξαφνικά, τα φώτα άρχισαν να τρεμοπαίζουν – πράσινα και λευκά. Το αεροσκάφος δεν ανέβαινε σε ύψος και απλώς γλιστρούσε μέχρι που έπεσε σε ένα κτίριο και εξερράγη.»
Ένας επιβάτης που είχε πετάξει με το ίδιο αεροσκάφος την προηγούμενη μέρα ανέφερε ότι ηλεκτρονικά συστήματα όπως οι οθόνες των καθισμάτων δεν λειτουργούσαν.
Ο κ. Ράμες πρόσθεσε: «Στην αρχή νόμιζα ότι είχα πεθάνει. Αργότερα συνειδητοποίησα ότι ήμουν ζωντανός και είδα ένα άνοιγμα στη άτρακτο.
Κατάφερα να ξεκουμπώσω τη ζώνη, χρησιμοποίησα το πόδι μου για να σπρώξω και σύρθηκα έξω.»
Σχολιάζοντας το πώς επέζησε: «Δεν ξέρω πώς επιβίωσα. Είδα ανθρώπους να πεθαίνουν μπροστά μου. Οι αεροσυνοδοί και δύο άνθρωποι δίπλα μου. Βγήκα από τα χαλάσματα με τα πόδια.»

Οι ειδικοί λένε ότι η ταυτοποίηση των θυμάτων είναι δύσκολη λόγω της σφοδρότητας της σύγκρουσης. Ο καθηγητής ιατροδικαστικής Νάρες Σόνι είπε:
«Όλα τα ευρήματα έχουν μεταφερθεί για νεκροψία. Οι ομάδες μας κάνουν DNA τεστ και η ταυτοποίηση θα ολοκληρωθεί πριν παραδοθούν οι σοροί στις οικογένειες.»
Ο κ. Ράμες καθόταν στη θέση 11A, δίπλα σε έξοδο κινδύνου. Σύμφωνα με βίντεο της και διαδικτυακούς αεροπορικούς αναλυτές, η έξοδος κινδύνου δίπλα του εκτινάχθηκε πριν από τη συντριβή.
Ανησυχίες για την αιτία της συντριβής
Οι ειδικοί έχουν θέσει υπό αμφισβήτηση αν τα πτερύγια ανόδου (flaps) και το σύστημα προσγείωσης του Boeing 787 λειτούργησαν σωστά.
Η έρευνα εντείνεται μετά την τραγωδία που σκότωσε εκατοντάδες ανθρώπους. Ορισμένοι ειδικοί είπαν πως η διαμόρφωση του αεροσκάφους κατά την απογείωση από την Αχμενταμπάντ "δεν φαινόταν σωστή".

Το αεροπλάνο μετέφερε 242 επιβάτες, μεταξύ των οποίων 53 Βρετανοί.
Ένα από τα μαύρα κουτιά έχει ανακτηθεί· συνεχίζονται οι έρευνες για το δεύτερο. Έχει επίσης αναφερθεί ότι πανομοιότυπο Boeing 787 (American Airlines) πραγματοποίησε τέσσερις αναγκαστικές προσγειώσεις τον περασμένο μήνα λόγω προβλημάτων με τα flaps.
Ο πρώην πιλότος της British Airways, Άλαστερ Ρόζενσαϊν, παρακολουθώντας βίντεο της πτήσης Air India 171, σχολίασε ότι το σύστημα προσγείωσης ήταν κατεβασμένο, κάτι που δεν είναι σωστό.

Είπε στο Sky News: «Δεν είναι απολύτως καθαρό, αλλά φαίνεται ότι το αεροσκάφος δεν είχε ρυθμιστεί για απογείωση με σωστά flaps.»
Τα flaps επεκτείνουν το σχήμα των πτερύγων για να δημιουργούν περισσότερη άντωση σε χαμηλές ταχύτητες.
Η λανθασμένη ρύθμισή τους μπορεί να οδηγήσει σε αποτυχία ανόδου και απώλεια στήριξης.
Ο Ρόζενσαϊν πρόσθεσε: «Η στάθμη του ύψους του αεροσκάφους δεν ήταν σωστή. Φαίνεται να κατεβαίνει αντί να ανεβαίνει. Αυτό δείχνει αεροδυναμικό πρόβλημα λόγω κακής ρύθμισης των flaps.»
Κατηγορίες για ελλείψεις συντήρησης και εσωτερικός έλεγχος
Η τραγωδία της Air India έχει προκαλέσει ανησυχίες για τη συντήρηση του στόλου της.
Ο Σανάτ Καούλ, πρώην γενικός γραμματέας του Υπουργείου Πολιτικής Αεροπορίας, δήλωσε ότι η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας της Ινδίας (DGCA) είχε επανειλημμένα επισημάνει προβλήματα ασφαλείας και επιθεώρησης στην Air India.
«Ο Γενικός Διευθυντής της DGCA είχε γράψει στην Air India πολλές φορές, αναφέροντας ελλείψεις, όπως ελλιπείς επιθεωρήσεις και άλλες παραλείψεις. Τώρα τίθεται ερώτημα για το κατά πόσο εφαρμόστηκαν σωστά οι διαδικασίες συντήρησης.»
Επιπλέον, ελέγχεται η "γραμμική συντήρηση", δηλαδή οι έλεγχοι πριν από κάθε πτήση:

«Πόσο αυστηροί και αποτελεσματικοί ήταν αυτοί οι έλεγχοι;»
Η Air India δεν έχει ακόμη απαντήσει στις δηλώσεις του κ. Καούλ.
Σύμφωνα με το NDTV, η ινδική κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να καθηλώσει ολόκληρο τον στόλο των Boeing 787.
Ο CEO της Air India, Κάμπελ Γουίλσον, δήλωσε: «Η έρευνα θα πάρει χρόνο, αλλά κάνουμε ό,τι μπορούμε από τώρα. Εστιάζουμε αποκλειστικά στις ανάγκες επιβατών, πληρώματος και οικογενειών.»
Επισκέφθηκε το σημείο της συντριβής, χωρίς να απαντήσει σε ερωτήσεις δημοσιογράφων. Είχε ήδη εκφράσει τη «βαθιά του λύπη» για την τραγωδία.
Ο Ινδός Πρωθυπουργός επισκέφθηκε τον Βρετανό επιζώντα
Ο μοναδικός επιζών της πτήσης επισκέφθηκε ο Πρωθυπουργός της Ινδίας, Ναρέντρα Μόντι.
Βίντεο δείχνει τον Βισουά Κουμάρ Ράμες, 40 ετών, να μιλά με τον Μόντι από το κρεβάτι του νοσοκομείου.