ΝΤΑΙΖΥ ΧΑΡΡΙΣ ΑΙ

Μια A.I. γιαγιά γίνεται ο χειρότερος εφιάλτης των τηλεφωνικών απατεώνων (γραφικό)

Κόσμος
Μια A.I. γιαγιά γίνεται ο χειρότερος εφιάλτης των τηλεφωνικών απατεώνων (γραφικό)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ντέιζι Χάρις μια Αγγλίδα γιαγιά, δημιούργημα της τεχνητής νοημοσύνης, καθυστερεί τους απατεώνες με μακροσκελείς, χρονοβόρες συζητήσεις. Μπορεί, όμως, πραγματικά να κάνει τη διαφορά στον τεράστιο όγκο της απάτης;

Η Ντέιζι Χάρις αγαπάει τα πουλιά -  υπάρχει ένα έξω από το παράθυρό της. Η γάτα της λέγεται «Φλάφι»  και θα ήθελε πολύ να σας μιλήσει για το χόμπι της στο πλέξιμο. Της αρέσει το τσάι και τα μπισκότα. Και δεν μπορεί να καταλάβει με τίποτα αυτό το πράγμα που λέγεται ίντερνετ.

Μπορείτε, όμως, να της το εξηγήσετε για άλλη μια φορά;

Αυτό είναι το γενικό κλίμα μιας συνομιλίας με την Ντέιζι Χάρις μια γιαγιά δημιούργημα της Α.Ι. που παρουσιάστηκε αυτόν τον μήνα από τη μεγάλη βρετανική τηλεφωνική εταιρεία O2, στο πλαίσιο των προσπαθειών της να περιορίσει τους τηλεφωνικούς απατεώνες. Δεν διαθέτει διακριτικό σήμα αστυνομικού, ένταλμα σύλληψης  ή κάποιον τρόπο να τους σταματήσει πραγματικά. Όταν, όμως, ένας άτυχος απατεώνας καλεί τον αριθμό της, η Ντέιζι έχει τη δυνατότητα να σπαταλήσει απεριόριστο χρόνο από τη ζωή του.

Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι  που αναγνωρίζουν επίδοξους απατεώνες και τους κάνουν να χάσουν χρόνο μέσα από μακροσκελείς συζητήσεις, εμποδίζοντάς τους να καλέσουν άλλα θύματα. Σε αντίθεση με αυτούς, η Ντέιζι δεν χρειάζεται ύπνο.

«Αυτοί οι άνθρωποι δεν μπορούν να μιλήσουν σε χιλιάδες απατεώνες», δήλωσε ο Morten Legarth, που βοήθησε στην ανάπτυξη της Ντέιζι με τη διαφημιστική εταιρεία VCCP στο Λονδίνο. «Αλλά υπάρχει η ιδέα ότι η A.I. μπορεί».

Οι τηλεφωνικές απάτες έχουν φτάσει σε τρομακτικά επίπεδα: Δεκάδες εκατομμύρια απατηλές κλήσεις γίνονται καθημερινά σε όλο τον κόσμο, σύμφωνα με την εταιρεία τηλεφωνικής ασφάλειας Hiya. Μια συμμαχία κατά της τηλεφωνικής απάτης αναφέρει ότι περισσότερα από 1 τρισεκατομμύριο δολάρια έχουν κλαπεί, καθώς τα θύματα παραδίδουν τραπεζικές λεπτομέρειες, κωδικούς πρόσβασης ή άλλα προσωπικά στοιχεία χωρίς να το αντιληφθούν.

Το ίντερνετ έχει κάνει αυτά τα σχήματα πιο εύκολα, και ενώ οι απατεώνες δεν κάνουν διακρίσεις, οι ηλικιωμένοι θεωρούνται εύκολα θύματα: Σε μια βρετανική μελέτη, το 40% των ατόμων άνω των 75 ετών ανέφερε ότι δέχεται κλήσεις που είναι προϊόν απάτης τουλάχιστον μηνιαία, αν όχι καθημερινά.

Η Ντέιζι, με την τεχνολογική της αμηχανία και την προθυμία της να συνομιλήσει, προορίζεται να εμφανιστεί, τουλάχιστον αρχικά, ως το τέλειο θύμα. Οι προγραμματιστές της είπαν ότι βασίστηκαν σε στερεότυπα, χρησιμοποιώντας συχνά τις δικές τους γιαγιάδες ως έμπνευση.

«Πήρα πολλές ιδέες από τη γιαγιά μου. Πάντα μιλούσε για τα πουλιά στον κήπο της», είπε ο Ben Hopkins, που επίσης δούλεψε στο πρότζεκτ της VCCP. Αντί να χρησιμοποιήσουν ηθοποιό φωνής για να εκπαιδεύσουν τη Daisy, η ομάδα επέλεξε τη γιαγιά ενός από τους συναδέλφους τους, η οποία ήρθε για τσάι και ηχογράφησε ώρες διαλόγου.

Ένας παραγωγικός κυνηγός απατεώνων από τη Βόρεια Ιρλανδία, γνωστός στο YouTube ως Jim Browning, συνεργάστηκε με την O2 και τη VCCP στην ανάπτυξη της Ντέιζι, γεμίζοντάς την με τεχνικές για να κρατά τους απατεώνες στο τηλέφωνο. Μεταξύ αυτών: να κάνει πολλές παρεκτροπές στη συζήτηση σε θέματα όπως τα χόμπι και η οικογένεια και να υποκρίνεται τεχνολογική ανικανότητα.

Σε μία περίπτωση, τρεις τηλεφωνικοί απατεώνες συνεργάστηκαν σε μια κλήση που διήρκεσε σχεδόν μία ώρα, προσπαθώντας να κάνουν τη Ντέιζι να πληκτρολογήσει «www.» σε ένα πρόγραμμα περιήγησης.

Η O2, η εταιρεία πίσω από τη «γιαγιά» που παραπλανά απατεώνες, ανέφερε ότι η τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να κρατήσει τους απατεώνες στο τηλέφωνο για έως και 40 λεπτά κάθε φορά. Η Daisy εκπαιδεύτηκε με τη βοήθεια του Jim Browning, ο οποίος έχει κάνει καριέρα στο διαδίκτυο εκθέτοντας απατεώνες σε μια κοινότητα 4,4 εκατομμυρίων συνδρομητών.

Για να παρασύρει τους απατεώνες σε χρονοβόρες κλήσεις, η εταιρεία χρησιμοποίησε την πρακτική του «number seeding», βάζοντας τον αριθμό της A.I. γιαγιάς σε λίστες που χρησιμοποιούν οι απατεώνες για να βρουν τα θύματά τους. Ο στόχος του εγχειρήματος με τη γιαγιά είναι διπλός: να κρατά τους απατεώνες μακριά από πραγματικούς ανθρώπους και να αυξάνει την ευαισθητοποίηση σχετικά με τους κινδύνους των τηλεφωνικών απατών.

«Είμαστε δεσμευμένοι να παίξουμε τον ρόλο μας στο να σταματήσουμε τους απατεώνες, επενδύοντας σε όλα, από τεχνολογία firewall που μπλοκάρει απατηλά μηνύματα μέχρι ανίχνευση κλήσεων ανεπιθύμητης αλληλογραφίας που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη, για να κρατήσουμε τους πελάτες μας ασφαλείς», δήλωσε ο Murray Mackenzie, διευθυντής απάτης της εταιρείας, σε ανακοίνωση.

«Αλλά, το πιο σημαντικό, η Ντέιζι είναι μια υπενθύμιση ότι, όσο πειστικός κι αν φαίνεται κάποιος στην άλλη άκρη της γραμμής, δεν είναι πάντα αυτός που νομίζετε ότι είναι».

Ωστόσο, η αποτελεσματικότητα της Ντέιζι περιορίζεται λόγω του τεράστιου όγκου τηλεφωνικών απατών που πραγματοποιούνται καθημερινά. Παρόλο που μπορεί να καθυστερεί τους απατεώνες και να αποτρέπει κάποιες επιθέσεις, δεν μπορεί να εξαλείψει πλήρως το πρόβλημα. Οι αριθμοί που καλεί η Daisy είναι μόνο μια μικρή σταγόνα στον ωκεανό των εκατομμυρίων τηλεφωνικών αριθμών που χρησιμοποιούν οι απατεώνες για να προσεγγίσουν τα θύματά τους.

Η καθηγήτρια εγκληματολογίας και εγκληματολογικής γλωσσολογίας Elisabeth Carter από το Πανεπιστήμιο Kingston του Λονδίνου, επισημαίνει ότι, αν και η Daisy μπορεί να δημιουργήσει λειτουργικές καθυστερήσεις, δεν προσφέρει μια ουσιαστική λύση στο πρόβλημα των απατών. «Αν και διακόπτει τις επιχειρήσεις των απατεώνων σε πρακτικό επίπεδο, δεν σταματά την απάτη γενικότερα με κάποιο ουσιαστικό τρόπο», δήλωσε η Dr. Carter.

Επιπλέον, η Dr. Carter συνιστά στους ανθρώπους να μην επιχειρούν να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Ντέιζι προσπαθώντας να καθυστερήσουν τους απατεώνες. «Όσο ικανοποιητικό και αν φαίνεται, το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε αν λάβετε μια κλήση από απατεώνα είναι να μην εμπλακείτε, να κλείσετε το τηλέφωνο και να το αναφέρετε», προειδοποίησε.

Τι μπορούμε να μάθουμε από τη Daisy

Η ύπαρξη της Daisy μπορεί να μην εξαλείφει τις τηλεφωνικές απάτες, αλλά δίνει μερικά πολύτιμα μαθήματα:

  1. Αυξημένη Ευαισθητοποίηση: Η δημοσιότητα γύρω από τη Daisy αυξάνει την προσοχή στις τηλεφωνικές απάτες και ενθαρρύνει τους ανθρώπους να είναι πιο προσεκτικοί όταν δέχονται ύποπτες κλήσεις.
  2. Τεχνολογικές Λύσεις: Η χρήση τεχνητής νοημοσύνης σε ένα τόσο κοινό πρόβλημα δείχνει πώς η τεχνολογία μπορεί να αξιοποιηθεί για να εξυπηρετήσει το δημόσιο συμφέρον.
  3. Εμπλοκή της Κοινότητας: Η συμμετοχή ανθρώπων όπως ο Jim Browning υπογραμμίζει τη δύναμη της κοινότητας να συνεισφέρει σε λύσεις ενάντια σε κοινά προβλήματα.

Το μέλλον της τεχνολογικής αντιμετώπισης της απάτης

Η Daisy είναι μια απόδειξη ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί δημιουργικά και αποτελεσματικά για κοινωνικό όφελος. Καθώς οι απατεώνες εξελίσσουν τις τακτικές τους, οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών και τεχνολογίας θα χρειαστεί να συνεχίσουν να καινοτομούν για να προλάβουν τις απειλές. Παράλληλα, το κοινό πρέπει να εκπαιδεύεται συνεχώς ώστε να είναι σε θέση να προστατεύει τον εαυτό του.

Η ιστορία της Daisy δείχνει ότι, ακόμα και απέναντι σε ένα τόσο τεράστιο πρόβλημα, λίγη δημιουργικότητα, χιούμορ και τεχνολογία μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Και, όπως λέει και η ίδια η Daisy, «έχω όλο τον χρόνο του κόσμου» — και ίσως αυτή η αφοσίωση είναι το πιο ισχυρό μήνυμα της καμπάνιας.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News