Δεν έχουν τέλος οι βανδαλισμοί στην Αγία Σοφία από τη στιγμή που το Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO, άρχισε να λειτουργεί ως τέμενος στις 24 Ιουλίου 2020, με μία νέα φθορά να μπαίνει στην ατζέντα της συζήτησης και να εγείρει ξανά τα ερωτήματα για τη διαχείρισή του από τις τουρκικές Αρχές.
Από τη στιγμή που η Αγία Σοφία άρχισε να λειτουργεί ως τζαμί, κάτι που σήμανε τη ραγδαία αύξηση των επισκεπτών, πολλά σημεία έχουν παρουσιάσει φθορές από βανδαλισμούς ανάμεσά τους και η αυτοκρατορική πύλη, ενώ τελευταία παρουσιάστηκε ζημιά και σε μία ακόμα πύλη του μνημείου.
Όπως αναφέρει ρεπορτάζ της εφημερίδας Duvar, η υπόθεση εκδικάστηκε στο 12ο Πρωτοδικείο Κακουργημάτων και σύμφωνα με όσα υποστήριξε ο διευθυντής της Αγίας Σοφίας, Τουντζάι Ραμαζάν, ο υπεύθυνος της φθοράς εντοπίστηκε από τις κάμερες ασφαλείας να σπάει την πύλη και διαπιστώθηκε πως επρόκειτο για τον Ακίφ Κασάρ, με αποτέλεσμα να κατατεθεί σε βάρος του μήνυση.
Ο κατηγορούμενος επιμένει στην αθωότητα του και υποστηρίζει πως δεν έσπασε την πύλη
«Πήγε σε σημείο που απαγορευόταν κι έσπασε την πύλη»
Ο Τουργκάι Μπένεκ, που είναι φύλακας και είχε υπηρεσία τη νύχτα που έσπασε η πύλη κατέθεσε ως μάρτυρας στο δικαστήριο. «Δούλευα εκείνη την ημέρα, καθώς έκανα περιπολία το πρωί, παρατήρησα ότι η πύλη ήταν σπασμένη. Μετά την πρωινή προσευχή, στις 05:29, πήγε σε σημείο που απαγορευόταν κι έσπασε την πύλη. Στη συνέχεια, περιπλανήθηκε στους πάνω ορόφους, ξάπλωσε για λίγο σε μία γωνία και έφυγε περίπου στις 08:00 π.μ.», κατέθεσε.
Η αγωγή υποβλήθηκε κατά του Ατίφ Κασάρ, ο οποίος κατηγορείται ότι έσπασε την πύλη και κατηγορείται για «φθορές δημόσιας περιουσίας, καταστροφή χώρων λατρείας και νεκροταφείων».
«Δεν την έσπασα, μόνο την έσπρωξα»
Ο κατηγορούμενος επιμένει στην αθωότητα του και υποστηρίζει πως δεν έσπασε την πύλη.
«Δεν την έσπασα. Μόνο την έσπρωξα. Υπήρχαν αλυσίδες. Αυτή η πύλη, δεν είναι μια πύλη που μπορεί να σπάσει με ανθρώπινη δύναμη», υποστήριξε.
Ο δικαστής διέταξε τη διενέργεια πραγματογνωμοσύνης ώστε να διαπιστωθεί αν η πύλη που έσπασε είναι περιουσιακό στοιχείο πολιτιστικής κληρονομιάς αλλά και το κόστος της φθοράς.
Πηγή: in.gr