09

Ανοικτή επιστολή – SOS για τον Συνήγορο του Καταναλωτή: Ζητάνε ενίσχυση τώρα

Κοινωνία
Ανοικτή επιστολή – SOS για τον Συνήγορο του Καταναλωτή: Ζητάνε ενίσχυση τώρα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανοικτή επιστολή προς την κυβέρνηση: Αίτημα για άμεση ενίσχυση του Συνηγόρου του Καταναλωτή

Σημαντική πρωτοβουλία αναλαμβάνει ο Σύλλογος Εργαζομένων του Συνηγόρου του Καταναλωτή, με επιστολή προς κορυφαίους θεσμικούς φορείς της κυβέρνησης και της Βουλής, ζητώντας τη θεσμική και λειτουργική αναβάθμιση της Αρχής, που εδώ και χρόνια αποτελεί τον βασικό πυλώνα φιλικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών στην Ελλάδα.

Η επιστολή απευθύνεται μεταξύ άλλων στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης Κωστή Χατζηδάκη, τον Υπουργό Οικονομικών Κυριάκο Πιερρακάκη, την Υπουργό Ανάπτυξης Τάκη Θεοδωρικάκο, την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής και την Συνήγορο του Καταναλωτή Άννα Στρατινάκη.

Ένας ανεξάρτητος πυλώνας για τον καταναλωτή

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή αποτελεί από το 2004 τον βασικό εξωδικαστικό θεσμό επίλυσης διαφορών μεταξύ καταναλωτών και επιχειρήσεων, λειτουργώντας ανεξάρτητα και εναρμονισμένα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Είναι ενταγμένος στο Μητρώο εναλλακτικής επίλυσης διαφορών της ΕΕ και χειρίζεται ετησίως χιλιάδες υποθέσεις, προσφέροντας γρήγορη, δωρεάν και αξιόπιστη δικαιοσύνη στους πολίτες.

Το 2023, η Αρχή διαχειρίστηκε πάνω από 16.000 καταγγελίες, αριθμός που σημείωσε αύξηση 19,7% σε σχέση με το 2022, αποδεικνύοντας τη διαρκώς αυξανόμενη εμπιστοσύνη των πολιτών στον θεσμό. Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας, που επίσης υπάγεται στον Συνήγορο, κατέγραψε άνοδο 35,47% στις υποθέσεις διασυνοριακών διαφορών.

Υποστελέχωση και πιεστικό έργο

Παρά τη σημαντική κοινωνική του αποστολή, η Αρχή λειτουργεί με σοβαρό έλλειμμα προσωπικού, καθώς 25 μόνο Ειδικοί Επιστήμονες καλούνται να διαχειριστούν δεκάδες χιλιάδες υποθέσεις κάθε χρόνο. Το 2023, κάθε επιστήμονας είχε κατά μέσο όρο 542 υποθέσεις, καθιστώντας τον φόρτο δυσανάλογο προς τις δυνατότητες του φορέα.

Επιπλέον, παραμένει εκτός διαδικασιών προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ, λόγω του υφιστάμενου νομικού πλαισίου, γεγονός που περιορίζει την ανανέωση του ανθρώπινου δυναμικού.

Τα αιτήματα των εργαζομένων

Ο Σύλλογος ζητά από την Πολιτεία:

  1. Διατήρηση του ιδρυτικού νόμου 3297/2004 και της θεσμικής υπόστασης της Αρχής.

  2. Ενίσχυση της ανεξαρτησίας και του ρόλου της στη διαμεσολάβηση καταναλωτικών διαφορών.

  3. Συμμετοχή εκπροσώπων των εργαζομένων στις νομοπαρασκευαστικές διαδικασίες για τυχόν μεταρρυθμίσεις.

  4. Άμεση πρόσληψη προσωπικού για κάλυψη των 35 οργανικών θέσεων μέσω ειδικής διαδικασίας.

  5. Μισθολογική και ασφαλιστική αναβάθμιση των Ειδικών Επιστημόνων που στελεχώνουν την Αρχή.

Η αναβάθμιση ως κοινωνικό και θεσμικό στοίχημα

Η πρόεδρος του Συλλόγου Ελένη Αραπάκη, τονίζει πως «η αναβάθμιση του Συνηγόρου είναι αναγκαία όχι μόνο για την ενίσχυση της προστασίας του καταναλωτή, αλλά και για τη διασφάλιση της αντικειμενικότητας, της ανεξαρτησίας και της θεσμικής συνέχειας του φορέα».

Στα συννημένα η επιστολή 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News