Τέμπη

Τέμπη: Αποκαλυπτικό το πόρισμα για τις εκρήξεις - Έως 4 τόνοι αρωματικοί υδρογονάνθρακες στο τρένο (pics)

Κοινωνία
Τέμπη: Αποκαλυπτικό το πόρισμα για τις εκρήξεις - Έως 4 τόνοι αρωματικοί υδρογονάνθρακες στο τρένο (pics)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πώς ερμηνεύει το Πανεπιστήμιο Γάνδης τις τεράστιες φλόγες μετά τη σύγκρουση στα Τέμπη

Τα πρώτα δευτερόλεπτα μετά τη σύγκρουση στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς περιγράφονται στο προσχέδιο του πορίσματος υπό τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ).

Σε αυτό το προσχέδιο του πορίσματος που προέκυψε από τη διερεύνηση του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών και το οποίο δημοσιεύει σήμερα η εφημερίδα «Καθημερινή» (Ελβίρα Κρίθαρη), σκιαγραφούνται τα περιστατικά που προηγήθηκαν της σύγκρουσης των δύο αμαξοστοιχιών, ο ίδιος ο μηχανισμός της σύγκρουσης, καθώς και τα αίτια των αναφλέξεων που ακολούθησαν.

Σύμφωνα με το προσχέδιο, τμήματα του οποίου δημοσίευσαν η Real News και η Εφημερίδα των Συντακτών, φαίνεται πως μέχρι την ολοκλήρωση του τελικού πορίσματος θα τεκμηριωθεί η εκτίμηση για ύπαρξη ποσότητας 3,5-4 τόνων, πιθανότατα αρωματικών υδρογονανθράκων, στο τρίτο βαγόνι της εμπορικής, το οποίο και ανεφλέγη μετά τη σύγκρουση.

τέμπη
Η κάτοψη του σημείου του δυστυχήματος. Διακρίνονται τα βαγόνια της εμπορικής και της επιβατικής αμαξοστοιχίας μετά τη σύγκρουση. Η ανάλυση του οπτικού υλικού τη στιγμή της σύγκρουσης καταδεικνύει και την ακολουθία τριών διαδοχικών, αλλά διακριτών φάσεων (1η σύγκρουση, 2η σύγκρουση, επιβράδυνση) από τη στιγμή της πρώτης μετωπικής σύγκρουσης έως τη στιγμή που κάθε όχημα ακινητοποιείται στην τελική του θέση.

Το δημοσίευμα της «Καθημερινής» αναφέρει πως η μικρή διαρροή ελαίων σιλικόνης που περιείχαν οι μετασχηματιστές στα δύο πρώτα βαγόνια του εμπορικού συρμού δεν είναι ικανή, σύμφωνα με πληροφορίες, για την πρόκληση της έκρηξης που σημειώθηκε. Αυτό ενισχύεται και από το γεγονός ότι οι μετασχηματιστές δεν έχουν υποστεί παρά ελάχιστες ρωγμές.

Σύμφωνα με το πόρισμα, κανένα από τα εμπλεκόμενα ερευνητικά κέντρα –τα Πανεπιστήμια της Πίζας και της Γάνδης ή το Σουηδικό Ινστιτούτο– δεν έχουν αποφανθεί οριστικά για το είδος του φορτίου που οδήγησε στην έκρηξη. Έχουν όμως τεκμηριώσει και τα τρία την πλέον κατάλληλη μεθοδολογία, από την οποία μπορούν να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα, εφόσον ληφθούν υπόψη ορθές παράμετροι (υγρασία, ταχύτητα ανέμου, θερμοκρασία, κ.ά.).

Τέμπη
Αρχική πρόσκρουση και ανάφλεξη. Η πρώτη φάση της φωτιάς αφορά τα πρώτα τέσσερα οχήματα των δύο τρένων: τις δύο μηχανές του εμπορικού τρένου και τη μηχανή του επιβατικού τρένου, καθώς και το Α1 βαγόνι πρώτης θέσης. Η αρχική πρόσκρουση είναι μια μετωπική σύγκρουση μεταξύ της μηχανής του επιβατικού τρένου και της πρώτης μηχανής του εμπορικού τρένου, με αποτέλεσμα να εκτιναχθούν προς τα αριστερά και να συντριβούν στον τοίχο του αυτοκινητοδρόμου.

Από την Intercity 62, πλήρως κατεστραμμένο από τη φωτιά είναι το πίσω μέρος του βαγονιού του εστιατορίου και το επιβατικό βαγόνι Β2. Μόλις έξι κλάσματα του δευτερολέπτου μετά τη σύγκρουση των μηχανών των τρένων παρατηρείται το πρώτο ηλεκτρικό τόξο που δημιουργεί βραχυκύκλωμα και φωτεινή λάμψη, ενώ άλλες δύο λάμψεις ακολουθούν. Η έκρηξη ξεκινάει περίπου τρία κλάσματα του δευτερολέπτου αργότερα από το έδαφος και πιθανόν λόγω των σπινθήρων από τα φρένα, σύμφωνα με το πόρισμα. Η έκρηξη επεκτείνεται προς τα πάνω, σχηματίζοντας μια πυρκαγιά διαμέτρου περίπου 42 μέτρων που καίει για περίπου 2 δευτερόλεπτα, σηματοδοτώντας την πρώτη φάση της φωτιάς.

Τέμπη
Λύγισε σε σχήμα S. Η δεύτερη σύγκρουση είναι επίσης σφοδρή και λαμβάνει χώρα μεταξύ του εστιατορίου και του πρώτου βαγονιού το οποίο μετέφερε χαλύβδινες πλάκες. Προκαλεί πολύ σοβαρές ζημιές στο εστιατόριο, το οποίο λυγίζει σε σχήμα S, κυρίως λόγω της αρχικής πρόσκρουσης αλλά και των ζημιών που προκλήθηκαν κατά την πτώση του στο έδαφος, καταλήγοντας κοντά στα απομεινάρια της μηχανής και στο κατεστραμμένο βαγόνι Α1.

Στη δεύτερη φάση, λίγα δευτερόλεπτα μετά την αρχική ανάφλεξη παρατηρείται νέα φωτιά σε «ακαθόριστο όγκο ή περιοχή» μακριά από την αρχική πυρκαγιά. Έτσι, όμως, τροφοδοτείται η αρχική πυρκαγιά, η οποία διπλασιάζεται σε μέγεθος πριν σβήσει δευτερόλεπτα μετά την ανάφλεξη, σύμφωνα με το πόρισμα. Η διάρκεια αυτής της δεύτερης φάσης και το ύψος των πύρινων στηλών υποδεικνύουν ότι εμπλέκεται σημαντική ποσότητα καυσίμου, με βάση όσα αναφέρονται.

Τέμπη
Πέρασαν 43 λεπτά για την πρώτη πυρόσβεση. Η φωτιά στο βαγόνι Β2 της επιβατικής αμαξοστοιχίας ξεκίνησε από το κάτω μέρος στις 23.35 και έκαψε όλο το μήκος του «χωρίς καμία ενεργή πυρόσβεση μέχρι να αρχίσει να καίει με πολύ έντονες φλόγες, τροφοδοτούμενη από τα υφάσματα των μεγάλων καθισμάτων, τις κουρτίνες και τα εσωτερικά υλικά», σύμφωνα με το προσχέδιο του πορίσματος. Η πρώτη προσπάθεια πυρόσβεσης πραγματοποιήθηκε 43 λεπτά μετά την έναρξη της φωτιάς από μόνο ένα πυροσβεστικό όχημα.

Στην τρίτη φάση, δύο ξεχωριστές πυρκαγιές συνεχίζουν να καίνε στο επίπεδο του εδάφους, η μία κοντά στις μηχανές του εμπορικού τρένου, που πιθανόν θερμαίνει και τα έλαια σιλικόνης. Δημιουργείται εκεί εστία που σβήνει μόνη της πριν καταναλώσει όλη την ποσότητα λαδιού στον μετασχηματιστή. Άλλη φωτιά καίει στα απομεινάρια του βαγονιού του εστιατορίου με ισχυρή φλόγα και συνολική διάρκεια 2 ώρες. Αυτές οι δύο πυρκαγιές φαίνεται να καταναλώνουν κάθε υπόλοιπο καυσίμου που δεν έχει καταναλωθεί από την αρχική φωτιά. Η πρώτη προσπάθεια πυρόσβεσης πραγματοποιήθηκε 43 λεπτά μετά την έναρξη της φωτιάς από ένα μόνο πυροσβεστικό όχημα, καταφέρνοντας να την επηρεάσει ελάχιστα.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News