Μία «ανάσα» πριν χτυπήσει το πρώτο κουδούνι, και οι αγορές των σχολικών ειδών κορυφώνονται.
Ειδικότερα, στη «μάχη» για τον συνολικό τζίρο των σχολικών που υπολογίζεται πως ξεπερνά τα 150-160 εκατ. ευρώ, είχαν ήδη μπει από τα τέλη του Αυγούστου αρχικά οι μεγαλύτερες αλυσίδες που διαθέτουν στα ράφια τους προϊόντα για τον εξοπλισμό των μαθητών και σταδιακά τα μικρότερα καταστήματα (βιβλιοπωλεία, καταστήματα παιχνιδιών κτλ) αλλά και τα μεγάλα σούπερ μάρκετ.
Σύμφωνα με τα στελέχη του κλάδου οι αγορές από πλευράς καταναλωτών ξεκινούν με ανοδικούς ρυθμούς από τις αρχές του Σεπτεμβρίου και κορυφώνονται λίγο πριν ξεκινήσουν τα σχολεία αλλά και την πρώτη εβδομάδα μετά το άνοιγμά τους καθώς πολλοί γονείς περιμένουν όσα θα ζητηθούν από δασκάλους και καθηγητές για να κάνουν τις αγορές τους. Εκτιμάται πως στο χρονικό διάστημα του πρώτου δεκαημέρου του Σεπτεμβρίου γίνεται το περί το 40% του συνολικού τζίρου των σχολικών ειδών.
Αξίζει να σημειωθεί πως για τις μεγάλες αλυσίδες παιχνιδιών που κατέχουν σημαντικό μερίδιο στη συγκεκριμένη αγορά, ο Σεπτέμβριος αποτελεί την τρίτη καλύτερη περίοδο του έτους από πλευράς τζίρου, μετά τα Χριστούγεννα και το Πάσχα, φτάνοντας να αποτελεί έως και το 18% του συνόλου του έτους.
Με το... κομπιουτεράκι η έρευνα αγοράς
Με την ακρίβεια σε βασικά αγαθά να συνεχίζει να «πιέζει» τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, το κόστος της «σχολικής τσάντας» αποτελεί μία επιπλέον επιβάρυνση για τους γονείς. Η τελική δαπάνη πάντως για τον εξοπλισμό» των μαθητών ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό, από τις επιλογές που θα κάνουν κατά τις αγορές τους οι οικογένειες. Κι αυτό γιατί το εύρος τιμών στα σχολικά είδη είναι πολύ μεγάλο και εξαρτάται από παράγοντες όπως τα υλικά κατασκευής, η χώρα προέλευσης και αν το προϊόν είναι «επώνυμο» ή της «μόδας». Έτσι ο τελικός λογαριασμός μπορεί να συγκρατηθεί σε σχετικά προσιτά επίπεδα αλλά και να ανέβει αρκετά ψηλά.
Την ίδια στιγμή, σε εφαρμογή βρίσκεται έως τις 3 Οκτωβρίου η πρωτοβουλία «Το Καλάθι των Μαθητών» του υπουργείου Ανάπτυξης με στόχοι οι τιμές σε 11 βασικές κατηγορίες σχολικών ειδών να συγκρατηθούν στα περσινά επίπεδα ή ακόμη και να κινηθούν χαμηλότερα. «Καλάθι των Μαθητών» έχουν δημιουργήσει οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ που συμμετέχουν στο «Καλάθι του νοικοκυριού» με προϊόντα από τις κατηγορίες εκείνες που έχουν διαθέσιμες στα ράφια τους. Για παράδειγμα μπορεί να περιλαμβάνουν στις λίστες τους μόνο στυλό και τετράδια ή να διαθέτουν επίσης και κασετίνες, τσάντες κτλ.
Παράλληλα συμμετέχουν και επιχειρήσεις ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, καταστήματα παιχνιδιών και βιβλιοπωλεία που παραδοσιακά, πωλούν σχολικά είδη. Στις 17 λίστες (πέραν των σούπερ μάρκετ) που έχουν αναρτηθεί στην πλατφόρμα e-καταναλωτής τη δεύτερη εβδομάδα εφαρμογής του μέτρου, διαπιστώνεται ότι οι επιχειρήσεις επιλέγουν να βάλουν στα «καλάθια» τους περισσότερα τους ενός -που τις υποχρεώνει ο νόμος- προϊόντα σε κάθε κατηγορία, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να έχουν αρκετές επιλογές για τις αγορές τους, οικονομικότερες ή και πιο ακριβές.