1

Flyover Θεσσαλονίκης: Η άριστη στο σχεδιασμό ΝΔ, ευνοεί την ενεργοποίηση ρητρών αποζημιώσεων (vid)

Ελλάδα
Flyover Θεσσαλονίκης: Η άριστη στο σχεδιασμό ΝΔ, ευνοεί την ενεργοποίηση ρητρών αποζημιώσεων (vid)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συζητήθηκε στη Βουλή η Επίκαιρη Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων του Τομεάρχη Υποδομών & Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ

Όλα τα λάθη και τις παραλείψεις της Κυβέρνησης ΝΔ στο έργο του Flyover της Θεσσαλονίκης, ανέδειξε στη Βουλή ο Τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, κατά την συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης και Αίτησης Κατάθεσης Εγγράφων προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών.

Ο Χάρης Μαμουλάκης χαρακτήρισε το έργο ως την επιτομή του ανορθολογικού σχεδιασμού, τόσο τεχνικά όσο και πολιτικά. Επεσήμανε τα γνωστά κυκλοφοριακά προβλήματα της Θεσσαλονίκης και τόνισε ότι η συγκεκριμένη παρέμβαση έχει επικουρικό χαρακτήρα, «αφού πρώτα θα πρέπει να γίνει μεγάλη περιφερειακή αρτηρία, να ενισχυθεί ο ΟΑΣΘ και να ολοκληρωθεί το Μετρό εύρυθμα και τότε να έρθει αυτό το έργο. Βάλατε μπροστά την άμαξα από το άλογο» είπε χαρακτηριστικά ο Χάρης Μαμουλάκης.
Επεσήμανε επίσης την επιβεβαίωση των προβληματισμών της κοινωνίας και της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και από το Συμβούλιο της Επικρατείας, ενώ έκανε αναλυτική αναφορά στο ιστορικό του έργου και των αντίστοιχων αποφάσεων, τονίζοντας ιδιαίτερα το ότι ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης δεν επιβεβαίωσε τη μη ύπαρξη αξίωσης αποζημίωσης για τις καθυστερήσεις και την μετάθεση των εργασιών, διότι όπως ανέφερε, η σχετική καθυστέρηση εμπίπτει στην αποκλειστική σφαίρα ευθύνης της Αναθέτουσας Αρχής.

Ο Χάρης Μαμουλάκης, στάθηκε ιδιαίτερα και στο πραγματικό κόστος του έργου που επιβαρύνει το Ελληνικό Δημόσιο, λέγοντας: «Αυτό το έργο έχει την εξής ιδιοτυπία. Θα κοστίσει εν τέλει, σχεδόν 4 φορές πάνω από το συμβατικό ποσό που εκπονήθηκε. Συνολικά το κόστος του flyover, αν και εφόσον ολοκληρωθεί, είναι 1,55 δισεκατομμύρια ευρώ με τα τοκοχρεολύσια που θα πρέπει να τηρηθούν και τις αξιώσεις που ενδεχομένως εγείρει ο ανάδοχος.».

Ο Χάρης Μαμουλάκης δεν παρέλειψε να αναφερθεί και τις διαβεβαιώσεις που ο ίδιος ο Υπουργός έδινε τόσο στον ίδιο, όσο και στον Πρόεδρο της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Σωκράτη Φάμελλο και τους κοινοβουλευτικούς της Θεσσαλονίκης, ρωτώντας «Τι συνέβη;

Ποιος έχει την ευθύνη;», ενώ έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για την κυβερνητική τακτική των ΣΔΙΤ, τα οποία όπως είπε «Με τον τρόπο που έχετε κινηθεί αυτή την 5ετία, τα ΣΔΙΤ δεσμεύουν τα Προγράμματα Δημοσίων Επενδύσεων των επόμενων ετών. Ναρκοθετούν το μέλλον και την αναπτυξιακή πορεία του τόπου. Άλλος σχεδιασμός απαιτείται.».

Ο Χάρης Μαμουλάκης με την συγκεκριμένη παρέμβαση, ζήτησε απαντήσεις στα ερωτήματα:

•    Που οφείλεται η καθυστέρηση υπαιτιότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στην έναρξη εργασιών του έργου της Αναβάθμισης της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (Flyover);

•    Πως τεκμηριώνεται η υπαιτιότητα του δημοσίου ειδικά αφού τον 11Ο του 2023 η αναθέτουσα αρχή ζήτησε επιβεβαίωση από τον ΙΦΣ ότι δε θεμελιώνεται αξίωση αποζημίωσης;

•    Ποιο είναι το ύψος της αποζημίωσης που θα καταβληθεί στον ΙΦΣ ως απόρροια της καθυστέρησης υπαιτιότητας του δημοσίου;

Καθώς και να κατατεθούν στην εθνική αντιπροσωπεία:

•    Τα αρχικώς υποβληθέντα: α. χρονοδιάγραμμα εργασιών και β. Μελέτη Διασφάλισης κυκλοφορίας κατά την κατασκευή (φάσεις κατασκευής του έργου) 1ου Σταδίου.

•    Τα αναθεωρημένα/επικαιροποιημένα: α. χρονοδιάγραμμα εργασιών και β. Μελέτη Διασφάλισης κυκλοφορίας κατά την κατασκευή (φάσεις κατασκευής του έργου) 1ου Σταδίου.
 

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News