Τραγωδία στα Τέμπη: Έγγραφο - σοκ για «ελλιπή εκπαίδευση» σταθμαρχών 4 μέρες πριν τη μοιραία σύγκρουση

Ελλάδα
Τραγωδία στα Τέμπη: Έγγραφο - σοκ για «ελλιπή εκπαίδευση» σταθμαρχών 4 μέρες πριν τη μοιραία σύγκρουση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πρόκειται για έγγραφο το οποίο είχε σταλεί μόλις τέσσερις ημέρες πριν την τραγωδία στα Τέμπη που κόστισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους

Στη δημοσιότητα έφερε το βράδυ της Τρίτης το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ  ένα έγγραφο - σοκ από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων προς τον ΟΣΕ και την Ηellenic Train στο οποίο αποκαλύπτεται η ελλιπής εκπαίδευση των σταθμαρχών. Πρόκειται για έγγραφο το οποίο είχε σταλεί μόλις τέσσερις ημέρες πριν την τραγωδία στα Τέμπη που κόστισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους.

Συγκεκριμένα, με εκπαίδευση μόλις λίγων μηνών και πρακτική λίγων ημερών αλλά και με σημαντικά κενά και παραλείψεις στη διαδικασία της εκπαίδευσης και των εξετάσεων φαίνεται όπως όλα δείχνουν να τοποθετούνται οι σταθμάρχες στα πόστα τους στον ΟΣΕ ενώ ερωτήματα γεννά το γεγονός πως τα ποσοστά επιτυχίας των υποψήφιων αγγίζουν το 100%.

Αναλυτικότερα, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων είχε στείλει κατ' επανάληψη έγγραφο προς τον ΟΣΕ και την Hellenic Train σχετικά με την ελλιπή εκπαίδευση. Σε ένα από αυτά τα έγγραφα που εστάλη στις 24 Φεβρουαρίου 2023, δηλαδή μόλις τέσσερις μέρες πριν την τραγωδία στα Τέμπη, γίνεται αναφορά σε δύο εκτροχιασμούς, στο σ.σ Λιανοκλάδι και σ.σ Τιθορέας στις 10 και 21 Οκτωβρίου όπου διαπιστώθηκε από τις σχετικές εκθέσεις διερεύνησης συμβάντων  ότι προέκυπταν από ανθρώπινο παράγοντα (μη ορθή διευθέτηση της αλλαγής τροχιάς από σταθμάρχη και βλάβη ψευδούς ένδειξης κατάληψης κυκλώματος).

Στα έγγραφα αυτά η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ρωτά αν αναλυθήκαν οι παράγοντες που οδήγησαν το προσωπικό του ΟΣΕ σε αυτό και ποιοι μπορεί να είναι (η ελλιπής εκπαίδευση, η κόπωση προσωπικού, άλλος παράγοντας) ή αν πρόκειται να ληφθούν μέτρα για την αντιμετώπισή τους, σύμφωνα με το reader.gr.

https://player.glomex.com/integration/1/iframe-player.html?integrationId=4059a01hkr65z550&playlistId=v-cr6awbh4iyo1

Στο στόχαστρο το σβήσιμο με μπλάνκο

Στο στόχαστρο των Αρχών βρίσκεται ήδη το βιβλίο παράδοσης παραλαβής που έχουν οι σταθμάρχες όταν ολοκληρώνουν τη βάρδια τους, καθώς όπως κατήγγειλε ο 59χρονος υπάρχει σβήσιμο με μπλάνκο, ενώ όπως ανέφερε παρόλο που οι συνάδελφοί του έπρεπε να φύγουν στις 23:00, εκείνοι αποχώρησαν νωρίτερα και τον άφησαν μόνο του.

«Ο κάθε σταθμάρχης μετά τη βάρδια του παραδίδει και παραλαμβάνει ο νέος και αυτή η παράδοση – παραλαβή εντυπώνεται εγγράφως στο αντίστοιχο βιβλίο και καταγράφεται η ώρα έναρξης και λήξης της προηγούμενης βάρδιας. Μετά το συμβάν η ώρα παράδοσης παραλαβής διορθώθηκε με μπλάνκο στο βιβλίο παράδοσης παραλαβής που τηρείται στο γραφείο του σταθμάρχη», ανέφερε αρχικά.

«Δεν θυμάμαι ποια είναι η πραγματική ώρα που υπογράψαμε ότι παρέλαβα. Το συγκεκριμένο βιβλίο βρίσκεται πάντα ανοιχτό στο γραφείο του σταθμάρχη, τοποθετημένο σε ένα ράφι και διαπίστωσα μετά το συμβάν ότι ήταν διορθωμένη η ώρα. Η πραγματική ώρα αναχώρησης του παλιού σταθμάρχη είναι περί τις 22:20 και του νέου 22:10», συμπλήρωσε ο προφυλακισμένος σταθμάρχης.

Στο έγγραφο η ώρα παράδοσης είναι 22:30 και είναι υπογραμμισμένη ενώ θα έπρεπε να είναι 23:00. Το συγκεκριμένο βιβλίο βρίσκεται ήδη στα Εγκληματολογικά Εργαστήρια της Ελληνικής Αστυνομίας στην Αθήνα, προκειμένου να εξεταστεί από ειδικό γραφολόγο αλλά και γενετιστή ώστε να διαπιστωθεί αν κάποιος και ποιος προσπάθησε να αλλοιώσει στοιχεία.

Οι βαριές κατηγορίες που αντιμετωπίζουν οι 3 κατηγορούμενοι

Ενώπιον του ειδικού εφέτη ανακριτή θα βρεθούν την Παρασκευή αντιμέτωποι με βαριά κακουργήματα οι τρεις σιδηροδρομικοί που εμπλέκονται στην τραγωδία των Τεμπών, ο επιθεωρητής κυκλοφορίας που τοποθέτησε στις νυχτερινές βάρδιες τον άπειρο σταθμάρχη, καθώς και οι δύο συναδελφοί του, οι οποίοι έφυγαν νωρίτερα από τα πόστα τους. Αυτό που προβάλλει ως υπερασπιστική γραμμή στο μεταξύ ο 59χρονος σιδηροδρομικός που έχει ήδη προφυλακιστεί είναι ότι δεν είχε ιδέα από τηλεδιοίκηση καθώς δεν είχε εκπαιδευτεί σε κάτι τέτοιο.

Ο επιθεωρητής κυκλοφορίας και οι δύο σταθμάρχες κατηγορούνται για:

  • Διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών
  • Ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή
  • Σωματικές βλάβες

Σύμφωνα με πληροφορίες τα 3 στελέχη του ΟΣΕ έλαβαν χθες το μεσημέρι την κλήση από τον εφέτη ανακριτή ώστε την Παρασκευή το πρωί να προσέλθουν στα δικαστήρια της Λάρισας προκειμένου να αρχίσει η διαδικασία της απολογίας τους. Σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται να ζητήσουν προθεσμία για να απολογηθούν στις αρχές και στα μέσα της επόμενης εβδομάδας.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News