Πρωταθλήτρια της Μεσογείου η Ελλάδα κατακτώντας την 1η θέση με ικανοποιημένους τουρίστες - Πού υστερεί

Ελλάδα
Πρωταθλήτρια της Μεσογείου η Ελλάδα κατακτώντας την 1η θέση με ικανοποιημένους τουρίστες - Πού υστερεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Tα στοιχεία που παρουσιάζονται βασίζονται σε αξιολογήσεις από πελάτες ελληνικών ξενοδοχείων και ξενοδοχείων στους ανταγωνιστικούς προορισμούς

Ενθαρρυντικά για τον ελληνικό τουρισμό παραμένουν τα ποιοτικά μεγέθη του, όπως αυτά αντικατοπτρίζονται στους συγκριτικούς δείκτες ικανοποίησης των ξένων επισκεπτών της Ελλάδας και άλλων μεσογειακών χωρών. Η Ελλάδα εξακολουθεί να κατέχει την πρώτη θέση στη συνολική κατάταξη του λεγόμενου γενικού δείκτη ικανοποίησης έναντι των ανταγωνιστών της.

Ωστόσο, δεν αυξάνει τη σχετική της βαθμολογία και έτσι οι άλλες χώρες περιορίζουν φέτος τη διαφορά. Συγκεκριμένα, ο γενικός δείκτης ικανοποίησης της Ελλάδας στο ενδεκάμηνο του 2019 ήταν στο 87,1%, με την Κροατία δεύτερη με ποσοστό 85,5%. Φέτος στο ίδιο διάστημα η Ελλάδα συγκεντρώνει 87% και ακολουθεί η Κύπρος με 85,6%. Επιπλέον μπορεί η Ελλάδα να προηγείται στον συνολικό δείκτη ικανοποίησης αλλά σε επιμέρους κατηγορίες του, όπως είναι η καθαριότητα, η διασκέδαση, το φαγητό κ.ά., αντιμετωπίζει σοβαρό ανταγωνισμό, ο οποίος μάλιστα προηγείται.

Τα στοιχεία αφορούν τον δείκτη ικανοποίησης (GRI®), καθώς και επιμέρους δείκτες ικανοποίησης πελατών των ξενοδοχείων, που υπολογίζονται από τη ReviewPro, εταιρεία που ειδικεύεται στη μέτρηση της online φήμης των ξενοδοχείων και συγκεντρώνονται και επεξεργάζονται από το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων. Ο δείκτης αυτός υπολογίζεται μέσω ανάλυσης μεταβλητών που συνδέονται με τις αναρτήσεις σχολίων πελατών σε εκατοντάδες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, ιστοσελίδες σχολιασμού ξενοδοχείων και ιστοσελίδες OTAs (online travel agents – διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία), σύμφωνα με την kathimerini.gr. Δείκτες άνω του 80% δηλώνουν θετική εμπειρία. Oι δείκτες είναι ποιοτικοί και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αξιολόγηση της εξέλιξης της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών.

Tα στοιχεία που παρουσιάζονται βασίζονται σε αξιολογήσεις από πελάτες ελληνικών ξενοδοχείων και ξενοδοχείων στους ανταγωνιστικούς προορισμούς. Συνεπώς, οι δείκτες αποτυπώνουν το ανταγωνιστικό επίπεδο του ελληνικού ξενοδοχειακού προϊόντος, καθώς και του αντίστοιχου των ανταγωνιστριών χωρών.

Με βάση τα τελευταία διαθέσιμα σχετικά στοιχεία, δηλαδή για τον Νοέμβριο του 2022, η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση στον γενικό δείκτη ικανοποίησης (GRI) των ξενοδοχείων με 86,8%. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται η Κροατία και η Κύπρος με 84,9%. Ακολουθούν η Ισπανία με 84,1%, η Ιταλία με 83,1% και η Τουρκία με 80,5%, ενώ στην τελευταία θέση βρέθηκε η Γαλλία με 78,4%.

Μεγάλο ενδιαφέρον έχουν όμως οι επιμέρους αξιολογήσεις.

Στο κριτήριο της εξυπηρέτησης, στην πρώτη θέση βρίσκεται η Ελλάδα με 89,1% και στη δεύτερη η Κύπρος με 88,7%. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Ισπανία με 88,5% και στην τέταρτη η Τουρκία με 87,6%. Ακολουθεί η Ιταλία με 86,9%. Τελευταίες είναι η Κροατία με 81,8% και η Γαλλία με 81,3%. Στο κριτήριο της καθαριότητας των ξενοδοχείων, όμως, στην πρώτη θέση βρίσκεται η Κύπρος με 91,8% και ακολουθούν η Ιταλία με 91,7%, ενώ η Ελλάδα βρίσκεται στην τρίτη θέση με 90,6%. Στην τέταρτη θέση βρίσκονται η Κροατία και η Ισπανία με 88,7% και ακολουθεί η Τουρκία με 87,7%. Τελευταία είναι η Γαλλία με 83%.

Στις κατηγορίες της διασκέδασηs και της σχέσηs ποιότητας – τιμής την πρώτη θέση καταλαμβάνει η Τουρκία.

Στην κατηγορία φαγητού – ποτού, στην πρώτη θέση βρίσκεται η Τουρκία με 84,3% και στη δεύτερη θέση η Κύπρος με 84,2%. Ακολουθούν η Ελλάδα με 82,7% και η Ισπανία με 81,7%, ενώ στην πέμπτη θέση βρίσκεται η Ιταλία με 81,1% και στην τελευταία η Κροατία με 80,5%.

Στο κριτήριο της τοποθεσίας, στην πρώτη θέση βρίσκεται η Τουρκία με υψηλή βαθμολογία 90,4%. Στη δεύτερη θέση η Κύπρος με 90,3% και ακολουθεί η Ιταλία με 89,7%. Η Ισπανία βρίσκεται στην τέταρτη θέση με 89%, ακολουθούμενη από την Κροατία με 87,9%. Στις δύο τελευταίες θέσεις βρίσκονται η Ελλάδα και η Γαλλία με 87,3% και 87,1% αντίστοιχα.

Στην κατηγορία της σχέσης ποιότητας – τιμής, στην πρώτη θέση βρίσκεται η Τουρκία με 86,8% και ακολουθούν η Κύπρος με 86,6% και η Ελλάδα με 85,1%. Στην τέταρτη θέση βρίσκεται η Ιταλία με 83,9% και ακολουθούν η Κροατία και η Ισπανία με 83,2% αντίστοιχα. Στην τελευταία θέση βρίσκεται η Γαλλία με 74,5%.

Στην κατηγορία δωματίου, στην πρώτη θέση βρίσκεται η Ιταλία με 87,7% και ακολουθεί η Κύπρος με 85,2%. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Ισπανία με 84%, στην τέταρτη η Ελλάδα με 83,7% και στην πέμπτη η Τουρκία με 83,2%. Στις τελευταίες θέσεις βρίσκονται η Γαλλία με 78,5% και η Κροατία με 77,5%.

Ούτε στον δείκτη ικανοποίησης από τη διασκέδαση προηγείται η Ελλάδα. Συγκεκριμένα, στην πρώτη θέση βρίσκεται η Τουρκία με 85,1% και στη δεύτερη η Κύπρος με 80,2% ενώ οι υπόλοιπες χώρες βρίσκονται κάτω από το 80%. Ειδικότερα: Κροατία 78,6%, Ελλάδα 77,2%, Ισπανία 75,9% και Ιταλία 73,7%.

Οι απώλειες

Ο πόλεμος της Ρωσίας στην Ουκρανία, ο οποίος έκλεισε τις δύο σημαντικές αυτές αγορές από τις οποίες έλκει επισκέπτες η Ελλάδα, και η πολύ αργή ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης της κρουαζιέρας περιόρισαν τις ταξιδιωτικές εισπράξεις. Σύμφωνα με τα στοιχεία που αφορούν το διάστημα Ιανουαρίου – Οκτωβρίου, οι εισπράξεις από τη Ρωσία εμφανίζονται κατά σχεδόν 92% λιγότερες από ό,τι το αντίστοιχο διάστημα του 2019 και οι εισπράξεις από την κρουαζιέρα κατά 22% λιγότερες. Μάλιστα, εάν εξαιρεθούν τα έσοδα από την κρουαζιέρα και τη Ρωσία, οι εισπράξεις εμφανίζονται οριακά αυξημένες κατά 0,2% και συγκεκριμένα στα 16,72 δισ. φέτος στο 10μηνο, από 16,68 δισ. το 2019.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News