Με μία μικρή αναζωπύρωση, που εκδηλώθηκε βράδυ της Δευτέρας 21 Φεβρουαρίου, αλλά τέθηκε γρήγορα υπό έλεγχο, συνεχίζονται και σήμερα Τρίτη 22 Φεβρουαρίου, για πέμπτη ημέρα οι ρίψεις νερού στο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Euroferry Olympia», το οποίο βρίσκεται στη θαλάσσια περιοχή Κασσιόπη βόρεια της Κέρκυρας, ενώ εντός της ημέρας στο εσωτερικό του πλοίου θα επαναληφθούν οι επιχειρήσεις έρευνας από άνδρες της ΕΜΑΚ και εξειδικευμένα στελέχη της της Ολλανδικής εταιρείας Smit Salvage και της ελληνικής Μegatugs salvage towage, για τον εντοπισμό των 10 αγνοουμένων.
Η επιχείρηση για τον εντοπισμό των αγνοουμένων σταμάτησε, αργά το απόγευμα της Δευτέρας 21 Φεβρουαρίου, ενώ στο εσωτερικό του πλοίου εξακολουθούν να υπάρχουν μικρές εστίες φωτιάς, πυκνοί καπνοί και υψηλές θερμοκρασίες.
Σε δύο από τα καταστρώματα του πλοίου, όπου επιχειρούν με οξυγόνο και ειδικές στολές άνδρες της ΕΜΑΚ, το διοξείδιο του άνθρακα ξεπερνά τα 500 Ppm (μονάδα μέτρησης διοξειδίου). Μάλιστα, η κάθε επιχείρηση που γίνεται δεν μπορεί να διαρκέσει περισσότερο από 30 λεπτά ενώ η ορατότητα είναι πολύ περιορισμένη.
Το πλοίο, λόγω των καιρικών συνθηκών που μεταβάλλονται στη θαλάσσια περιοχή, δεν αποκλείεται να μετακινηθεί εκ νέου σε ασφαλές σημείο, ενώ μόνο όταν σβήσουν εντελώς οι εστίες φωτιάς και καθαρίσει καλύτερα ο αέρας στο εσωτερικό του θα οδηγηθεί σε εμπορικό λιμάνι, προκειμένου να διερευνηθεί εξονυχιστικά από τους πραγματογνώμονες.
Στο σημείο όπου βρίσκεται σήμερα το πλοίο υπάρχουν δύο πλωτά του Λιμενικού, τέσσερα ρυμουλκά και ένα πυροσβεστικό πλοιάριο.
Η πυρκαγιά στο πλοίο «Euroferry Olympia» εκδηλώθηκε στο τρίτο κατάστρωμα τα ξημερώματα της Παρασκευής 18 Φεβρουαρίου στη θαλάσσια περιοχή βορειοανατολικά της Ερεικούσας κατά την εκτέλεση του προγραμματισμένου δρομολογίου του από Ηγουμενίτσα προς Πρίντεζι.
Οι διασωθέντες ανέρχονται σε 280 άτομα, επιβάτες και πλήρωμα, 10 άτομα φέρονται να αγνοούνται, ενώ εντοπίστηκε νεκρός ένας 58χρονος οδηγός.
Ωστόσο, όπως αναφέρουν οι συγγενείς των αγνοουμένων - οι οποίοι και έχουν σπεύσει στην Κέρκυρα για να ενημερώνονται το γρηγορότερο δυνατό - οι ελπίδες δε χάνονται και όλοι περιμένουν ένα «θαύμα».
//--> //-->Αγωνιώδεις προσπάθειες
Την Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου, οι διασωστικές δυνάμεις ενισχύθηκαν με τη βοήθεια 42 ακόμα πυροσβεστών, με την επιχείρηση να απαρτίζεται πλέον από 5 ρυμουλκά, 3 πλωτά, αλλά και ένα σκάφος της Πυροσβεστικής. Παράλληλα, 2 ελικόπτερα, ένα του Λιμενικού και ένα του Πολεμικού Ναυτικού, βρίσκονται σε ετοιμότητα. Το πλοίο έχει ρυμουλκυθεί σε θαλάσσια περιοχή βόρεια από την Κέρκυρα, σε ασφαλή απόσταση από την ξηρά, απ’ όπου οι διασώστες μπορούν να εντείνουν με ασφάλεια τις προσπάθειές τους. Μέχρι και τη χθεσινή μέρα, οι διασώστες προσπαθούσαν διαμέσου ρίψης νερού να μειώσουν τη θερμοκρασία στις μεταλλικές επιφάνειες του πλοίου, όπου η θερμοκρασία έφτανε μέχρι και τους 600° C.
Παράγοντας- «κλειδί», οι πόρτες στα γκαράζ του πλοίου. Είναι πυροστεγείς, κλείνουν κατά τη διάρκεια πλεύσης του πλοίου και ανοίγουν με τη χρήση κωδικών, τους οποίους και διαθέτει μόνο το πλήρωμα του πλοίου. Ως εκ τούτου, εκτός από την υψηλή θερμοκρασία, οι αγνοούμενοι αλλά και οι διασώστες βρίσκονται αντιμέτωποι με τις τοξικές αναθυμιάσεις και τους πνικτικούς καπνούς. Υπό αυτές τις συνθήκες βρέθηκαν αντιμέτωποι οι διασώστες, όταν εντόπισαν τον άτυχο 58χρονο. Εικόνες που δημοσιοποιήθηκαν από την Πυροσβεστική αποτυπώνουν το μέγεθος της καταστροφής στο κατάστρωμα του πλοίου.
Ψυχολογική υποστήριξη
Εννέα μέλη των οικογενειών των τριών Ελλήνων αγνοουμένων έχουν μεταβεί στην Κέρκυρα, προκειμένου να βρίσκονται σε διαρκή και ταχεία ενημέρωση για την ερευνητική πορεία, ενώ παράλληλα τους παρέχεται ψυχολογική υποστήριξη. Ταυτόχρονα, στην Κέρκυρα διαμένουν και συγγενείς άλλων δύο αγνοουμένων από τη Βουλγαρία, με προτροπή του Λιμενικού και μέριμνα του πρακτορείου.
Ο περιφερειακός διοικητής του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής, όπως και ο υπολιμενάρχης Κέρκυρας βρίσκονται σε διαρκή επαφή με τους συγγενείς των αγνοουμένων από την πρώτη στιγμή, σύμφωνα με τις σχετικές πληροφορίες. Παράλληλα, σε επικοινωνία μαζί τους βρίσκεται ο ψυχολόγος του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής, όπως και ειδικό κλιμάκιο από το Γενικό Νοσοκομείο Κέρκυρας, ώστε να παρέχεται η απαραίτητη ψυχολογική υποστήριξη στις οικογένειες των αγνοουμένων.
«Σαν χύτρα που βράζει»
«Σαν χύτρα που βράζει, ενώ επιπλέει στο νερό» χαρακτηρίζει το πλοίο ο συντονιστής της ΕΜΑΚ - Επιχειρήσεων Ηπείρου, Δυτικής Μακεδονίας και νήσων, Δημήτρης Κοντογιάννης, μιλώντας σε τηλεοπτικό σταθμό.
«Τα πράγματα αγριεύουν στον καιρό της Αδριατικής θάλασσας. Από το σημείο που μπαίνουμε για τις έρευνες, δεν υπάρχει περίπτωση να βγεις. Υπάρχει μόνο ένα σημείο από το οποίο μπορούμε να μπούμε. Από εκεί μπαίνουμε με τον απαραίτητο εξοπλισμό, ενώ αποκτήσαμε και πρόσβαση στο τρίτο γκαράζ», ανέφερε ο κ. Κοντογιάννης.
Ο αυτόπτης μάρτυρας, Θανάσης Τζουρόπουλος, ο οδηγός φορτηγού που μίλησε για το γεγονός ότι οι αποστάσεις μεταξύ των οχημάτων εντός του πλοίου ήταν μόλις 10 εκατοστά, επανέλαβε, με τη σειρά του, ότι υπήρχαν προβλήματα, τόσο πυρασφάλειας, όσο και πυρανίχνευσης. Ωστόσο, ο επικεφαλής της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης Κέρκυρας, Γιώργος Γλυκοφρύδης, τόνισε ότι «υπήρχαν σημεία» στο πλοίο, «όπου μπορούσαν να επιβιώσουν άνθρωποι», σημειώνοντας, βέβαια, ότι το διοξείδιο λόγω των αναθυμιάσεων αποτελεί ένα δυσοίωνο παράγοντα.
Σύζυγος αγνοουμένου
«Δεν ήθελε να ταξιδέψει με το σαπιοκάραβο»
Η σύζυγος ενός εκ των αγνοουμένων - του επαγγελματία οδηγού Νικόλα Μπεκιάρη - η κ. Βένια, η οποία έχει, εξίσου, μεταβεί στην Κέρκυρα, μιλώντας σε δημοσιογραφική εφημερίδα, αποκάλυψε ότι ο σύζυγός της δεν ήθελε να ταξιδέψει με το “Euroferry Olympia”, καθώς το θεωρούσε «σαπιοκάραβο». Ο Νικόλας Μπεκιάρης αγνοείται από τα ξημερώματα της Παρασκευής. Η κ. Βένια δε χάνει τις ελπίδες της, λέγοντας πως πιστεύει ότι είναι ζωντανός. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με την ίδια, «ο άντρας μου είναι ζωντανός. Πιστεύω ότι είναι εγκλωβισμένος και περιμένει να τον βοηθήσουμε. Είναι ένας έμπειρος οδηγός και, λόγω της εμπειρίας του, πιστεύω ότι βρίσκεται σε ένα ασφαλές σημείο μέσα στο καράβι, αλλά δεν μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μας και περιμένει από εμάς να τον βρούμε και να τον σώσουμε. Δε θέλω να ακούω ότι είναι αγνοούμενος ο άντρας μου. Ο άντρας μου δεν ήθελε να ταξιδέψει με το συγκεκριμένο πλοίο, γιατί έλεγε ότι ήταν σαπιοκάραβο. Οι συνθήκες υγιεινής δεν ήταν καθόλου καλές. Καταλαβαίνω ότι οι άντρες της ΕΜΑΚ κάνουν καλή δουλειά, αλλά πρέπει να βρεθεί ο σύζυγός μου, γιατί δεν αντέχω άλλο».
(φωτογραφία Intime)