Υγεία

Πρωινό: 10 τροφές για να ξεκινάει δυνατά η μέρα μας

Υγιεινές τροφές που μας φτιάχνουν τη διάθεση

Aν θέλετε το πρωί να ξυπνάτε και να ξεκινάτε την μέρα σας με τους καλύτερους οιωνούς, υπάρχει τρόπος να αποκτήσετε καλύτερη διάθεση, επιλέγοντας τις κατάλληλες τροφές για το πρωινό. Η Keri Gans που είναι γνωστή διατροφολόγος και αρθρογραφεί στα αμερικανικά ΜΜΕ προτείνει δέκα τρόφιμα για το πρωινό σας, που θα σας βοηθήσουν να έχετε περισσότερη ενέργεια και να αντιμετωπίσετε τις δυσκολίες της ημέρας με χαμόγελο.

«Ειλικρινά, κανείς δεν μπορεί να πει ότι η κατανάλωση ενός πρωινού θα σας κάνει αμέσως να νιώσετε καλά, ωστόσο υπάρχουν θρεπτικά συστατικά που με την πάροδο του χρόνου είναι ωφέλιμα για την ψυχική μας υγεία», λέει η διατροφολόγος Keri Gans. «Αυτό που πιθανότατα μπορούμε να πούμε είναι ότι αν είστε απλά κάπως κουρασμένοι, ένα σωστό πρωινό θα σας δώσει την ενέργεια που χρειάζεστε».

Η Gans μας δίνει ένα παράδειγμα ενός τέτοιου πρωινού, το οποίο περιλαμβάνει: ψωμί ολικής αλέσεως με αβοκάντο, φέτες ντομάτας και καπνιστό σολομό με λίγα σμέουρα.

1. Προσαρμογόνα που ρυθμίζουν τη διάθεση
Γενικά, τα προροσαρμογόνα είναι βρώσιμα φυτά που έχουν αποδειχθεί ότι βοηθούν τον εγκέφαλο και το σώμα να διαχειριστούν καλύτερα αγχωτικές καταστάσεις. Ένα συγκεκριμένο προσαρμογόνο για την ώρα του πρωινού είναι η ροδιόλα. Η ροδιόλα μπορεί να βοηθήσει το σώμα να ανταποκριθεί σε αγχωτικές καταστάσεις λειτουργώντας ως ένας καλός σταθεροποιητής της διάθεσης που μειώνει τα αισθήματα θλίψης.

2. Αβοκάντο
Το αβοκάντο περιέχει φυλλικό οξύ, όπου γενικά η έλλειψη του οργανισμού σε φυλλικό οξύ έχει συνδεθεί με την κατάθλιψη, σύμφωνα με τη Γκανς. Είναι επίσης υψηλό σε αντιοξειδωτικά, τα οποία μπορούν επίσης να προστατεύσουν από την κατάθλιψη.
3. Ντομάτες
Οι ντομάτες είναι πλούσιες σε ένα αντιοξειδωτικό, το λυκοπένιο, που έχει επίσης συσχετιστεί με δυνητικά χαμηλότερο κίνδυνο κατάθλιψης.
4. Σολομός καπνιστός
Ο σολομός είναι μια εξαιρετική πηγή ωμέγα-3, τα οποία έχουν αντιφλεγμονώδη δράση που μπορούν να παίξουν ρόλο στην υγεία του εγκεφάλου και να μειώσουν τον κίνδυνο κατάθλιψης. Ο σολομός μπορεί επίσης να επηρεάσει τη σεροτονίνη, μια ορμόνη που είναι συνδεδεμένη με την καλή διάθεση.
5. Σμέουρα και βατόμουρα
Τα σμέουρα είναι γεμάτα με φυτικές ίνες, εξηγεί η Γκανς και οι ίνες είναι γνωστό ότι χωνεύονται αργά στο σώμα μας, γεγονός που οδηγεί σε πιο σταθερά σάκχαρα αίματος. Το ασταθές σάκχαρο στο αίμα έχει συνδεθεί με αρνητική διάθεση, γι ‘αυτό και η σταθεροποίηση των επιπέδων γλυκόζης μπορεί να βοηθήσει στην εξισορρόπηση της συναισθηματικής σας κατάστασης. Τα φλαβονοειδή στα βατόμουρα, εν τω μεταξύ, έχει αποδειχθεί ότι μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της συναισθηματικής κατάστασης.
6. Μανιτάρια 
Τα μανιτάρια Shiitake μπορούν να συμβάλλουν στην καλή διάθεση, καθώς η βιταμίνη D που βρίσκεται σε αυτά μπορεί να βελτιώσει την αρνητική διάθεση. Για πρωινό, μπορείτε να βάλετε τα μανιτάρια μαζί με άλλα λαχανικά σε μια ομελέτα, αλλά και να τα βάλετε επίσης σε μια φέτα ψωμιού με σολομό -αβοκάντο-ντομάτα.

7. Ψωμί ολικής αλέσεως
«Το 100%ψωμί ολικής αλέσεως είναι μια καλή πηγή βιταμινών Β, οι οποίες είναι σημαντικές για την υγεία του εγκεφάλου και βοηθούν το σώμα μας να μεταβολίσει τους υδατάνθρακες, οι οποίοι μας δίνουν ενέργεια», λέει η Γκανς. Η συμπλήρωση βιταμίνης Β έχει επίσης αποδειχθεί ότι βοηθά τα άτομα να αντιμετωπίσουν το άγχος και να ενισχύσουν τη διάθεση τους.
8. Γιαούρτι
Υπάρχουν πολλές ενδείξεις ότι τα προβιοτικά τρόφιμα, όπως το γιαούρτι, βοηθούν στη διάθεση βελτιώνοντας τη σύνθεση του μικροβιώματος του εντέρου σας. Εάν δεν είστε λάτρεις του γιαουρτιού, μπορείτε να επιλέξετε να προσθέσετε kimchi στα ομελέτα σας, να φτιάξετε μια σούπα miso για πρωινό ή να πιείτε κομπούχα στο πρωινό.
9. Πλιγούρι βρώμης
Η βρώμη είναι εξαιρετικά υψηλή σε φυτικές ίνες, πράγμα που σημαίνει ότι, όπως και τα μούρα, βοηθούν στη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα που συμβάλλουν και στη ρύθμιση της καλής διάθεσης. Η βρώμη περιέχει επίσης σελήνιο που ενισχύει τη διάθεση.

10. Chia
Όπως και ο σολομός, οι σπόροι chia είναι πλούσιοι σε ω-3 που βοηθούν στην υγεία του εγκεφάλου και στη ρύθμιση της διάθεσης. Είναι επίσης μια καλή πηγή μαγνησίου, ένα ηρεμιστικό που έχει αποδειχθεί ότι βοηθά στον ύπνο. Η κατανάλωσή της μπορεί να έχει θετικά αποτελέσματα σε όλα, από άγχος έως αϋπνία. Στο πρωινό, μπορούν εύκολα να αναμειχθούν σε πλιγούρι βρώμης, αλλά και σε smoothies.

Πηγή: olivemagazine.gr, φωτογραφία pexels

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια