Υγεία

Βρέθηκε δεύτερη «πύλη» εισόδου του κορωνοϊού στον άνθρωπο - Τι είναι η πρωτεΐνη νευροπιλίνη -1

Τι ανακάλυψαν οι ερευνητές

Δεύτερη «πύλη» εισόδου του κορωνοϊού στον ανθρώπινο οργανισμό βρήκαν οι ερευνητές.

Ειδικότερα, οι επιστήμονες ανακάλυψαν μια δεύτερη «πύλη» μέσω της οποίας ο νέος κορωνοϊός SARS-CoV-2 προσδένεται στα ανθρώπινα κύτταρα και τα μολύνει προκαλώντας τη νόσο Covid-19. Στο προσκήνιο βρέθηκε η πρωτεΐνη NRP1 (Neuropilin-1), η οποία έρχεται να προστεθεί στην ήδη γνωστή ACE2 (μετατρεπτικό ένζυμο αγγειοτενσίνης).

Δυο μελέτες που δημοσιεύθηκαν στο Science, από δύο ομάδες ανακάλυψαν ανεξάρτητα ότι μια πρωτεΐνη που ονομάζεται υποδοχέας νευροπιλίνης-1 είναι μια εναλλακτική λύση για τον SARS-CoV-2 ώστε να εισέλθει και να μολύνει ανθρώπινα κύτταρα.

Η πρωτεΐνη του κορωνοϊού, γνωστή και ως πρωτεΐνη S (Spike), προσκολλάται στην επιφάνεια των ανθρώπινων κυττάρων σε συγκεκριμένα σημεία που της προσφέρουν οι πύλες υποδοχής ACE2 και NRP1.

Η NRP1 πιθανώς θα αποτελέσει ένα νέο στόχο για τα εμβόλια και τα αντιικά φάρμακα. Οι πρώτες μελέτες σε ανθρώπινα κύτταρα και ζώα (ποντίκια) στο εργαστήριο δείχνουν ότι ένα μονοκλωνικό αντίσωμα που προσδένεται στη NRP1, μπορεί να αποτρέψει τα σωματίδια του κορωνοϊού να κάνουν το ίδιο και έτσι μπλοκάρει τη λοίμωξη.

Πρόκειται για μια σημαντική ανακάλυψη και έκπληξη, οι επιστήμονες πίστευαν ότι η νευροπιλίνη-1 έπαιξε ρόλους βοηθώντας τους νευρώνες να κάνουν τις σωστές συνδέσεις και βοηθώντας στην ανάπτυξη των αιμοφόρων αγγείων.

Πριν από αυτή τη νέα έρευνα, κανείς δεν υποψιάστηκε ότι η νευροπιλίνη-1 θα μπορούσε να είναι μια πύλη για τον ιό ώστε να εισέλθει στο νευρικό σύστημα.

Πηγή: ert.gr