Υγεία

To «μυστικό» για το αδυνάτισμα «κρύβεται» (και) στο νερό!

Πως βοηθάει το νερό στο αδυνάτισμα;

Σίγουρα το νερό… κάνει καλό και σύμφωνα με μία μελέτη, το νερό κάνει - ακόμη περισσότερο - καλό, όσον αφορά στο αδυνάτισμα!

Η κατανάλωση επαρκούς ποσότητας νερού είναι βασική προϋπόθεση για να καταφέρετε να χάσετε βάρος. Το νερό έχει την ιδιότητα να επιφέρει τον κορεσμό. Σίγουρα έχετε παρατηρήσει ότι αφού πιείτε ένα ποτήρι νερό, η πείνα σας δεν είναι πλέον και τόσο έντονη. Μάλιστα, πολλές φορές μπερδεύουμε την πείνα με τη δίψα, επομένως μένοντας ενυδατωμένοι θα είστε σε θέση να αποφύγετε τις λιγούρες και την υπερκατανάλωση τροφής.

Παγωμένο ή ζεστό νερό;

Μία μελέτη υποστηρίζει ότι το σώμα σας πρέπει να κάψει θερμίδες για να φέρει το κρύο νερό στη θερμοκρασία του σώματος. Η μελέτη έδειξε ότι η κατανάλωση περισσότερου κρύου νερού μπορεί να σας βοηθήσει να κάψετε λίγες περισσότερες θερμίδες κάθε ημέρα. Οι ερευνητές αυτής της μελέτης βρήκαν ότι οι συμμετέχοντες έκαιγαν 50 περισσότερες θερμίδες ανά λίτρο κρύου νερού, δηλαδή περίπου 25 θερμίδες για ένα μπουκαλάκι με κρύο νερό. Το αποτέλεσμα προέρχεται κυρίως από το γεγονός ότι το σώμα σας χρειάζεται να ζεστάνει το νερό στο πεπτικό σας σύστημα.

Μετέπειτα μελέτη, όμως, αμφισβήτησε τη διαφορά θερμίδων μεταξύ κρύου νερού και νερού σε θερμοκρασία δωματίου. Συγκεκριμένα, βρήκε μικρότερο αποτέλεσμα, περίπου 5 θερμίδες ανά μπουκάλι με κρύο νερό.

Όπως καταλαβαίνετε, σε κάθε περίπτωση μιλάμε για έναν ιδιαίτερα μικρό αριθμό θερμίδων που δεν μπορεί να κάνει τη διαφορά στο αδυνάτισμά σας. Τούτου λεχθέντος, αν προτιμάτε να πίνετε παγωμένο νερό, συνεχίστε το. Αν πάλι το παγωμένο νερό δεν είναι της αρεσκείας σας, συνεχίστε να πίνετε νερό βρύσης. Όποια προτίμηση κι αν έχετε, η επαρκής κατανάλωση νερού είναι απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού σας και το αδυνάτισμά σας.

Πόσο νερό πρέπει να πίνετε

Πιθανότατα έχετε ακούσει τον κανόνα ότι πρέπει να πίνουμε 8 ποτήρια νερό την ημέρα, ωστόσο είναι ενδεικτικός και όχι ακριβής. Η γενική σύσταση για την επαρκή ημερήσια πρόσληψη υγρών, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων (EFSA), είναι 2 λίτρα για τις γυναίκες και 2,5 λίτρα για τους άνδρες. Ωστόσο, αυτή η σύσταση είναι γενική και πρέπει να έχετε κατά νου ότι οι ανάγκες σας σε ενυδάτωση διαφοροποιούνται ανάλογα με παράγοντες όπως η θερμοκρασία περιβάλλοντος και η σωματική δραστηριότητα.

Tips για να πίνετε περισσότερο νερό!

  • Ξεκινήστε την ημέρα σας με ένα ποτήρι νερό (αφήστε το από το προηγούμενο βράδυ στο κομοδίνο σας), μιας και μετά από 8 ώρες ύπνου ο οργανισμός σας έχει αφυδατωθεί
  • Αν αντιπαθείτε τη γεύση (ή μάλλον την έλλειψη γεύσης) του νερού, δοκιμάστε να βυθίσετε σε μια κανάτα με νερό φέτες λεμονιού, πορτοκαλιού, δυόσμο ή κομμάτια φρούτων και λαχανικών, ώστε να το κάνετε πιο ενδιαφέρον
  • Αντικαταστήστε τα ζαχαρούχα αναψυκτικά με ανθρακούχο νερό, ώστε να γλιτώσετε θερμίδες.
  • Μην περιμένετε να νιώσετε έντονη δίψα για να πιείτε νερό, καθώς είναι ένδειξη ότι ο οργανισμός σας έχει ήδη αφυδατωθεί ελαφρώς.

Πηγή: vita.gr

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια