Υγεία

Τα λαχανικά της άνοιξης, που δεν πρέπει να λείπουν από κάθε κουζίνα - Ποια τα οφέλη τους στην υγεία

Δεν είναι λίγοι αυτοί που λατρεύουν την άνοιξη… και έχουν τους λόγους τους!

Η άνοιξη είναι μία από τις ωραιότερες εποχές του χρόνου, ερχόμενη... μας φέρνει και νόστιμα λαχανικά και φρούτα, τα οποία μας προσφέρουν πολλά οφέλη στην υγεία, βιταμίνες και φυτικές ίνες οι οποίες μας ενισχύουν, αλλά και μας βοηθούν να ρυθμίσουμε το βάρος μας πριν το καλοκαίρι.

Στην εποχή μας βέβαια δεν είναι δύσκολο να βρούμε όποιο φρέσκο λαχανικό επιθυμούμε όλες τις εποχές του χρόνου, ωστόσο όλοι γνωρίζουν ότι αν τα λαχανικά είναι στην εποχή τους έχουν καλύτερη γεύση και είναι φθηνότερα.

Δείτε λοιπόν ποια είναι τα λαχανικά της άνοιξης που μπορείτε να επιλέξετε αυτή την εποχή γνωρίζοντας ότι θα είναι φρέσκα, νόστιμα και οικονομικά.

Αγκινάρες

Είναι και αυτό πλούσιο σε φυτικές ίνες, οι οποίες όπως αναφέρθηκε και παραπάνω βοηθούν στην απώλεια βάρους αλλά και στην ανάπτυξη των ευεργετικών εντερικών βακτηρίων.

Επίσης αποτελεί πολύ καλή πηγή σιδήρου, μαγνησίου, καλίου, νατρίου, βιταμίνης Α, Β6 και C. Επιπρόσθετα βοηθά στην πέψη του λίπους και δρα και ως φυσικό διουρητικό βοηθώντας έτσι στην εξάλειψη της κατακράτησης υγρών.

Αν αγαπάτε τις αγκινάρες η καλύτερη εποχή να τις βρείτε και να τις καταναλώσετε είναι η άνοιξη. Ψάξτε για τις αγκινάρες που έχουν ερμητικά κλειστά φύλλα και δεν έχουν ατέλειες. Θα πρέπει επίσης να τις αισθάνεστε κάπως βαριές για το μέγεθός τους όταν τις κρατάτε στα χέρια σας. Όταν τις πάρετε στο σπίτι πρέπει να τις βάλετε στο ψυγείο και να τις καταναλώσετε το αργότερο σε μία εβδομάδα από την αγορά τους.

Σπαράγγια

Τα σπαράγγια αποτελούν τον βασιλιά των λαχανικών της άνοιξης.

Είναι χαμηλά σε λιπαρά και πλούσια σε φυτικές ίνες οι οποίες βοηθούν στην απώλεια βάρους όταν καταναλώνονται σε επαρκή ποσότητα, ενώ ταυτόχρονα μειώνουν την απορρόφηση του διατροφικού λίπους. Επιπρόσθετα αποτελεί πολύ καλή πηγή βιταμινών όπως η βιταμίνη Β6, η βιταμίνη C, η βιταμίνη A αλλά και ανόργανων στοιχείων όπως το κάλιο, το νάτριο, το ασβέστιο, το μαγνήσιο και ο σίδηρος.

Όλα τα παραπάνω θρεπτικά συστατικά βοηθούν στην προαγωγή μιας καλή υγείας.

Τα φρέσκα σπαράγγια είναι νόστιμα και την άνοιξη βρίσκονται στην καλύτερη στιγμή τους. Οι μίσχοι πρέπει να μυρίζουν φρεσκάδα και να είναι σταθεροί αλλά όχι άκαμπτοι. Μην αγοράσετε σπαράγγια που έχουν μαραθεί ή είναι μαλακά. Κρατήστε τα σπαράγγια φρέσκα τυλίγοντας τις άκρες τους με βρεγμένο χαρτί κουζίνας και βάλτε τα σε πλαστικό δοχείο. Καταναλώστε τα μέσα σε μία εβδομάδα από την αγορά τους.

Μπρόκολο

Το ταπεινό μπρόκολο είναι ένας δυνατός σύμμαχος της υγείας. Φημίζεται για τις αντικαρκινικές του ιδιότητες, με τα φυτοχημικά που περιέχει να αυξάνουν τη δραστηριότητα ομάδας ενζύμων που καταστρέφουν τους καρκινικούς παράγοντες και τα λοιπά θρεπτικά συστατικά του να εμποδίζουν την ανάπτυξη καρκινογενών κυττάρων. Επίσης, προλαμβάνει τα καρδιαγγειακά νοσήματα ρίχνοντας τα επίπεδα της χοληστερίνης και βοηθάει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.

Στα συν ότι βοηθάει στη ρύθμιση των επιπέδων του σακχάρου, είναι ωφέλιμο για τα οστά, κάνει καλό στα μάτια, βοηθάει στη δυσκοιλιότητα και επιπλέον βελτιώνει την εικόνα της επιδερμίδας.

Το μπρόκολο είναι ένα ευέλικτο λαχανικό που μπορεί να καταναλωθεί με πολλούς τρόπους. Επιλέξτε μπρόκολο που έχει βαθύ πράσινο χρώμα και δεν είναι μαραμένο. Διατηρήστε το στο ψυγείο και χρησιμοποιήστε το μέσα σε τρεις-τέσσερις ημέρες αν δεν θέλετε να μαραθεί και να χαθεί η γεύση και τα συστατικά του.

Πράσινα Φασολάκια

Τα πράσινα φασολάκια είναι πάντα διαθέσιμα, κατεψυγμένα σε σακουλάκια, αλλά είναι πολύ καλύτερα όταν είναι φρέσκα. Αναζητήστε φασολάκια που φαίνονται έτοιμα να σπάσουν αν προσπαθήσετε να τα λυγίσετε. Αποφύγετέ τα αν είναι μαλακά ή μοιάζουν αφυδατωμένα. Διατηρήστε τα στο ψυγείο μέχρι και μία εβδομάδα.

Αρακάς

Μπορεί να τον βρίσκουμε όλο τον χρόνο κατεψυγμένο όμως κατά την διάρκεια της άνοιξης μπορούμε να βρούμε φρέσκο αρακά.

Όπως και τα περισσότερα λαχανικά είναι χαμηλός σε λιπαρά και πλούσιος σε φυτικές ίνες, τα οποία όπως έχει αναφερθεί και παραπάνω παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην απώλεια βάρους.

Επιπρόσθετα περιέχουν και βιταμίνη Α και Κ οι οποίες είναι πολύ σημαντικές για υγιή όραση και τα οστά. Ακόμα, είναι πλούσιος σε βιταμίνη C, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ψευδάργυρο, καροτενοειδή και πολυφαινόλες.

Περιέχει και αντιοξειδωτικά τα οποία έχουν αντι-γηραντικές ιδιότητες και ενισχύουν το ανοσοποιητικό.

Τέλος αποτελεί πολύ καλή πηγή φυτικής πρωτεΐνης.

Ο αρακάς είναι ένα ακόμα λαχανικό που μπορείτε να το βρείτε κατεψυγμένο σε συσκευασία. Αλλά ο αρακάς είναι πολύ καλύτερος την άνοιξη. Μπορείτε να βρείτε αρακά που είναι ακόμα μέσα στο φωτεινό πράσινο κέλυφός του, αλλά μπορείτε να τον βρείτε και χωρίς το κέλυφος. Διατηρήστε τον στο ψυγείο και καταναλώστε τον μέσα σε τρεις ημέρες.

Διατροφικό tip: Εφόσον αποτελεί καλή πηγή φυτικής πρωτεΐνης αποτελεί πολύ καλή επιλογή κατά την διάρκεια της νηστείας.

Σπανάκι

Οι επιστήμονες έχουν μελετήσει εκτενώς τις αντικαρκινικές ιδιότητες του σπανακιού, κυρίως λόγω της μεγάλης περιεκτικότητάς του σε φλαβονοειδή και πολυφαινόλες (αντιοξειδωτικές ουσίες).

Σε μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση «International Journal of Cancer», βρέθηκε ότι ορισμένα είδη φλαβονοειδών που υπάρχουν στο σπανάκι συσχετίζονται με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου των ωοθηκών.

Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε ότι η αυξημένη πρόσληψη λουτεολίνης (φλαβόνης), καθώς και κεπφερόλης (φλαβονόλης), πηγή των οποίων είναι το σπανάκι, συσχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης αυτής της μορφής καρκίνου κατά 34% και κατά 40% αντίστοιχα.

Το φρέσκο σπανάκι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ωμό ως σαλάτα, σε σάντουιτς, σε πίτες, μαγειρεμένο ή ως γαρνιτούρα. Το σπανάκι είναι καλύτερο τους τρεις μήνες της άνοιξης. Ψάξτε για φύλλα που έχουν καλή εμφάνιση, είναι πράσινα και τραγανά. Διατηρήστε το στο ψυγείο μέχρι και πέντε ημέρες.

Σέσκουλο

Το σέσκουλο είναι ένα λαχανικό που μπορεί να το παρομοιάσει κανείς με κόκκινο μαρούλι το οποίο και αυτό είναι πλούσιο σε πολλά θρεπτικά συστατικά όπως η ανθοκυανίνη, η βιταμίνη C, Κ, Β1, Β2, Β6 το κάλιο και ο σίδηρος, ενώ μπορεί να αντικαταστήσει το σπανάκι όσον αφορά την περιεκτικότητα του σε θρεπτικά συστατικά.

Επιπρόσθετα είναι και αυτό πλούσιο σε φυτικές ίνες οι οποίες βοηθούν στο αδυνάτισμα διότι θα σας κάνει να νιώστε χορτάτοι  και πλήρης για αρκετή ώρα μετά την κατανάλωση του.

Το σέσκουλο είναι ένα υπέροχο λαχανικό με σκούρα πράσινα φύλλα και πολύχρωμα στελέχη. Το χρώμα είναι το κλειδί για την επιλογή φρέσκου σέσκουλου. Αναζητήστε σέσκουλο που φαίνεται καθαρό και δεν έχει κιτρινωπά ή καφετιά φύλλα. Διατηρήστε το στο ψυγείο αλλά να γνωρίζετε πως πρέπει να καταναλωθεί εντός τριών ή τεσσάρων ημερών.

Πηγές: medinova.grolivemagazine.gr - logodiatrofis.gr

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια