Τελικά, υπάρχει γονίδιο της ομοφυλοφιλίας;

Υγεία
Τελικά, υπάρχει γονίδιο της ομοφυλοφιλίας;

Όσα αποδεικνύει μεγάλη επιστημονική έρευνα

Δεν υπάρχει ένα και μοναδικό «γονίδιο της ομοφυλοφιλίας», σύμφωνα με μεγάλη βρετανοαμερικανική επιστημονική έρευνα σε περισσότερους από 500.000 ανθρώπους.

Η έρευνα, που δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση Science, αξιοποίησε στοιχεία από τις βάσεις δεδομένων UK Biobank και 23andMe, σύμφωνα με την ιστοσελίδα του δικτύου BBC. Τα στοιχεία αυτά διαπίστωσαν την ύπαρξη κάποιων γενετικών διαφοροποιήσεων που σχετίζονται με την ομοφυλοφιλία. Οι γενετικοί παράγοντες, όμως, ευθύνονται κατά λιγότερο από 25% για τις ομοφυλοφιλικές συμπεριφορές.

Η οργάνωση GLAAD, που μάχεται υπέρ των δικαιωμάτων των ομοφυλόφιλων, ανέφερε ότι η μελέτη επιβεβαιώνει ότι «δεν υπάρχουν καθοριστικοί εξωγενείς ή γενετικοί παράγοντες οι οποίοι να επηρεάζουν τη συμπεριφορά ενός ομοφυλόφιλου άνδρα ή μιας λεσβίας». Οι ερευνητές εξέτασαν το γονιδίωμα 409.000 ανθρώπων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα UK Biobank, καθώς και 68.500 εγγεγραμμένων στην εταιρεία γονιδιακών μελετών 23andMe. Από τους συμμετέχοντες στη μελέτη ζητήθηκε επίσης να δηλώσουν εάν έχουν αποκλειστική ερωτική σχέση με άτομο του ίδιου φύλου ή και με άλλα άτομα, διαφορετικού φύλου. Οι ερευνητές των πανεπιστημίων του Χάρβαρντ και του ΜΙΤ κατέληξαν ότι ο γενετικός παράγοντας ευθύνεται σε ποσοστό 8%-25% της ομοφυλοφιλικής συμπεριφοράς. Πέντε συγκεκριμένες γονιδιακές παραλλαγές έχει διαπιστωθεί ότι σχετίζονται με την ομοφυλοφιλική συμπεριφορά, συμπεριλαμβανομένης και μιας, η οποία συνδέεται με τη βιολογική οδό της όσφρησης.

Οι παραλλαγές αυτές, όμως, ευθύνονται για μόλις το 1% των ομοφυλοφιλικών συμπεριφορών. «Οι γενετικοί παράγοντες δεν είναι παρά ένα μικρό –παρότι σημαντικό– Τμήμα της Ιστορίας της Σεξουαλικής Συμπεριφοράς. Δεν υπάρχει συγκεκριμένο γονίδιο της ομοφυλοφιλίας και είναι αδύνατο να προβλέψεις τη σεξουαλική κατεύθυνση ενός ανθρώπου από το γονιδίωμά του», λέει ο Μπεν Νιλ, καθηγητής Γενετικής στο Γενικό Νοσοκομείο της Μασαχουσέτης.

«Τα επιστημονικά στοιχεία μάς δείχνουν ότι η ομοφυλοφιλία είναι φυσιολογική και κανονική εκδοχή της ανθρώπινης εμπειρίας και του ανθρώπινου είδους. Για τον λόγο αυτόν, δεν πρέπει να καταφεύγει κανείς σε “θεραπείες” της ομοφυλοφιλίας», λέει ο Φαχ Σατιρασούτι, επικεφαλής επιστημονικών υπηρεσιών της 23andMe.

Ο καθηγητής Γενετικής του Πανεπιστημίου του Λονδίνου Ντέιβιντ Κέρτις αναφέρει: «Η μελέτη δείχνει ξεκάθαρα ότι δεν υπάρχει γονίδιο της ομοφυλοφιλίας. Δεν υπάρχει γονιδιακή εξήγηση για τη σεξουαλική κατεύθυνση. Παρότι η ομοφυλοφιλία, όμως, δεν είναι γενετικά προδιαγεγραμμένη, όπως δείχνει η μελέτη, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι έμφυτο γνώρισμα πολλών ανθρώπων και αναπόσπαστο και αναγκαίο χαρακτηριστικό του χαρακτήρα και της προσωπικότητάς τους».

Ο Ζικ Στόουκς, στέλεχος της οργάνωσης GLAAD, είπε: «Η νέα μελέτη επιβεβαιώνει για ακόμη μία φορά ότι δεν υπάρχει συγκεκριμένη συνταγή που να καθορίζει τη σεξουαλική κατεύθυνση κάθε ανθρώπου».

Πηγή: kathimerini.gr