Υγεία

Πόσα βήματα αρκούν για να ζήσετε περισσότερο;

Ο κίνδυνος συνεχίζει να μειώνεται μέχρι περίπου τα 7.500 βήματα ημερησίως

Το περπάτημα είναι πολύ σημαντικό για την υγεία ενός ανθρώπου και σχετίζεται άμεσα με το προσδόκιμο ζωής, κάτι που αποδεικνύει και μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Συγκεκριμένα, επιστήμονες δείχνουν ότι 4.000 βήματα καθημερινά αρκούν για μια ηλικιωμένη προκειμένου να έχει μικρότερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου σε σχέση με μια συνομήλικη της που δεν ξεπερνά τα 2.700 βήματα τη μέρα.

Ο κίνδυνος συνεχίζει να μειώνεται μέχρι περίπου τα 7.500 βήματα ημερησίως, αρκετά λιγότερα από τα 10.000 βήματα που είναι συνήθως ο ημερήσιος εκ των προτέρων προγραμματισμένος στόχος πολλών φορετών συσκευών παρακολούθησης της φυσικής κατάστασης (wearable fitness trackers).

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την επιδημιολόγο δρα Ι-Μιν Λι της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ και του Νοσοκομείου Brigham and Women της Βοστώνης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό "JAMA Internal Medicine", καθώς και παράλληλη ανακοίνωση στο ετήσιο συνέδριο του Αμερικανικού Κολλεγίου Αθλητιατρικής, ανέλυσαν στοιχεία από 16.741 γυναίκες με μέση ηλικία 72 ετών.

Οι συμμετέχουσες κλήθηκαν να φορέσουν για μια εβδομάδα μια συσκευή καταγραφής των βημάτων τους. Στη συνέχεια οι γυναίκες παρακολουθήθηκαν ιατρικά για περισσότερα από τέσσερα χρόνια, στη διάρκεια των οποίων πέθαναν οι 504.

Διαπιστώθηκε ότι όσες έκαναν τα λιγότερα βήματα μέσα ή έξω από το σπίτι τους, κατά μέσο όρο 2.700 τη μέρα, είχαν τον μεγαλύτερο κίνδυνο θανάτου. Όσες έκαναν κατά μέσο όρο 4.400 βήματα τη μέρα (ισοδυναμούν με περίπου 3,2 χιλιόμετρα), είχαν 41% μικρότερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου σε σχέση με τις προηγούμενες λιγότερο κινητικές γυναίκες. Ο κίνδυνος σταμάτησε να μειώνεται μετά τα 7.500 βήματα περίπου.

Στο μισό χρόνο της ζωής τους (51%) οι γυναίκες δεν έκαναν κανένα βήμα, ενώ στο μεγαλύτερο μέρος του υπόλοιπου χρόνου (46%) έκαναν έως 39 βήματα το λεπτό. Μόνο στο 3% του χρόνου τους οι ηλικιωμένες περπατούσαν με ρυθμό άνω των 40 βημάτων το λεπτό. Όμως η ταχύτητα του βαδίσματος δεν φάνηκε να επηρεάζει τον κίνδυνο θανάτου. Οι ερευνητές συμπέραναν ότι ο αριθμός των βημάτων είναι σημαντικότερος για τη μακροζωία μιας γυναίκας από ό,τι το πόσο γρήγορα περπατά.

«Αυτό είναι καλή είδηση για τις ηλικιωμένες που δυσκολεύονται να περπατήσουν με πιο γρήγορο ρυθμό. Σε κάθε περίπτωση, το αργό περπάτημα είναι καλύτερο από το τίποτε. Ακόμη και με λίγο χρόνο περπατήματος, ο κίνδυνος θανάτου θα μειωθεί σημαντικά», δήλωσε ο Κιθ Ντίαζ του Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου Κολούμπια της Νέας Υόρκης.

Δείτε ΕΔΩ την επιστημονική δημοσίευμα.

(Με πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ)

Σχόλια