Υγεία

Η υγιεινή διατροφή μπορεί να σε... σώσει από την κατάθλιψη

Η κατανάλωση υγιεινών τροφών, ωστόσο, δε φαίνεται να έχει θετικές επιδράσεις στο άγχος

Θετικά επιδρά στην ψυχολογία αλλά και στον ανθρώπινο οργανισμό η υγιεινή διατροφή και η αποφυγή λιπών και γλυκών.

Μάλιστα, αν κάποιος άνθρωπος καταναλώνει κατά κύριο λόγο υγιεινές τροφές, χάνει βάρος βάσει δίαιτας και όλα αυτά τα συνδυάζει με σωματική άσκηση, τότε μειώνονται τα συμπτώματα της κατάθλιψης.

Σ’ αυτό το συμπέρασμα φτάνει μία νέα βρετανική επιστημονική μελέτη, σύμφωνα με το ΑΠΕ – ΜΠΕ.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Τζόζεφ Φερθ του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό ψυχοσωματικής ιατρικής "Psychosomatic Medicine", αξιολόγησαν τα στοιχεία όλων των έως τώρα κλινικών δοκιμών (συνολικά 16) σχετικά με την επίδραση της διατροφής στην ψυχική υγεία.

Η μετα-ανάλυση, που αφορούσε συνολικά σχεδόν 46.000 ανθρώπους, επιβεβαίωσε ότι κάθε είδους βελτίωση της διατροφής επιδρά θετικά στην κατάθλιψη, ακόμη και σε άτομα που δεν έχουν τυπικά διαγνωστεί ως καταθλιπτικά.

«Αυτά είναι πράγματι καλά νέα», σχολίασε ο δρ Φερθ και επεσήμανε ότι δεν χρειάζονται άκρως εξειδικευμένες δίαιτες για να δει βελτίωση των συμπτωμάτων του ένας ασθενής με κατάθλιψη. Αρκεί να τρώει συστηματικά όσο πιο υγιεινά μπορεί, αυξάνοντας την κατανάλωση λαχανικών, φρούτων και φυτικών ινών και μειώνοντας το πρόχειρο φαγητό, τα σνακ και τη ζάχαρη.

Από την άλλη, σύμφωνα με τους ερευνητές, η υγιεινή διατροφή δεν φαίνεται να έχει κάποια εξίσου θετική επίδραση στο άγχος.

Δείτε ΕΔΩ την επιστημονική δημοσίευση.

Σχόλια