Υγεία

Πώς το σπέρμα του άντρα σχετίζεται με τις αποβολές μιας γυναίκας;

Νέα βρετανική έρευνα τονίζει πως πρέπει να γίνονται εξετάσεις και στους άντρες

Η εγκυμοσύνη είναι μία πολύ σημαντική περίοδος για τη ζωή μιας γυναίκας, αλλά και για τον άντρα. Γι’ αυτό και η αποβολή του μωρού, κάτι που συμβαίνει σε πολλές περιπτώσεις, κοστίζει ψυχολογικά στο ζευγάρι.

Ωστόσο, νέα βρετανική επιστημονική έρευνα έρχεται να αναδείξει πόσο μεγάλο ρόλο παίζει η ποιότητα του σπέρματος του άντρα σε τέτοιες καταστάσεις. Ουσιαστικά συμπεραίνεται πως για τις διαδοχικές αποβολές μιας γυναίκας το σπέρμα μπορεί και να ευθύνεται.

Στις περιπτώσεις συχνών αποβολών συνήθως η προσοχή στρέφεται στο σώμα της γυναίκας, η οποία καλείται να κάνει διάφορες εξετάσεις, όπως για λοιμώξεις ή προβλήματα του ανοσοποιητικού συστήματός της. Όμως η νέα μελέτη δείχνει ότι τελικά το πρόβλημα μπορεί να βρίσκεται στον σύντροφό της και στο σπέρμα του, γι' αυτό, σύμφωνα με τους επιστήμονες και όπως μεταδίδει το ΑΠΕ - ΜΠΕ, και οι άνδρες πρέπει να κάνουν εξετάσεις π.χ. για βακτηριακή λοίμωξη στον προστάτη όπου παράγεται το σπέρμα.

Οι ερευνητές του Τμήματος Ιατρικής του Imperial College του Λονδίνου, με επικεφαλής τη δρα Χάνα Τζαγιασένα, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό κλινικής χημείας «Clinical Chemistry», σύμφωνα με τις βρετανικές «Guardian» και «Independent», συνέκριναν το σπέρμα 50 ανδρών με μέση ηλικία 37 ετών, των οποίων οι γυναίκες είχαν κάνει απανωτές αποβολές πριν την 20ή εβδομάδα της κύησης, με το σπέρμα 60 ανδρών των οποίων οι σύντροφοι δεν είχαν τέτοιο πρόβλημα.

Διαπιστώθηκε ότι οι άνδρες της πρώτης ομάδας είχαν κατά μέσο όρο διπλάσιες βλάβες DNA σε σχέση με εκείνους της δεύτερης ομάδας. Αυτό φαίνεται να οφείλεται στο ότι οι άνδρες αυτοί έχουν τετραπλάσια μόρια (τις λεγόμενες «ελεύθερες ρίζες» ή «δραστικές μορφές οξυγόνου») που μπορούν να κάνουν ζημιά στο σπέρμα. Τα μόρια αυτά κανονικά προστατεύουν το σπέρμα από τις λοιμώξεις, αλλά σε μεγάλες ποσότητες μπορούν να του προξενήσουν βλάβες. Ο κίνδυνος είναι ακόμη μεγαλύτερος για τους παχύσαρκους άνδρες που έχουν πολύ λίπος στο σώμα τους και παράγουν περισσότερα μόρια αυτού του είδους.

«Παραδοσιακά οι γιατροί έχουν εστιάσει την προσοχή τους στις γυναίκες, όταν αναζητούν τις αιτίες των διαδοχικών αποβολών. Η υγεία των ανδρών και του σπέρματος τους δεν αναλύεται. Όμως η νέα έρευνα έρχεται να προσθέσει νέα στοιχεία ότι η υγεία του σπέρματος καθορίζει και την υγεία της κύησης», δήλωσε η δρ Τζαγιασένα.

Στην μελέτη συμμετείχε και η Αναστασία Δημακοπούλου του Τμήματος Ιατρικής του Imperial και του Τμήματος Ανδρολογίας του Νοσοκομείου Χάμερσμιθ του Λονδίνου.

Δείτε ΕΔΩ την επιστημονική δημοσίευση.