Υγεία

Αυτές οι ασκήσεις έχουν... αντιγηραντικά οφέλη

Οι αερόβιες ασκήσεις σας καθιστούν πιο υγιείς στα γεράματα

Πέρα από τις αντιγηραντικές κρέμες που προτιμούν άντρες, αλλά και πολλές γυναίκες προκειμένου να καθυστερήσουν την εμφάνιση ρυτίδων, σημαντικό ρόλο παίζει και η άσκηση στη ζωή μας.

Νέα γερμανική επιστημονική έρευνα υποστηρίζει ότι η αεροβική άσκηση αντοχής, όπως είναι το τρέξιμο, το κολύμπι και το ποδήλατο, βοηθά κάποιον να είναι πιο υγιής στα γεράματα. Τα οφέλη δεν είναι ίδια, όμως, για όποιον κάνει άσκηση αντίστασης όπως δηλαδή τα βαράκια.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Ούρλιχ Λάουφς του Πανεπιστημίου της Λειψίας, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "European Heart Journal" της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Καρδιολογίας, μελέτησαν 266 εθελοντές που χωρίσθηκαν τυχαία σε τρεις ομάδες και ακολούθησαν επί έξι μήνες (τρία 45λεπτά την εβδομάδα) διαφορετικά προγράμματα άσκησης, όπως αναφέρεται στο ΑΠΕ - ΜΠΕ.

Η πρώτη ομάδα έκανε ασκήσεις αντοχής, η δεύτερη υψηλής έντασης ασκήσεις με διαλείμματα και η τρίτη ασκήσεις αντίστασης για ενδυνάμωση των μυών. Ακολούθησαν κυτταρικές και άλλες αναλύσεις για να διαπιστωθεί η επίπτωση κάθε διαφορετικού είδους άσκησης στο ανθρώπινο σώμα.

Διαπιστώθηκε ότι οι ασκήσεις αντοχής και, σε μικρότερο βαθμό, οι ασκήσεις υψηλής έντασης με διαλείμματα επιβραδύνουν ή και αναστρέφουν τη διαδικασία της κυτταρικής γήρανσης, ενώ δεν συμβαίνει το ίδιο με τα βαράκια και τις άλλες ασκήσεις αντίστασης σε μηχανήματα γυμναστηρίου.

Σε ξεχωριστό σχόλιο στο ίδιο ιατρικό περιοδικό, δύο ελληνικής καταγωγής καθηγητές του βρετανικού Πανεπιστημίου και του Νοσοκομείου Freeman του Νιούκασλ, οι Κωνσταντίνος Στέλλος και Ιωακείμ Σπυριδόπουλος, επισημαίνουν ότι «τα ευρήματα της νέας μελέτης σαφώς αναδεικνύουν το πλεονέκτημα της αεροβικής άσκησης αντοχής σε σύγκριση με την άσκηση αντίστασης, όσον αφορά την καρδιαγγειακή γήρανση».

Δείτε εδώ τη δημοσίευση της επιστημονικής έρευνας.

Σχόλια