Υγεία

Ολόκληρο το αυγό ή μόνο το ασπράδι; Τι κάνει καλό στην υγεία μας;

Όλοι έχουμε συνηθίσει να κόβουμε τελείως ή έστω να περιορίζουμε τους κρόκους που καταναλώνουμε σε καθημερινή βάση και κυρίως όταν κάνουμε δίαιτα.

Μία διαιτολόγος έρχεται να ανατρέψει τα δεδομένα και να θέσει το ερώτημα: Είναι όντως τόσο ανθυγιεινός ο κρόκος; Η ίδια κλείνει προς το όχι.

Η Jo Hollington με μια ανάρτησή της στο Instagram επιχείρησε να συγκρίνει τα ασπράδια με ένα ολόκληρο το αυγό και τα αποτελέσματα είναι πραγματικά σοκαριστικά. Το ασπράδι μπορεί να έχει λιγότερες θερμίδες από το αυγό ολόκληρο, ωστόσο έχει και φτωχότερη διατροφική αξία. Πιο συγκεκριμένα, περιέχει πολύ μικρότερη ποσότητα πρωτεΐνης και καθόλου λιπαρά ενώ από άλλα θρεπτικά συστατικά περιέχει μόνο κάλιο.

Lots of clients ask whether they should just eat the white, or the whole egg? 🍳 as you can see, the yolk is the main source of fat (and cholesterol), however it is the source of most of the nutrition. I would always suggest eating the whole egg 🍳. For the general population I would suggest that you don’t eat more that 2 eggs a day and I would suggest you don’t eat eggs every day of the week. . . . Some people’s protein requirements are quite high (or they need to eat a lot more protein to achieve a nutritional goal such as muscle gain) and in that case I would sometimes suggest an extra egg white or two could be added to an omelette for example. As it’s a good way to add nearly pure protein without adding any more fat. 💛 #nutritionme

A post shared by Jo Hollington | Dietitian (@nutritionme_uk) on

Ολόκληρο το αυγό από την άλλη μπορεί να περιέχει περισσότερα λιπαρά και χοληστερόλη και γι’ αυτό να το αποφεύγουμε, όμως περιέχει και πληθώρα άλλων θρεπτικών συστατικών, όπως, βιταμίνη Α, Β, Β12, φυλλικό οξύ, βιταμίνη D, ασβέστιο, Ω3 λιπαρά και σίδηρο.

Μπερδεύτηκες; Σύμφωνα με τη διατροφολόγο η καλύτερη επιλογή είναι ολόκληρο το αυγό!

Συμβουλεύει ωστόσο να μην τρώμε παραπάνω από 2 αυγά τη μέρα, αλλά και να αποφεύγουμε την καθημερινή κατανάλωσή τους. Για όσους γυμνάζονται και έχουν μεγαλύτερες πρωτεϊνικές ανάγκες προτείνει την προσθήκη 1-2 ασπραδιών στη διατροφή τους τη μέρα, καθώς είναι ο πιο εύκολος τρόπος να προσθέσεις πρωτεΐνη στην ομελέτα σου χωρίς να τη γεμίσεις λιπαρά.

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι η συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα πρόσληψης χοληστερόλης είναι 300 mg. Αυτό σημαίνει ότι αν δεν έχεις πρόβλημα με τη χοληστερίνη σου μπορείς να τρως ένα ολόκληρο αυγό την ημέρα, καθώς περιέχει 211mg. Καλό θα ήταν βέβαια να μην το παρακάνεις με τα γαλακτοκομικά και τα κρεατικά, καθώς περιέχουν και αυτά χοληστερόλη, ενώ φρόνιμο θα ήταν προτού κάνεις κάποια σημαντική αλλαγή στη διατροφή σου, να συμβουλευτείς το γιατρό σου.

Πηγή: olivemagazine.gr

Σχόλια