Υγεία

Προστατευτείτε από τις ιώσεις!

Κάθε χρόνο, ειδικά αυτή την εποχή είναι σχεδόν όλοι άρρωστοι. Η αλλαγή του καιρού σε συνδυασμό με την έναρξη των σχολείων δημιουργεί πρόσφορο έδαφος για να ξεκινήσουν οι ιώσεις.

Το «απλό» κρυολόγημα είναι και αυτό κολλητικό, καθώς πρόκειται για ιό. Είναι μια μορφή ίωσης η οποία μπορεί να μεταδοθεί όπως και η γρίπη. Η γρίπη είναι μια πιο σοβαρή μορφή κρυολογήματος και εκδηλώνεται συνήθως μεταξύ Δεκεμβρίου-Μαρτίου.

Οι ιοί παραμένουν στα αντικείμενα ζωντανοί για δύο 24ωρα. Μπορούμε να κολλήσουμε τον ιό από κάποιον 24 ώρες πριν ακόμη κι εκείνος να γνωρίζει ότι τον έχει και 5 ημέρες μετά την εκδήλωσή του.

Η αντιβίωση είναι απολύτως άχρηστη στην αντιμετώπιση της ίωσης και επιπλέον δημιουργεί προβλήματα που σχετίζονται με ανεπιθύμητες ενέργειες, καθώς και αύξηση της αντοχής των μικροβίων στα αντιβιοτικά.

Δεν αρρωσταίνουμε από το κρύο. Ο άνθρωπος αν εκτεθεί σε πολύ κρύο, χωρίς να υπάρχουν ιοί στο περιβάλλον, το περισσότερο που μπορεί να πάθει είναι κρυοπαγήματα. Μπορεί όμως, αν κρυώνει, να μειωθεί το ανοσοποιητικό του και έτσι να κολλήσει κάποιον ιό, αν υπάρχει στο περιβάλλον του.

Το 2005, στο κολέγιο «Eccles» στη Βρετανία παρατήρησαν ότι οι περισσότεροι φοιτητές ανέπτυσσαν κρυολογήματα όταν τα πόδια τους πάγωναν. Το πάγωμα οποιουδήποτε σημείου του σώματός μας προκαλεί ανακλαστική μείωση της αιματικής κυκλοφορίας στο ρινικό επιθήλιο (ένα σημείο μεγάλης θερμικής απώλειας), γεγονός που ίσως μειώνει την άμυνά μας απέναντι σε ιούς.

Ο πυρετός αποτελεί ένα χρήσιμο όπλο του οργανισμού για να πολεμήσει τα μικρόβια και τους ιούς. Έτσι, χρειάζεται να αποφεύγουμε τα αντιπυρετικά όταν δεν έχουμε υψηλό πυρετό.

Πώς μπορούμε να προφυλαχτούμε από τις ιώσεις

- Προσπάθησε να πλένεις συχνά και καλά τα χέρια σου.

- Απόφυγε την υπέρμετρη κόπωση.

- Να πίνεις άφθονα υγρά, φρέσκους χυμούς (για βιταμίνη C) και ζεστά αφεψήματα.

- Να τρως τζίνσενγκ. Το τζίνσενγκ είναι ένας φυσικός τρόπος τόνωσης της σωματικής και διανοητικής μας ευεξίας. Η βασική του ιδιότητα είναι ότι απομακρύνει τις τοξίνες από τον οργανισμό μας, μεταφέροντας οξυγόνο στα κύτταρα.

Αν είμαστε κρυωμένοι, να τρως σούπες όπως κοτόσουπες, χορτόσουπες και κρεατόσουπες για να περάσεις την ίωση ελαφρά.

Επίσης, το τζόκινγκ μειώνει ενισχύει το ανοσοποιητικό καθώς μειώνει τις επιβλαβείς επιδράσεις του άγχους στον οργανισμό. Οπότε ξεκίνα το τρέξιμο.

Το άγχος και οι λοιμώξεις

Ψυχοσωματικά συμπτώματα είναι όλες οι σωματικές ενοχλήσεις που εκδηλώνονται εξαιτίας κάποιας συγκεκριμένης ψυχολογικής κατάστασης του ατόμου, οι οποίες δε συνδέονται με οργανική παθολογία.

Το άγχος, για παράδειγμα, οδηγεί σε υπερδιέγερση μέσω της αύξησης των επιπέδων κορτιζόλης στον οργανισμό. Η αυξημένη κορτιζόλη με τη σειρά της οδηγεί σε ευπάθεια του ατόμου στις λοιμώξεις, στον καρκίνο και σε άλλα νοσήματα όπως είναι ο διαβήτης και το έλκος. Επίσης, οδηγεί στη μείωση των επιπέδων ασβεστίου στο αίμα, που οδηγεί σε μείωση της οστικής πυκνότητας και άρα προοδευτικά σε οστεοπόρωση.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια